امام جمعه اسالم:

روح قیام امام حسین(ع) تسلیم نشدن در برابر فاسق، ظالم و فاجر است / تبعیض و اسراف ظلم به مردم است

امام جمعه اسالم گفت: توجه به روح قیام امام حسین (ع) و تسلیم نشدن در برابر فاسق و فاجر می‌تواند مانیفست سیاست خارجی ما باشد.

روح قیام امام حسین(ع) تسلیم نشدن در برابر فاسق، ظالم و فاجر است / تبعیض و اسراف ظلم به مردم است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام اصغر جدائی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اسالم ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: تاسوعا و عاشورا سخت‌ترین روزهای سال و روزهایی پر از شهامت و شجاعت و اسارت و شهادت و وفاداری و قتل و غارت است. تاسوعا و عاشورا روزهای به مسلخ عشق رفتن، بهترین و والاترین و پاک‌ترین انسان های روی کره خاک است.

وی افزود: فردا همایش تاسوعائیان اسالم برگزار می شود اما با این تفاوت که امسال در کنار مزار شهدای گمنام اسالم اجتماع مردم تشکیل خواهد شد.

امام جمعه اسالم گفت: وقتی بر آرمان هاو آموزه‌های مکتب حسینی مروری کوتاه می‌کنیم حقایق و معارف و گوهرهایی را می یابیم که ارزش‌های فراتاریخی‌اند و کم‌تر نشانه‌ای از آن را می‌توان در تاریخ پیدا کرد. در صدر همه این آرمان‌ها، حریت و آزادگی قرار دارد که توانست امام حسین (ع) را به سرور و سالار آزادگان جهان بدل کند. این آرمان برجسته در امروزه تاریخ هم یک نیاز حیاتی و ضروری است.

جدائی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای این آرمان تأسیس شده و راز بقایش هم در راستای حفظ این آرمان هاست اظهار کرد: دنیای امروز، ایران را به عنوان سمبل مبارزه با استکبار و به عنوان سمبل مبارزه با ظلم و جنایت می شناسد. مبارزه با ظلم و جور را می توان هم در سیاست داخلی و خارجی کشور، مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه در سیاست داخلی، دستگاه های دولتی باید مراقب باشند در حق مردم ظلم نشود ادامه داد: هر نوع اختلاس و زد و بند و تبعیض و اسراف و اشرافی گری و غرض‌ورزی و دست درازی به بیت المال، مصداق بارز ظلم و جور در حق مردم است. البته دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه رسالت سنگینی دارند و باید با اقتدار و استیلا با دستگاه‌های متخلف برخورد کنند. در ضمن تلاش برای تقویت ارکان مردم‌سالاری دینی که بر حقوق و آزادی های ملت تاکید دارد یکی از نشانه‌های تمسک به ابا عبدالله است.

خطیب جمعه اسالم افزود: در سیاست خارجی هم، روح ایستادگی و استقامت در برابر استکبار جهانی و استعمارگران زیاده خواه و حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم، آرمان‌هایی است که منشا و مبداش را باید درحرکت امام حسین (ع) جست و جو کرد. در جهانی که تمام سران سرمایه داری، صهیونیستی در تلاش هستند تا همه مخالفان و منتقدان خود را به بردگی مدرن بکشانند و به تسلیم و وادادگی بکشانند، توجه به روح قیام امام حسین (ع) و تسلیم نشدن در برابر فاسق و فاجر زمانه به خوبی می تواند مانیفست سیاست خارجی ما قرار بگیرد.

جدائی تأکید کرد: فلسفه تکرار هر ساله عزای ابا عبدالله الحسین (ع) فرصتی برای بازخوانی این دفتر عظیم تاریخی است. نهضت کربلا، حقیقتی کهنه و مانده در دور دست تاریخ نیست. چراغی است که هم چنان روشن کننده راه حقیقت پرستان، و آزادی خواهان و عزت مداران بوده تا زمانه تشکیل دولت موعود حق باقی خواهد ماند.
تا آن زمان که وعده ظهور منتقم خون ثار الله فرا رسد.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه هفتم مهر ماه مصادف با روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است گفت: در دوران دفاع مقدس، یکی از عواملی که موجب پیروزی های گسترده رزمندگان اسلام بود‌، مدیریت عالی و شجاعت بی نظیر فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.  بی شک اگر فرماندهان جنگ، انسان های شجاع، قوی، خودساخته، وارسته، پاکباخته،از جان گذشته نبودند، ما امروز در تاریخ دوران دفاع مقدس مان، صفحات سیاهی را داشتیم. مسئولین امروز نظام هم که در عرصه جهادی دیگری وارد عمل شده اند اگر خود ساخته، مؤمن، وارسته و معتهد باشند، قطعا شاهد شکوفایی و رشد و بالندگی کشور خواهیم شد و به زودی مشکل فقر و بیکاری و فساد برطرف خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی نیز اظهار کرد: در میان شغل های امروز شغل ماموران آتشنشانی انصافا سخت است. کسی که روحیه فداکاری و ایثارگری نداشته باشد نمی تواند در این شغل دوام بیاورد. فداکاریهای این عزیزان را می ستایم و برای برادر عزیزمان آقای نورالله کبیر که در این چندروز گذشته در همین راه آسیب دیدند آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم .

جدائی با بیان اینکه تشییع پیکر شهید بزرگوار محسن حججی، فضای عاشورا را بیش تر زنده کرد افزود: مردم ایران با آمدن شهید حججی کربلا را بیش تر حس کردند.
حججی بوی عاشورا را می داد. حججی یاد و خاطره علی اکبر را در مردم ایران زنده کرد. زندگی شهید حججی نکات زیادی دارد که با جمع آوری و چاپ آن، همه مردم پی خواهند برد که چرا حججی، حججی شد. تشییع باعظمت و باشکوه پیکر که چه عرض کنم چند استخوان شهید حججی، در ایران مشت محکمی به اظهارات دلقک آمریکایی بود. دشمن با این تشییع فهمید که ایران با همه کشورها تفاوت ماهوی دارد و نمی توان به ایران نگاه اخم گونه کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه