لاهبجان همچنان بی شهردار است؛

لاهیجان در انتظار شهرداری شایسته/ یکی از این دو نفر!

لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان همواره زبانزد و سرآمد شهرهای کشور بوده و هرساله خصوصا در ایام نوروز و تابستان پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از اقصی نقاط کشور می باشد.

لاهیجان در انتظار شهرداری شایسته/ یکی از این دو نفر!

به گزارش ۸دی به نقل از «پایگاه خبری لاهیجان»، از زمان برگزاری اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هفتم اسفندماه ۷۷ و به تبع آن آغاز بکار شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت سال ۷۸ ، انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری ها به عنوان وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر تبیین و ابلاغ شد.

از آن زمان تاکنون و در چهار دوره خدمت اعضای شوراهای اسلامی شهر، مردم همواره دغدغه انتخاب اصلح ترین و شایسته ترین فرد را به عنوان شهردار داشته و دارند و همواره تاکید بر بومی گرایی در نظرات ارائه شده از مردم به عنوان مهمترین اصل انتخاب شهردار وجود داشته است.
اما در این میان برخی شوراهای شهر درگیر دخالت های افراد سیاسی شده و از آنجایی که برای استفاده از امتیازی از بالادستی باید امتیازی نیز داد در برخی موارد نیز تسلیم خواسته جناح ها شده و آرای انتخاب شهردار به سمتی میرود که نباید…

لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان همواره زبانزد و سرآمد شهرهای کشور بوده و هرساله خصوصا در ایام نوروز و تابستان پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از اقصی نقاط کشور می باشد و بر همین اساس شهردار این شهر بسیار مهم و استراتژیک، باید از اصلح ترین گزینه هم به لحاظ عملکرد اجرایی و خلاقیت در مدیریت و هم از جهت میزان محبوبیت در بین مردم برخوردار باشد.
در حال حاضر شورای اسلامی شهر لاهیجان به عنوان مهمترین اصل پس از سوگند خدمت در اول شهریور ماه امسال باید شهردار این شهر زیبا و توریستی را انتخاب کند که در این میان نام مسعود کاظمی رییس سابق شورای اسلامی کلانشهر رشت و رضا کحالی شهردار سابق لنگرود از گزینه هایی هستند که دارای شانس بیشتری هستند.

مسعود کاظمی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران از پردیس دانشگاه گیلان است و ریاست شورای چهارم رشت، کارشناس فنی فرمانداری رشت، مسئول تاکسیرانی شهرداری رشت و یکی از نامزدهای انتخاب شورای اسلامی رشت به عنوان شهردار این کلانشهر نیز بود. در نقطه مقابل مسعود کاظمی، رضا کحالی شهردار اسبق لاهیجان نیز یکی گزینه های تصدی دوباره این سمت است.

کحالی در دوران خدمت خود سمت های مختلفی داشت که از جمله آن می توان به سمت های وی در مقام شهردار املش، شهردار رودسر، شهرداربندانزلی، شهردار لاهیجان، مدیرعامل توسعه گردشگری استان گیلان، معاون فرماندار آستانه اشرفیه و سمت وی در مقام شهردار لنگرود اشاره کرد.

کحالی در مدت خدمت خود در شهر لاهیجان، احداث پایانه مسافربری برون شهری لاهیجان به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، احداث وتجهیز سالن همایش ٢۵٠نفره، احداث وتجهیز ساختمان شورای شهر، خریدو تجهیز ساختمان شهرداری لاهیجان به مساحت دو هزار و ۴٠٠ مترمربع، احداث وتجهیز سالن ورزشی بانوان ،احداث وتجهیز مدرسه فوتبال لاهیجان ، احداث گلخانه شهرداری ، احداث ساختمان پسماند،چهار بانده کردن خیابان امام خمینی، بازگشایی و احداث بلوار ٣۵متری عاقلیه و بازسازی کامل اطراف استخر لاهیجان را در کارنامه خود دارد .

افزایش بودجه شهردار ی لاهیجان از ۹ میلیارد به ۳۵ میلیارد، قرارداد باغ نارنج، بازسازی و تجهیز پارک های محله، بازسازی کامل قبور شهدا در پنج نقطه، احداث سه پارک کودک و بازنشستگان در محدوده استخر لاهیجان ، احداث دیواره حاشیه رودخانه یوسف آباد، عملیات روکش آسفالت سطح شهر در مساحت ۳۳ هزار و ٧٠٠مترمربع، نصب فرش موزاییک و پیاده روسازی به مساحت ۵۰هزار و ٩۶۵مترمربع، احداث و تجهیز ساختمان های سازمان حمل نقل، از دیگر عملکردهای کحالی در دوره خدمتش است.

همچنین لوله گذاری جهت دفع آب های سطحی به طول پنج هزار و ۴۴٩متر، خرید زمین بمنظور تملک بازار روزها و فضای سبز حاشیه کوه و سایر موارد به مبلغ یک صد و ۶۰ میلیارد ریال، خرید ماشین آلات سبک و سنگین ، خرید ادوات و تجهیز کامل ماشین آلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان، آغاز پروژه احداث پل سردارجنگل، ایجاد و احداث ایستگاه آتش نشانی، احداث و اصلاح هندسی میادین سطح شهر از جمله میادین شهدا و چند میدان دیگر، بخش دیگری از فعالیت های شهردار اسبق لاهیجان است.

علاوه بر ارائه خدمات یاد شده فوق مهمترین اصلی که کحالی را نسبت به رقبایش متمایز میکند رضایت کارکنان شهرداری و خصوصا شهروندان لاهیجان در خصوص عملکرد این شهردار محبوب در دوران خدمتش است چرا که کحالی در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارکنان و همچنین تکریم ارباب رجوع و تسریع در روند رسیدگی به کار ارباب رجوع با کسی تعارف نداشته است.

تعامل با مسوولین شهرستانی ، استانی و ملی به عنوان مهمترین رویکرد یک مدیریت متخصص شهری در دنیای امروز همواره در دستور کار کحالی بوده است، برخورداری وی از روحیه جهادی در مواقع بروز بحران همواره زبانزد شهروندان لاهیجی بوده است.
وی در دوران مدیریت خود به مشکلات شهروندان و کارکنان آشنایی و اشرافیت داشته و این امر ناشی از گذراندن سیر مدیریتی این مدیر اجرایی از سطوح پایین تا به بالا است. باید به این نکته توجه کرذ که یکی از رموز موفقیت مدیریت کحالی رعایت اصل واقع گرایی است .

از سوی دیگر تعامل کحالی با شهروندان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان و استان به گونه ای بود که در دوران خدمت وی حساب های شهرداری هیچگاه مسدود نمی شد و همین موضوع باعث پیشرفت اهداف برنامه ریزی شده در امور اداری می شد.

با این تفاسیر آنچه که اهمیت دارد رای اعتماد اعضای شورای شهر لاهیجان به انتخاب فردی به عنوان شهردار این شهر توریستی است؛ شهری که شهروندان آن به خوبی در دوره مدیریتی کحالی عملکردش را از نزدیک شاهد بودند و به عملکرد وی فارغ از جناح بندی سیاسی ، نمره رضایتمندی داده اند.

این بار اعضای شورای جدید شهر لاهیجان در یک آزمون مهم قرار گرفته اند. باید دید آیا این شورا می تواند به عملکرد افراد و افکار عمومی شهروندان لاهیجی، رای اعتماد دهند یا دخالت های ناصواب جناح های سیاسی مانع از انتخاب فرد اصلح و در نهایت منجر به انتخاب فرمایشی، شخصی به عنوان شهردار این شهر زیبا خواهدشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه