مدیرکل هواشناسی استان گیلان:

استقرار توده‌ هوای آفتابی تا اواسط هفته آینده/ انزلی رکورددار بیشترین میزان بارش در استان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار توده‌ هوای آفتابی تا اواسط هفته است.

استقرار توده‌ هوای آفتابی تا اواسط هفته آینده/ انزلی رکورددار بیشترین میزان بارش در استان

به گزارش ۸دی، بهمن کمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و اخطاریه‌ای که صادر شد از غروب روز دوشنبه شاهد باد، باران شدید به همراه رعدوبرق در جلگه و بارش برف در نواحی کوهستانی بودیم.

وی افزود: انتظار داریم از صبح پنج‌شنبه با کاهش ابر در استان شاهد باشیم و بر این اساس طی بعدازظهر از سمت غرب استان کاهش ناپایداری و برای اواخر وقت قطع بارش در استان مورد انتظار است.

کمانگر با اشاره به دمای مناطق استان در ساعات گذشته افزود: طبق آخرین گزارش‌ها رسیده امروز آستارا و منجیل با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و جیرنده با ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین منطقه استان بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه نقشه‌های هواشناسی صبح پنج‌شنبه از شدت بارش‌ها به‌تدریج از غرب استان کاسته می‌شود و از فردا تا روزهای پایانی هفته آینده سامانه خاصی در نقشه‌ها مشاهده نمی‌شود و افزایش نسبی دما را در استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها طی روزهای اخیر در استان افزود: بیشترین بارش‌ها از انزلی با ۴۲۹ میلی‌متر، رودسر ۳۱۰ میلی‌متر، آستارا ۲۶۹ میلی‌متر و تالش ۲۲۱ میلی‌متر گزارش‌شده است.

کمانگر بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تضعیف تدریجی سامانه بارشی در منطقه است.

وی بابیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار توده‌ هوای آفتابی تا اواسط هفته است گفت: توده‌هوای آفتابی و پایدار تا اواسط هفته آینده در منطقه حاکم هست و از فردا تا اواسط هفته آینده استقرار جوی غالباً پایدار به همراه روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه