اطلاعات و تصاویری درباره جاسوس هسته‌ای و دستگیری برادرِ جهانگیری

محکوم یاد شده که تابعیت انگلستان را هم دارد سال گذشته در حال خروج از کشور توسط تیم‌های امنیتی کشور دستگیر شد.

اطلاعات و تصاویری درباره جاسوس هسته‌ای و دستگیری برادرِ جهانگیری

به گزارش ۸دی به نقل از جهان، اخیراً محکومیت یک عضو تیم مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم به تحمل ۵ سال حبس در دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید شد.

به گزارش مشرق، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این عضو دستگیر شده تیم مذاکرات هسته‌ای، ۵ سال حبس صادر کرده بود که پرونده با اعتراض متهم به رأی صادره به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. پس از آن پرونده در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد بررسی قرار گرفت و شعبه دادگاه تجدید نظر رأی شعبه بدوی یعنی پنج سال حبس را تأیید کرد و حکم متهم این پرونده قطعی شد.

محکوم مورد نظر نشان درجه سه خدمت را از آقای روحانی دریافت کرده است که  براساس دریافت نشان درجه سه دولتی، ۵۰ سکه بهار آزادی به عنوان مزایای مادی به وی اعطاء شده است.[۱]

در همین اثنی، سایت جهان نیوز نیز از دستگیری «مهدی جهانگیری» برادر معاون اول رئیس‌جمهور، از مقامات اصلی بانک گردشگری و اتاق بازرگانی تهران خبر داده است.

این فرد نیز همانند جاسوس هسته‌ای از دست رئیس‌جمهور روحانی «تندیس شایستگی» در امر کارآفرینی دریافت کرده بود.

علت دستگیری وی هنوز اعلام نشده است.[۲]

*درباره دستگیری جاسوس هسته‌ای چند نکته وجود دارد که دانستن آنها ضروریست…
درباره اطلاق لفظ جاسوس به این فرد و حکم ۵ سال حبس برای او باید دانست که چندسالیست در محافل امنیتی و قضایی مقوله‌ای تحت عنوان «جاسوس اصطلاحی» باب شده است.
عبارتی که برای نخستین بار، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه به آن اشاره کرد.
جواسیس اصطلاحی در روالی فعالیت می‌کنند که اطلاق لفظ جاسوس به آنها و انتساب خیانت به این افراد، کار آسانی نیست. (همانند آنچه که در پرونده حسین موسویان، دیگر عضو سابق تیم مذاکره‌کننده رئیس‌جمهور روحانی اتفاق افتاد و مثلا هنوز هم برخی معتقدند که موسویان جاسوس نبوده اما وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرده است که برخی کارهای موسویان اطلاق جاسوسی دارد.)

محکوم یاد شده که تابعیت انگلستان را هم دارد سال گذشته در حال خروج از کشور توسط تیم‌های امنیتی کشور دستگیر شد.


یکی از افراد حاضر در این تصویر جاسوس است!

از طرفی بر اساس اطلاعات خبری ما، غیر از جاسوس مذکور، قرار است چند تن دیگر نیز در بحث برجام احضار شوند و توضیحاتی را به دستگاه‌های امنیتی ارائه کنند.
شایان ذکر است که برخی محافل، از چند سال قبل و با آنالیزهای تحلیلی، دائما بر وجود جواسیس اصطلاحی و «شبه‌موسویان‌ها» در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید داشتند…
درباره دستگیری «مهدی جهانگیری»، برادر اسحاق جهانگیری، هم گفتنی‌های زیادی وجود دارد.

او از مردان حلقه اول اسفندیار رحیم‌مشایی در ایام دولت‌های نهم و دهم و از مؤسسان اصلی بانک گردشگری است.

جهانگیری در دولت نهم، معاونت سرمایه‌گذاری سازمان گردشگری دولت احمدی‌نژاد –که ریاست آن بر عهده مشایی بود- را بر عهده داشت که البته در پی‌وقوع یک ماجرای پرحاشیه در سازمان میراث فرهنگی (حمل قرآن کریم با دف و حرکات موزون!) و انتقادات وسیعی که از این رخداد به عمل آمد؛ از سمت خود استعفا کرد.

گفتنیست، مشایی در بخشی از پاسخ خود به نامه استعفای این فرد نوشته بود: «جنابعالی را فردی متدین، از خانواده معظم شهدا، با سوابق شایسته خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در پاسداشت حرمت ولایت و ارزشهای اصیل دینی و حضور در سنگرهای دفاع از کشور در جبهه‌های نبرد شناخته‌ام.»[۳]

مهدی جهانگیری، بعدها در ایام دولت یازدهم همراه با تنی چند از مدیران بانک گردشگری به دیدار حسن خمینی رفت.

خبری که توسط سایت جماران با تیتر «تجدید میثاق مدیران بانک گردشگری با آرمان‌های امام خمینی(ره)» منتشر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه