عضو کمیسیون بهداشت مطرح کرذ:

گران بودن ملزومات دندانپزشکی و زیر بار نرفتن بیمه‌ها دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی را گرانی مواد اولیه و ملزومات دندانپزشکی و همچنین زیر بار نرفتن بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن این نوع خدمات عنوان کرد.

گران بودن ملزومات دندانپزشکی و زیر بار نرفتن بیمه‌ها دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به بالا بودن هزینه‌های گران دندانپزشکی در کشور اظهار کرد: از اصلی‌ترین دلایل گرانی دستمزدها در دندانپزشکی گران بودند مواد اولیه، ملزومات و تجهیزات دندانپزشکی است.

وی بابیان اینکه به دلیل گران بودند خدمات بیمه‌ها نیز خدمات‌دهی نمی‌کنند، افزود: یکی دیگر از گران بودن هزینه‌ها عدم تقبل بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی است که مردم با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حل این موضوع در آینده گفت: با صحبت‌هایی که وزیر بهداشت شده مقررشده تا بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه‌های درمانی برای مردم باید به حداقل‌ها تقلیل پیدا کند، بیان کرد: باید آرام‌آرام هزینه‌های دندانپزشکی به سمت ارزانی حرکت کند تا مردم برای درمان و گرفتن خدمات دندانپزشکی مشکلی نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بداشت و دهان و دندان را حائز اهمیت برشمرد و گفت: بااینکه توصیه‌های مکرری در رابطه با بهداشت و دهان و دندان شده اما مشکلات این حوزه در سن و سال پایین هم کم نیست و این کمبودها حس می‌شود.

جمالی به لزوم اقدامات پیشگیرانه در رابطه با بهداشت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: باید در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار شرایطی به وجود بیاید تا مراقبت از دهان و دندان بیشتر شود.

وی بابیان اینکه بسیاری از خرابی‌ها و مشکلات در افراد مربوط به وراثت و ژنتیک است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت دهان و دندان در سنین مختلف مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که نیازمند حمایت‌های ویژه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه موضوع بهداشت دهان و دندان باید مجدداً در کمیسیون و وزارت بهداشت مطرح شود، تصریح کرد: وزیر بهداشت بر ارائه بیشتر خدمات در حوزه بهداشت دهان و درمان اذعان دارد و امیدواریم دامنه این خدمات سرعت بیشتری پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه