آیا واقعا آب گرم و لیمو سم زدایی می کند یا شایعه ای بیش نیست؟!

آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که صبح خود را با آب گرم و لیمو شروع می کنند؟ آیا تصور می کنید این نوشیدنی قابلیت از بین بردن سموم بدن شما را دارد؟

آیا واقعا آب گرم و لیمو سم زدایی می کند یا شایعه ای بیش نیست؟!

به گزارش ۸دی، سال های سال است که بسیاری از مردم با خیال اینکه آب گرم و لیمو خاصیت سم زدایی دارد روز خود را با این نوشیدنی آغاز می کنند. باوری نشأت گرفته از صحبت های برخی پزشکان که از این نوشیدنی به عنوان محرکی که موجب فعالیت بیشتر کبد برای خارج کردن سموم از بدن می شود یاد می کردند. این در حالی است که قائل شدن ویژگی سم زدایی برای ترکیب آب گرم با لیمو کاملاً بی معنا است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان استرالیایی، هیچ گونه شواهدی مبنی بر نقش این نوشیدنی ها در سم زدایی یافت نشده است. اگرچه آب گرم همراه با لیمو مزایای بسیاری از جمله: افزایش ویتامین C، کاهش کالری و جلوگیری از خشکی بدن را به دنبال دارد؛ اما نقشی در کاهش میزان سموم بدن انسان ایفا نمی کند.

به گفته محققان: به صورت طبیعی در بدن ما میزانی از سم وجود دارد که زندگی مدرن و افزایش آلاینده های محیطی و شیمیایی موجب بیشتر شدن سطح چنین ترکیباتی گشته است. با این وجود، ساختار بدن ما به شکلی است که به تنهایی می تواند این سموم را دفع کند. در واقع، کبد ما از این قدرت برخوردار است که با تولید آنزیم هایی مشخص بدن را از وجود سموم مختلف پاک کند.

بنابراین، محصولاتی تحت عنوان سم زدا که در بازار به وفور یافت می شوند یا نوشیدنی های مانند آب گرم و لیمو هیچ نقشی در سم زدایی ایفا نمی کنند؛ و تنها باعث بروز نوعی گمراهی در سیستم سم زدایی بدن می شوند و این فرآیند را به تعویق می اندازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه