مسلمان شدن ۸ هزار مسیحی با تبلیغ یک کشیش

مبلغ مسیحی که بسیاری از سال های عمرش را صرف دعوت ساکنان قاره سیاه به مسیحیت کرده بود در یک رویا که سه بار برای او تکرار شد به اسلام فراخوانده شد.

مسلمان شدن ۸ هزار مسیحی با تبلیغ یک کشیش

موسی بانگورا،مبلغ مسیحی که سال های طولانی از عمرش را در قاره سیاه صرف معرفی مسیحیت به آفریقایی ها کرد در رویایی به اسلام فراخوانده شد و از آن پس به عنوان یک واعظ مسیحی کمک کرد تا هزاران آفریقایی به دین اسلام مشرف شوند.

وی در این باره می گوید:من سال ها تلاش می کردم تا مسلمانان و دیگر هموطنانم را متقاعد به پذیرش مسیحیت کنم که ناگهان در رویایی خودم به دین اسلام دعوت شدم.

او رویای «دعوت به اسلام» را حدود ۲۰ سال پیش سه بار متوالی دید و بار سوم وقتی به صحت رویا مطمئن شد،تصمیم گرفت اسلام بیاورد.

بانگورا که اهل «سیرالئون» است پس از تشرف به اسلام در سال ۱۹۹۳ تبدیل به یکی از مشهورترین مبلغان مسلمان در آفریقا شد.

حالا او ماموریت جدیدی برای پیدا کردن تفاوت ها و شباهت ها بین اسلام مسیحیت داشت تا از این طریق با دلایل محکم افراد را به دین اسلام دعوت کند.

بانگورا حتی سعی کرد تا همکاران کشیش خود را برای تغییر دین به اسلام دعوت کند.

وی در این باره می گوید:من پس از مطالعات فراوان،تناقض هایی را در مسیحیت پیدا کردم که منجر به بحث های گسترده من به کشیش های مسیحی شد و در نهایت به انها ثابت می کردم که اسلام،دین واقعی است.

او که پس از اسلام آوردن از سوی خانوده اش طرد شد،تلاش کرد با کمک به مسلمانان سیرالئون،خانوده گسترده تری را برای خود ایجاد کند.

موسی بانگورا سپس وب سایت «چرا اسلام» را برای ارائه اطلاعات درست درباره اسلام راه اندازی کرد و همچنین مدیریت موسسه اسلامی «چرا اسلام در عمل» را بر عهده گرفت.
وب سایت او به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد و منجر به گرایش بیش از هشت هزار غیر مسلمان به دین اسلام شد.

بانگورا می گوید:اکنون من برای مسیحیان در کشورم کار می کنم و سعی می کنم به آنها کمک کنم تا حقیقت اسلام را درک کنند و این دین را برای خیر دنیا و آخرت خود انتخاب کنند.

در حال حاضر حدود چهار میلیون از جمعیت شش میلیون نفری سیرالئون را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

IMG15483355

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه