خبرنگار: سونیا قنبری
فرماندار تالش:

دهیاران باید فضای تعامل و سازش در روستاها ایجاد کنند

فرماندار تالش در نشست با دهیاران این شهرستان گفت: دهیاران باید فضای تعامل و سازش در روستا ایجاد کنند و در عین حال کار غیر قانونی انجام ندهند.

دهیاران باید فضای تعامل و سازش در روستاها ایجاد کنند

به گزارش هشت دی، جلسه نشست دهیاران تالش با فرماندار این شهرستان و بخشداران منطقه صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در این نشست ضمن گرامی داشت یاد خاطره شهدا و گرامی‌داشت واقعه عاشورای حسینی و ضمن تشکر از دهیاران جهت کمک برای آمادگی هیئت امنا و مساجد در جهت هر چه باشکوه تر برگزار کردن مراسم عزاداری اظهار داشت: خوشبختانه در برگزاری مراسمات محرم در تالش هیچ گونه اختلافی نداشتیم.

وی با تأکید بر سرکشی از خانواده های معظم شهدا از سوی دهیاران افزود: دهیاران عزیز باید به خانواده های شهدا سرکشی کنند و به خانواده‌های جانبازان نگاه ویژه داشته باشند که چرا دهیاران نماینده مسئولین در روستا هستند.

فرماندار تالش ادامه داد: دهیاران باید فضای تعامل و سازش در روستا ایجاد کنند و در عین حال کار غیر قانونی انجام ندهند. در واقع همه کارها را نباید دهیاران انجام بدهند و به شوراها هم مسولیت هایی واگذار شود تا آنها هم تقویت شده و مسولیت پذیر شوند.

مهدوی با بیان اینکه در روستا تاکیدی کردم هیچ مسئولی در انتخاب دهیار دخالت نداشته باشد گفت: اگر دهیاران نتوانند به مردم پاسخ گو باشند ضعف دهیار و شورا نشان می دهند.

وی تأکید کرد: یکی از هنرهای شهردار و شورا مدیریت است و این هنر تعامل با شورا در عین انجام وظیفه و امور محوله است.

فرماندار تالش با تأکید بر اینکه باید منافع مردم به صورت قانونی در نظر گرفته شود افزود: اگر یک مسئول دارایی داشته باشد خلاف نیست اما اگر این دارایی خود را به رخ دیگران بکشد این صحیح نیست. یک مسئول نباید در مقابل مردم احساس تکبر و غرور داشته باشد بلکه باید با مردم ساده و با اخلاق مداری رفتار کند.

 مهدوی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و بارندگی و بارش برف از دهیاران خواست با مسئولین در جهت جلوگیری از ایجاد بحران همکارای داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر نهرهای سنتی باید باز شود گفت: در صورت بسته بودن این مسیرها آبگرفتگی جوی‌ها باعث ایجاد سیلاب خواهد شد.

در این جلسه، رئیس جهاد کشاورزی تالش نیز گفت: شهرستان تالش جز شهرستان های برتر در برداشت برنج پاییزه در کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه