نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با 8دی:

حفظ نیروی کار کشاورزی بزرگ‌ترین کمک به اقتصاد است/ اشتغال ۲۵درصدی مردم به کشاورزی بیانگر بیکاری پنهان در کشور است

نماینده مردم رشت بابیان اینکه اشتغال ۲۵درصدی مردم به کشاورزی بیانگر بیکاری پنهان در کشور است، مطرح کرد: درزمانی که کشاورزی به سمت مکانیزه پیش می‌رود حفظ نیروی کار کشاورزی بزرگ‌ترین کمک در اقتصاد است.

حفظ نیروی کار کشاورزی بزرگ‌ترین کمک به اقتصاد است/ اشتغال ۲۵درصدی مردم به کشاورزی بیانگر بیکاری پنهان در کشور است

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت با تکمیل ظرفیت استان گیلان در ایجاد اشتغال حوزه کشاورزی اشاره داشت و اظهار کرد: ظرفیت کشاورزی گیلان تقریباً تکمیل است و در این بخش نمی‌تواند شغل ایجاد کند.

وی بابیان اینکه اقتصاد کشور بر پایه صنعت درحال‌توسعه است، افزود: در همه جای دنیا کشاورزی به سمت مکانیزه شدن حرکت می‌کند و سنتی کشت کردن از گردنه تولید در حال خارج شدن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش روزانه نیروی کار در کشاورزی گفت: در حال حاضر حفظ نیروی کاری فعلی در حوزه کشاورزی بزرگ‌ترین کمک به اقتصاد جامعه است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزی به‌اجبار در حال مکانیزه شدن است و تنها راه برای رقابت با تولیدات مشابه، مکانیزه شدن کشاورزی است، گفت: در حال حاضر تولید برنج در داخل هزینه‌ای بسیار گزاف را بر تولیدکنندگان تحمیل می‌کند درحالی‌که همان برنج در خارج از کشور با هزینه‌ای بسیار کم تولید می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عقب ماندن کشاورزی کشور از ابزارها و مکانیسم به‌روز دنیا از دلایل گران بودن محصولات کشاورزی است.

کوچکی نژاد افزود: همه باید بدانند که در صنعتی شدن کشاورزی شغل ایجاد نمی‌شود اما می‌توان تولید محصول باکیفیت و ارزان را ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اذعان به اینکه در کشورهای دنیا تنها سه تا چهار درصد اشتغال مربوط به کشاورزی است اما آمار ۲۵درصدی اشتغال در حوزه کشاورزی بیانگر بیکاری پنهان در کشور است، تصریح کرد: رقم استاندارد اشتغال جامعه به شغل کشاورزی همان ۵ درصدی جهانی است که نتیجه برای ایجاد اشتغال باید به سمت، صنعت و خدمات حرکت کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه