نماینده مردم آستارا در مجلس:

دولت زیرساخت‌های مناسب عمرانی را در استان گیلان فراهم کند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات در حوادث طبیعی و غیرمترقبه به مردم در استان گیلان توسط دولت تامین شود.

دولت زیرساخت‌های مناسب عمرانی را در استان گیلان فراهم کند

به گزارش ۸دی، ولی داداشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: زیرساخت‌هایی که در استان گیلان برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل وجود دارد کم و یا فرسوده هستند و در هنگام بارش، آبراه‌های مناسب در شهرهای استان گیلان وجود ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای استان گیلان با علم و اصول ‌مهندسی ساخته نشده است عنوان داشت: آبگرفتگی در اکثر کوچه‌ها به‌ویژه کوچه‌هایی که در اطراف رودخانه ها و آبراه‌ها قرار دارند دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج کردن تمام امکانات استان گیلان در راستای حل بحران صورت گرفته و جلوگیری از آسیب بیشتر به مردم لازم ‌است گفت: در فصولی که بارندگی رخ نمی‌دهد باید زیرساخت‌ها برای کاهش آسیب به مردم در اثر بارندگی توسط دولت ساخته شود‌.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طغیان رودخانه سیبلی در آستارا و در معرض آسیب بودن مردم روستای سیبلی خاطرنشان کرد: رودخانه سیبلی آستارا به دیواره‌سازی نیاز دارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه مرزی در آستارا طغیان کرده است و جلوگیری از طغیان این رودخانه در موارد بعدی نیاز به سرمایه دارد عنوان داشت: تمام رودخانه‌های آستارا نیاز به توجه و دیواره‌سازی دارند.

وی با اعلام اینکه رودخانه مرزی آستارا سالیان زیادی است که لایروبی نشده است اعلام کرد: رودخانه مرزی در سالیان گذشته دیواره سازی شده است اما گل و لایی که تا ۵ متر بر روی هم ‌انباشته شده باعث می‌شود آب تا مرز دیواره‌ها بالا بیاید.

داداشی افزود: شب گذشته و امروز در مسیری که ترمینال بارانداز راه آهن آستارا- آستارا در حال ساخت است با توجه به اینکه زیرساخت دیواره‌ای برای برون رفت آب به داخل شهر وجود ندارد آب به داخل روستاهای همجوار سرازیر شده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام مسئولان شهر آستارا به‌ویژه فرماندار آستارا باید برای برای رفع مشکلات ناشی از سیل هرچه سریعتر اقدام کنند و برنامه بلندمدت برای جلوگیری از وقوع سوانح ناشی از سیل داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اعلام اینکه دولت اعتبارات ویژه‌ای برای مدیریت بحران دارد و باید از این اعتبارات برای جبران خسارات وارد شده به آستارا نیز استفاده کند گفت: باید زیرساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات به مردم در استان گیلان توسط دولت تامین شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه