یادداشت؛

سر با سر، چه فرقی دارد؟! / از شهادت سردار بی‌سر حججی تا ذبح امدادگر آمریکایی

دشمن تکفیری سعی وافری داشت تا با به تصویر کشیدن لحظه اسارت و نیز نوع کشتن او، پیام خاصی را به بینندگان مخابره نماید اما این رزمنده شجاع ایرانی، با نوع رفتار عزتمندانه خود، دقیقا ۱۸۰ درجه متفاوت با آنچه دشمن می خواست، ترسیم نمود!

سر با سر، چه فرقی دارد؟! / از شهادت سردار بی‌سر حججی تا ذبح امدادگر آمریکایی

به گزارش ۸دی، این روزها و در پی تشییع پیکر بی‌سر یک رزمنده مدافع حرم؛ شهید محسن حججی، بهت عجیب توام با حقد و عصبانیت، بر فضای امپراطوری رسانه‌ای جهان سلطه حاکم شده است و بعضا با ادبیات گوناگونی به بیان آن نیز می‌پردازند از جمله این که: سر امدادگر اروپایی و آمریکایی و رزمنده سوری و … چه فرقی با سر رزمنده ایرانی، شهید حججی دارد؟!

پاسخ این است که شکوه تشییع پیکر بی‌سر شهید حججی، نه به لحاظ تفاوت ماهوی بین او و سایر رزمندگان و یا حتی بین انسان‌ها در قاره‌های مختلف است! خیر، در نگرش قرآنی، خون و زندگی همه انسان‌ها محترم است:

“من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا…” (… هر کس نفسی را بدون حق قصاص و یا بی آن که فسادی در روی زمین کند، به قتل رساند، مثل آن باشد که همه مردم را کشته است…) سوره مائده آیه ۳۲

البته اگر هم خون این شهید شور متفاوتی ایجاد کرد بدین لحاظ بود که دشمن تکفیری سعی وافری داشت تا با به تصویر کشیدن لحظه اسارت و نیز نوع کشتن او، پیام خاصی را به بینندگان مخابره نماید اما این رزمنده شجاع ایرانی، با نوع رفتار عزتمندانه خود، دقیقا ۱۸۰ درجه متفاوت با آنچه دشمن می خواست، ترسیم نمود!

آری! آن گونه ذلیل نمودن مرگ! شایسته این گونه تجلیل و بزرگداشت است، چرا که امثال حججی‌ها به مقتدایشان؛ اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا نموده‌اند.

آری؛ همه محترم‌اند و جنایت و تروریسم بر هر انسان و ملتی واقع شود، مستحق محکوم کردن است چه بر مردم اروپا و آمریکا، چه بر ملت یمن و میانمار و سوریه و عراق و فلسطین و ایران و…!

و مظلومیت هر انسان و ملتی را باید فریاد کشید، چنان فریادی که همه جهانیان بشنوند تا جنایتکار و ظالم و حامیان آن رسوا شوند!

-این است رمز ماندگاری خون و قیام امام حسین(ع) بعد از ۱۴۰۰ سال

– و این است سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت های تحت ستم

-و این است راز پایداری جبهه مقاومت و رمز بالندگی آن

-و این است رمز درماندگی یزیدهای زمان و بی نتیجه ماندن طرح های آنان

-و این است رمز آشفتگی رسانه‌های صهیونیستی و برخی رسانه‌های جیره‌خوار آن نظیر آمدنیوز و… !

آمریکا و اروپا، که از حقوق بشر، به دروغ چماقی ساخته‌اند برای تحمیق ملت‌ها و اعمال سیاست‌های دوجانبه، خود از مبتکران تبعیض نژادی مدرن و تقسیم ملتها به ملتها ی درجه ۱ و ۲و ۳ و …هستند!

برای آنها آنچه اهمیت دارد اعمال سیاست‌های سلطه‌گرانه خود است اگر چه با ایجاد رژیم جعلی صهیونیسم در قلب آسیای میانه یا با حمایت از رژیم قرون وسطایی وهابی آل سعود یا با پرورش و تجهیز داعش یا با حمایت از منافقین یا با حمایت از فتنه گران و حامیان سینه چاک لیبرالیسم غربی در کشورهای هدف و یا… !

آنها حتی برای ملت خود نیز ارزش و احترام قایل نیستند و آنها را به شهروندان درجه ۱و ۲و ۳ تقسیم می‌کنند، جنبش‌های اجتماعی و اقتصادی آمریکا نظیر جنبش ۹۹ درصد وال استریت و جنبش‌های سیاهان و اعتراضات اقتصادی در اروپا و تقویت نگرش تبعیض‌آمیز به اقلیت‌های مذهبی خصوصا مسلمانان و… موید این ادعاست .

رضا ربیعی – ۷ مهرماه ۱۳۹۶

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه