این جاده در شأن مردم یک دهستان نیست

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها ۴ سال است در حالی که در دهستان آهندان لاهیجان عمر آسفالت برخی از خیابانها و معابر از چهار سال هم تجاوز می کند.

این جاده در شأن مردم یک دهستان نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان»، دهستان آهندان یکی از دهستان های قدیمی و با سابقه دراستان گیلان محسوب می شود که به دلیل سابقه دینی و انقلابی به عنوان دهستانی مهم و تأثیر گذار در منطقه جنوب شهرستان لاهیجان به حساب می آید اما همین دهستان از کمبود برخی امکانات اولیه و جزیی رنج می برد که با درایت و توجه مسئولان به آسانی قابل حل است.

یکی از معضلات مهم و اساسی روستای کوهبنه که مسیر اصلی دردهستان آهندان محسوب میگردد نبود آسفالت یکدست در خیابان این روستا است که موجب نارضایتی ساکنان  و رانندگان این روستا و دهستان شده است، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک منطقه را از سایر مناطق متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع  از مهمترین اقدامات مسئولین مربوطه می باشد.

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها چهار سال است در حالی که در روستای کوهبنه عمر آسفالت خیابان از چهار سال هم تجاوز می کند و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی همشهریان ما قرار داده است.

یکی از ساکنان روستای چهل ستون از توابع دهستان آهندان که امین نام دارد با انتقاد از وضعیت آسفالت روستای کوهبنه در گفتگو با «لاهیجان» اعلام کرد: محله کوهبنه و کلا مسیر بعد از زندان مالک اشتر تا روستای چهل ستون آسفالت مناسب و استانداردی ندارد. آسفالت این منطقه خیلی قدیمی است و وضعیت بخشی که متصل به امامزاده روستای چهل ستون می شود بسیار بد و نامناسب است.
امین همشهری اهل روستای چهل ستون در ادامه افزود:من در هفته ۶ بار این مسیر را برای رفتن به شهر طی میکنم ،وجود چندین امامزاده در این مسیر باعث میشود که سالانه هزاران زائر از مناطق مختلف کشور به این منطقه کشیده شوند اما وجود همچین جاده در شان زائران نیست.

شهروند دیگر اهل روستای کوهبنه عنوان کرد: آسفالتی که برای خیابان ها استفاده می شود، بی کیفیت است و معمولا بعد از گذشت یک سال یا ترک بر می دارد یا نشت می کند و وقتی خیابان را تماشا می کنی ،انگار سال‌ها از عمر آسفالت آن می گذرد.
وی یادآور شد: مردم این روستا و روستاهای دیگر دهستان آهندان انتظار دارند که مسئولین در اسرع وقت با مساعد شدن شرایط جوی اقدام به ریختن آسفالت جدید در سطح این خیابان‌ها کنند.

یک راننده آهندانی نیز با انتقاد از وضعیت نامناسب خیابان ها و معابر این روستا به خبرنگار ما گفت: وضعیت نامناسب آسفالت و وجود دست اندازهای متعدد موجب وارد شدن خسارت به خودروها می‌شود، بطوریکه دست کم هر دو ماه یکبار خودروی خود را برای تعمیر و سرویس زیربندی و جلوبندی به مکانیکی می‌برم.

وی ادامه داد: به دلیل نبود دبیرستان در دهستان آهندان هرروز صبح چندین بار برای انتقال دانش آموزان و دانشجویان به لاهیجان که کم هم نیستند این مسیر را طی میکنم،برای رانندگی در این مسیر باید شوماخر باشی. شاید هم بهتر از آن.

 این راننده جوان که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: وجود دست اندازها و چاله‌های کوچک در بعضی موارد سبب می‌شود که رانندگان برای رفع این دست اندازها از مسیر خود منحرف شوند که این موضوع در کنار رفت آمد دانش آموزان در شانه خانی در پاره‌ای موارد وقوع تصادفات رانندگی را نیز سبب می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت نامطلوب برخی کوچه ها و خیابان های دهستان آهندان در خور شأن مردم این منطقه که در حدود ۶۰شهید تقدیم انقلاب کرده اند نیست و از مسئولان محترم خواهشمندیم به این مسیرها سری بزنند تا با درد ما بیشتر آشنا شوند.

ازهمین رو خبرنگار لاهیجان در گفتگو با مجاوری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لاهیجان نظر وی را  در ارتباط با این مشکل جویا شد.

مجاوری با اظهار ا طلاع از این موضوع به خبرنگار ما گفت: پروژه روکش آسفالت روستای کوهبنه و دهستان آهندان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه مسیر دهستان آهندان تا لاهیجان مدتی است که کدگزاری شده ولی هنوز تامین اعتبار نشده است افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک  در سطح محور مذکور وضعیت بهسازی روکش آسفالت و ارتقای ایمنی محور ارتباطی این مسیر در دستور کار ما قرار دارد.

وی در پایان افزود: تلاش شبانه روی پرسنل اداره راه و شهرسازی لاهیجان بر این استوار  است که همشهریان با آرامش خاطر و کمترین میزان خطر مسیر خود در این شهرستان را طی کنند.

IF

IF

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه