همزمان با روز عاشورا؛

گیلان در ماتم شهادت امام حسین(ع) / تصاویر

مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) همزمان با روز عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای گیلان برگزار شد.

گیلان در ماتم شهادت امام حسین(ع) / تصاویر

به گزارش ۸دی، مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) همزمان با روز عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای گیلان برگزار شد.

همزمان با روز عاشورا، سراسر استان گیلان همگام با ایران اسلامی در عزای شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به سوگ نشسته‌ است و دسته‌جات و هیئات عزاداری در نقاط مختلف استان به سمت مساجد و بقاع متبرکه مشغول سوگواری برای شهدای دشت کربلا هستند.

بنا بر این گزارش، قرار است نماز ظهر عاشورا نیز در سراسر استان به صورت باشکوهی برگزار شود.

رشت:

مردم رشت نیز امروز همزمان با مسلمانان سراسر جهان در عزای شهادت امام حسین(ع) سوگواری کردند.(تصاویر بیشتر)

تالش:

به گزارش هشت دی، تجمع بزرگ عاشورایی در مسجد امام رضا(ع) طولارود تالش با سخنرانی حجت الاسلام احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.(تصاویر بیشتر)

رضوانشهر:

به گزارش ۸دی، مراسم زنجیر و سینه زنی روز عاشورای حسینی شهرستان رضوانشهر در بقعه غریبنده این شهر با حضور گسترده مردم، محمود شکری نماینده مردم این شهرستان و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.(تصاویر بیشتر)

لاهیجان:

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، با بلند شدن نوای ملکوتی اذان ظهر عزاداران حسینی در لاهیجان در صحن مسجد آقا سید محمد یمنی و در جوار گلزار شهدای لاهیجان نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام صدیق امام جمعه این شهرستان اقامه کردند.

آستانه اشرفیه:

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ساجدی در صفوف به هم فشرده برگزار شد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز برای شرکت در نماز جماعت ظهر عاشورا در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه حضور یافت.

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان گیلان، محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان، محمد احمدی‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان استاندار گیلان را همراهی می‌کردند.

تالش:

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، نماز وحدت آفرین ظهر عاشورا در مسجد رسول اکرم(ص) مزار شهدای سیاه تربه تالش به امامت حجت الاسلام محمد نژاد برگزار شد.

ماسال:

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، ظهر امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور پر شور عزاداران محلات و روستاهای ماسال، نماز ظهر عاشورا در میدان اصلی شهر به امامت حجت الالسام سید هادی موسوی برگزار شد. پس از اقامه نماز ظهر زیارت عاشورا قرائت شد.

نماز ظهر عاشورا در شاندرمن نیز با حضور عزاداران حسینی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

رودسر:

به گزارش ۸دی، مردم شهرستان رودسر در جای جای این شهرستان سالروز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) را سوگواری کردند.(تصاویر بیشتر) عزداران حسینی در هنگام ظهر ضمن تعطیلی عزاداری در صفوف به هم پیوسته نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه