امام جمعه رشت:

ماجرای استقلال کردستان عراق بازی استعمارگران برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی است

خطیب جمعه رشت گفت: کردستانی ها برادران ما هستند و این بازی ها را برای مشغول شدن کشورهای اسلامی ایجاد کرده اند.

ماجرای استقلال کردستان عراق بازی استعمارگران برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله زین العابدین قربانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: امام و پیشوا در جامعه تأثیرگذار است و اگر پیشوای امت عمل خداگونه در پیش بگیرد آن جامعه رستگار خواهد شد.

وی با  بیان اینکه امام حسین(ع) تمام وجودش را برای جلوگیری از گمراهی و ضلالت بندگان خدا هدیه داد، افزود: اگر اباعبدالله الحسین(ع) این از خود گذشتگی را از خود نشان نمی داد، امروز اثری از اسلام ناب محمدی باقی نمی ماند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خورشید اسلام با رسالت پیامبر عظیم الشان(ص) بر جامعه بشری تابیده شده است گفت: این سید و سالار شهیدان است که موجبات  بقای دین  مبین اسلام را فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه دین پیغمبر با همین عزاداری‌ها در طول تاریخ باقی مانده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام خمینی رحمت الله علیه با  محور محرم و صفر شکل گرفته و باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نهضت حسینی، ترامپ و امثال آنها را در دنیا رسوا کرده است، گفت: امروز دشمنان حرفی برای گفتن ندارند و به گفته سردار سلیمانی تا دو ماه دیگر اساس داعشی‌ها برچیده خواهد شد و  ترامپ و نتانیاهو و یاران  آنها دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به بازگشت پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی خاطر نشان کرد: مردم ایران عاشورای دیگری را به وجود آوردند. همانا  محسن حجت خدا بر روی زمین است.

ویبا بیان اینکه  ارادت مردم به شهید حججی  تنها به شخص  این شهید والا مقام نبوده است، گفت: این عرض ارادت، دلبستگی مردم به مقام شامخ همه شهدا است زیرا مردم ایران شهدای انقلاب اسلامی ایران را در راستای شهدای کربلا می‌دانند و از آنها شفاعت می خواهند.

قربانی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه  و نقش پشت پرده عربستان تصریح  کرد: استعمار هر روز صحنه ای جدید برای بازی در دنیا ایجاد می کند و در ظاهر از استقلال کشورها سخن می گوید اما در پشت پرده با حمایت های اقتصادی از  اقدامات  آنها حمایت می کند.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه استعمار می خواهد اسرائیل دیگری در غرب کشورهای اسلامی به وجود آورند خاطر نشان کرد: کردستانی ها برادران ما هستند و این بازی ها را برای مشغول شدن کشورها و جلوگیری از پیشرفت های آنها راه اندازی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه کشورها بیدار هستند و فرد مورد نظر را به دادگاه نظامی فرا می خوانند، گفت: کشورها می خواهند  مردم در این اشتباه بزرگ  آسیب نبینند اما  دولت‌های استعماری بدانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد .

قربانی با اشاره به زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در جامعه بیان کرد:  منزلت و ارزش این  نیرو و زحمات آنها در جامعه می‌طلبد در تقدیر و تجلیل از نیروی انتظامی در خطبه ای جدا به ایراد سخن بپردازیم .

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عاشورا  مکتبی انسان ساز است، گفت: در عزاداری ها و با خواندن شعرها  باید دلها بسوزد و اشکها جاری شود نه اینکه با شعرهای بی محتوا درس های  انسان‌ساز عاشورا را از بین ببریم .

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه مبادا دسته‌های عزاداری  آنقدر خیابان‌ها بمانند که نمازهای آنها  قضا شود، گفت: جوانان باید در دستگاه نهضت عاشورا بهره‌مند شوند و صرفاً به تماشای دسته‌ها در خیابان ها خود را محدود نکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه