مدیرکل هواشناسی استان گیلان هشدار داد؛

کاهش قابل‌ملاحظه دما، وزش باد و بارندگی شدید درراه گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش قابل‌ملاحظه دما، وزش باد و بارندگی شدید در روزهای آینده خبر داد.

کاهش قابل‌ملاحظه دما، وزش باد و بارندگی شدید درراه گیلان

به گزارش ۸دی، بهمن کمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت توده‌هوای سرد و بارش زا به‌تدریج از دوشنبه در منطقه است.

وی افزود: مه‌آلود بودن هوا، کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس)، بارندگی و وزش باد (شدید/گاهی خیلی شدید)، احتمال رعدوبرق و تگرگ تا اواخر هفته مورد انتظار هست.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه به کاهش دما، بارش برف در ارتفاعات (بالای ۲۵۰۰ متر) دور از انتظار نیست.

وی با تأکید براینکه سرعت وزش باد در بعضی نقاط، به‌ویژه نواحی ساحلی شدید یا خیلی شدید است افزود: تمرکز بارش‌ها ابتدا نواحی غربی و به‌تدریج در نواحی مرکزی و شرقی استان و بارندگی طی سه‌شنبه و چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل‌آورند و با توجه به‌پیش بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به مردم استان افزود: با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و… با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه