در شب شهادت امام حسین(ع) برگزار شد؛

سوگواری شب عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای گیلان / تصاویر

همزمان با شب عاشورای حسینی مردم گیلان در شهرها و روستاها و در حسینیه ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه در سوگ شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه زدند.

سوگواری شب عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای گیلان / تصاویر

به گزارش ۸دی، همزمان با عصر تاسوعا و شب عاشورای حسینی مردم گیلان در شهرها و روستاها و در حسینیه ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه در سوگ شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه زدند:

شفت:

به گزارش ۸دی به نقل از صبح شفت، مراسم سوگواری شب عاشورا در مسجد صاحب الزمان(عج) صیقلان شفت برگزار شد.

انزلی:

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، مراسم شب عاشورای حسینی در هیئت اکبریه انزلی در مسجد جامع این شهرستان با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی و دلباختگان حضرت سیدالشهداء (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سلطان‌زاده در این مراسم ضمن بیان مصیبت‌های سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: حضرت امام زمان (ع) در این شبها فشار و مصیبت بسیاری را تحمل می کنند.

وی افزود: علمای بزرگوار نقل می‌کنند که خوب است در شب عاشورای حسینی برای سلامتی امام زمان (ع) صدقه کنار بگزاریم.

گفتنی است که کربلایی محسن مؤیدی و کربلایی امیرحسین بدرخجسته ذکر مصیبت اهل بیت را در هیئت اکبریه انزلی بر عهده داشتند.

ماسال:

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، مراسم عزاداری شب عاشورا در مسجد جامع ماسال با سخنرانی حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان و مداحی خاج محمد امانی با حضور پرشور مردم برگزار شد.

شاندرمن:

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، مراسم عزاداری شب عاشورا در مسجد جامع شاندرمن با سخنرانی امام جماعت این مسجد حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی و مداحی کربلایی محمد فتحی برگزار شد.

سیاهکل:

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، مردم عزادار سیاهکل همزمان با شب شهادت سید و سالار شهیدان در نقاط مختلف این شهرستان عزاداری کردند. تصاویر زیر مربوط به عزاداری مردم سیاهکل و دیلمان و روستاهای این شهرستان می باشد.

رشت / عصر تاسوعای حسینی:

به گزارش هشت دی، همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در شهر رشت برگزار شد.(تصاویر بیشتر)

رشت / عزاداری ناشنوایان در شب عاشورای حسینی:

اینجا فریاد عشق سیدالشهدا به گوش ناشنوایان هم می رسد کسانی که شاید نتوانند نام زیبای حسین(ع) را بر زبان بیاورند اما وقتی کاسه دلشان از این محبت لبریز می شود به عشق او ناله ای فراتر از همه صداها سر می دهند.

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، هیئت عزاداری ناشنوایان استان گیلان از سال ۹۵ به صورت رسمی تأسیس شد، هیأتی که این روزها با حضور دو روحانی مسلط به زبان اشاره مراسم ویژه محرم را برای ناشنوایان در حسینیه حضرت علی اصغر (ع) بهزیستی رشت برگزار می کند. (متن کامل و تصاویر بیشتر)

 

تالش:

به گزارش ۸دی، مراسم تاسوعای حسینی عصر روز شنبه با حضور اقشار مختلف تالش، کرد، گیلک، اهل تشیع و تسنن شهرستان تالش برگزار شد.

گفتنی است به رسم هرساله این تجمع و دسته‌های عزاداری از مساجد محلات به سمت مسجد جامع شهر برپا می شود و علم‌های مساجد به مسجد جامع سلام می‌دهند و بعد از آن دسته‌ها به عزاداری خود مشغول می‌شوند. (تصاویر بیشتر)

صومعه سرا:

به گزارش ۸دی به نقل از واران خبر، مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی با حضور گسترده مردم شامگاه شنبه و بامداد روز یکشنبه در شهر صومعه سرا برگزار شد.

حویق:

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، همایش تاسوعای حسینی عصر شنبه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام بخش حویق با سخنرانی حجت الاسلام غضنفری امام جمعه بخش حویق و با مداحی کربلایی خوبکار با حضور مسئولین و مردم ولایت مدار این بخش برگزار شد.

آستانه اشرفیه:

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر، حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه در شب عاشورای حسینی میزبان دستجات عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی از اقصی‌نقاط استان گیلان بود.

ورود دستجات عزاداری در صحن حرم مطهر تا صبح ادامه دارد.

لاهیجان:

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، در شب و روز تاسوعا و عاشورا حرکت دسته جات سینه زنی، زنجیر زنی و کرنا نوازی در مناطق معروف هشت محل لاهیجان شروع شده و رو به سوی تکایا، بقاع و مساجد این محلات، شور دیگری در لاهیجان برپا می‌کند. در این مراسم، از روستاهای اطراف نیز به این هیات می پیوندند و لاهیجان عروس شهرهای گیلان، یکپارچه غرق در اندوه و ماتم می شود.

رودسر:

به گزارش ۸دی، همزمان با شب عاشورای حسینی مردم شهرستان رودسر علاوه بر مساجد و امام زادگان این شهر در حسینیه شهدای فرهنگی این شهرستان عزاداری کردند.

این خبر تکمیل می شود …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه