عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

با جذب نیروهای حق‌التدریسی کمبود معلم جبران نمی‌شود/ کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش فاحش است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با جذب نیروهای حق‌التدریسی کمبود معلم در کشور جبران نمی‌شود، گفت: کمبود معلم در کشور فاحش است و وزارتخانه علاوه برجذب نیروهای حق‌التدریسی باید استخدام از دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

با جذب نیروهای حق‌التدریسی کمبود معلم جبران نمی‌شود/ کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش فاحش است

اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به تصویب کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کلیات طرح تعیین تکلیف آموزشیاران و معلمان حق‌التدریس مجدداً باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و به شور گذاشته شود.

وی بابیان اینکه باید پیشنهاد‌ها و انتقادات این طرح توسط نمایندگان عضو کمیسیون موردبررسی و اظهارنظر قرار بگیرد، افزود: پس از بررسی جزئیات طرح تعیین تکلیف مربیان و معلمان طرح باید مجدداً به صحن علنی وارد و پس از بررسی به تصویب نمایندگان برسد و تکلیف این قشر زحمتکش تبیین و مشخص شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تکلیف معلمان، مربیان و حق‌التدریسی‌های جامانده مشخص شود، گفت: به دلیل آمارهای ضدونقیض وزارت آموز و پرورش در رابطه با معلمان حق‌التدریسی طرح بین کمیسیون و مجلس مطرح می‌شد اما این بخش در حال حاضر اصلاح‌شده و امیدواریم مورد تصویب نمایندگان مجلس نیز برسد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم در مقاطع مختلف تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در بدنه آموزش‌وپرورش کمبود نیروی انسانی فاحش است و جذب همه‌ی مربیان و حق‌التدریسی‌ها هم نمی‌تواند کمبودها در این راستا را جبران کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌وپرورش باید از دانشگاه فرهنگیان و نیروی‌های فارغ‌التحصیل در سایر دانشگاه‌ها برای جبران کمبود معلم در خود استفاده می‌کرد.

عباسی بابیان اینکه در برخی از مدارس بعضی از رشته‌ها وجود ندارد و باید وزارتخانه از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این راستا استفاده کند، تصریح کرد: برخی از معلمان حق‌التدریس هستند که متأهل‌اند و نمی‌توانند به روستاهای محروم و دورافتاده بروند و این مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش علاوه برجذب و استخدام نیروی‌های حق‌التدریسی باید از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها بهره‌مند شود تا نیازمندی‌های کشور مرتفع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه