نمادی از زخم محرومیت در استان گیلان؛

“ننه مه‌لقا” زخمی که بر پیکر گیلان به‌جا ماند+ فیلم

مسئولان شهرستان لنگرود به وعده‌های خود در مورد رسیدگی به “ننه مه‌لقا” مادر سالخورده اطاقوری عمل نکردند.

“ننه مه‌لقا” زخمی که بر پیکر گیلان به‌جا ماند+ فیلم

به گزارش ۸دی به نقل تسنیم، ۹شهریورماه گزارشی در تسنیم گیلان منتشر شد با عنوان “ننه مه‌لقا، نمادی از زخم محرومیت در استان گیلان” درباره مادر سالخورده‌ای که در اطاقور لنگرود، منطقه‌ای در ارتفاعات استان گیلان زخم‌های عمیقی بر دل و جان دارد و باید برای نجاتش شتافت.

دو روز پس از انتشار این گزارش، کانال رسمی فرمانداری شهرستان لنگرود در تلگرام خبر از بازدید و بررسی میدانی مسئولان شهرستان از خانه ننه مه‌لقا پیرزن اطاقوری و آمادگی مسئولان این شهرستان جهت حل مشکلات وی داد.

این کانال خبری تلگرامی اعلام کرد: در این بازدید، بخشدار اطاقور، مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) لنگرود، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنگرود و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اطاقور حضور داشتند.

همچنین به‌دستور جوادپور فرماندار لنگرود ۷ فیلم کوتاه از مسئولان و همچنین نوه ننه مه‌لقا در ارتباط با پیگیری این موضوع در کانال مذکور منتشر شد.

در گزارش منتشر شده همه مسئولان مذکور مدعی شدند که به‌طور جدی پیگیر موضوع حل مشکلات این مادر سالخورده زمین‌گیر هستند و حتی نوه وی ادعا کرد که دختران وی به‌طور نوبتی از او نگهداری می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اما پس از مدتی با پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم گیلان مشخص شد که نخستین حضور مسئولان شهرستان آخرین حضور آن‌ها بوده و نه تنها مراجعه مجددی به محل زندگی پیرزن نداشته‌اند بلکه کوچکترین اقدامی نیز از سوی آن‌ها انجام نشده است.

اکنون یک ماه از انتشار گزارش تسنیم از وضعیت سلامتی و شرایط زندگی مادر سالخورده اطاقوری گذاشته و نجفی که تا چند روز پیش تصدی استانداری گیلان را برعهده داشت، فرماندار لنگرود که دستور ضبط و انتشار فیلم‌های تبلیغاتی مسئولان را در رسیدگی به این مشکل به نماینده صدا و سیما در شهرستان داد، نماینده شهرستان در مجلس و هیچ مسئول دیگری، پیگیری و اقدامی در موضوع مذکور نداشته‌اند.

از نکات قابل توجه‌ای که خبرنگار تسنیم در تحقیقات میدانی به آن دست یافت و ننه مه‌لقا از آن نگران بود تهدید وی به قطع یارانه‌اش در صورت ادامه انجام مصاحبه با خبرنگاران بوده است.

فیلم ذیل گویای استمرار مشکلات “ننه مه لقا” و عدم پیگیری مسئولان استان و شهرستان در این رابطه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه