جلوگیری استفاده از نام‌های غربی بر روی تابلوهای شهری رشت

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اماکن عمومی استفاده از نام‌های غربی را بر روی تابلوهای شهری جلوگیری کند،‌ گفت: گرانفروشی یکی از مسائل کشور و شهر است که باید مراقبت بیشتری شود.

جلوگیری استفاده از نام‌های غربی بر روی تابلوهای شهری رشت

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از تسنیم ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی، مدیران شهرداری و شهردار رشت با اشاره به اینکه آثار ظاهری و مظاهر فرهنگی شهر نشانه پیشرفت، آگاهی و معرفت مردم آن شهر است، اظهار کرد: افرادی که وارد شهر می‌شوند در ابتدای ورودی شهر باید چهره‌های عظیم علمی و جهادی آن‌ها را در قالب تندیس مشاهده کنند.

وی افزود: با نصب شخصیت‌های برجسته استان در ورودی شهر مسافران به جایگاه فرهنگی آن پی می‌برند و اگر تصاویر و چهره‌هایی مبتذل در ابتدای شهر ببینند به کم‌فکری مردم توجه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در ابتدای ورودی شهر از چهره‌های بزرگی مانند آیت‌الله بهجت فومنی (ره) و میرزا کوچک استفاده کرد، گفت: شهرداری باید ظاهر شهر را آراسته کند.

وی ایجاد نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌های تطهیر را از نیازمندی‌های عمومی شهر عنوان کرد و افزود: مسافران و مردم هنگام اقامه نماز با استفاده از تابلوهایی باید از وقت نماز در سطح شهر اطلاع پیدا کنند.

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه در برخی از مناطق شهر ساختمان‌ها خراب شده و به همان وضع باقی مانده است، تصریح کرد: شهرداری باید جلوی ایجاد ساختمان‌های ناموزون را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مغازه‌داران پیاده‌روها را تصرف کرده و شهرداری باید در این موضوع بیشتر مراقبت نماید.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده و نحوه پارک‌کردن خودرو در سطح شهر باید اصلاح شود، بیان کرد: خیابان‌های شهر دارای چاله‌های بسیاری هستند که باید رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف شهرداری مراقبت از فروش اجناس غیر مشروع مانند برخی از ماهی‌های حرام و فضولات گوسفند است و مراقبت بر امور شرعی به فرهنگ، امنیت و بهداشت کمک می‌کند.

جلوگیری استفاده از نام‌های غربی بر روی تابلوهای شهری

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه اماکن عمومی استفاده از نام‌های غربی را بر روی تابلوهای شهری جلوگیری کند،‌ اظهار کرد: گرانفروشی یکی از مسائل کشور و شهر است که باید مراقبت بیشتری شود.

وی تصریح کرد: غذای بد بر بهداشت مردم تاثیر دارد و تفاوت قیمت‌ها مردم را نسبت به مسئولین بدبین می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه جامعه از شهرداری پیگیری مسائل مربوط به خود را انتظار دارد، گفت: در برخی از مواقع ظاهرسازی‌ها در کار تاثیر معکوس بر روی فعالیت‌ها دارد که باید از این کارها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی باید در جامعه ترویج پیدا کند، افزود: مردم ما از قرن ۳ و ۴ در خط ولایت اهل بیت (ع) هستند.

آیت‌الله قربانی افزود: حاکمان گیلانی آل‌بویه در قرن ۴ بر شهرهای ری،‌ اصفهان، شیراز و بغداد حکومت داشتند و آن چنان امنیت را در جامعه پدید آورده بودند که ناصر خسرو در سفرنامه خود به این ویژگی مهم اشاره کرده است.

وی تاکید کرد: قدرت مقابله در برابر هجمه رسانه‌های ماهواره‌ای را باید بیشتر افزایش دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه