واکنش جالب یک گردشگر به تشییع شهید حججی +عکس

توریست استرالیایی در واکنش به مراسم تشییع شهید حججی در میدان امام (ره) گفت: من تا قبل از اینکه ایران بیایم دیدگاه بدی نسبت به ایران داشتم اما این شهید دیدگاه مرا نسبت به اسلام عوض کرد.

واکنش جالب یک گردشگر به تشییع شهید حججی +عکس

به گزارش ۸دی، توریست استرالیایی در واکنش به مراسم تشییع شهید حججی در میدان امام (ره) گفت: من تا قبل از اینکه ایران بیایم دیدگاه بدی نسبت به ایران داشتم اما این شهید دیدگاه مرا نسبت به اسلام عوض کرد.

در حاشیه مراسم تشییع شهید حججی در میدان امام(ره) زن استرالیایی تماما چشم به نظاره تابوت شهید حججی ایستاده است.

جلو‌تر می‌روم تا با او گفت‌و‌گو کنم، تا می‌گویم خبرنگار هستم، می‌گوید «جنگ» هر جای دنیا که باشد بد است.

او می‌گوید: من تا قبل از اینکه ایران بیایم دیدگاه بدی نسبت به ایران داشتم اما این شهید دیدگاه مرا نسبت به اسلام عوض کرد.

وی افزود: فهمیدم که ایرانی‌ها هم مثل مردم خودم هستند؛ ما همه انسان هستیم، این شهید هم‌سن پسر من است و وقتی به استرالیا برگردم حتما به پسرم خواهم گفت مسلمانان آن چیزی که به ما می‌گویند نیستند.

در همه میدان می‌شد توریست‌هایی را دید که نگاه‌های متعجب‌شان بر جمعیت یکپارچه سیاه‌پوش گریان ایرانی خیره مانده است؛ یک نفر می‌پرسد: این جمعیت برای چه به میدان آمده‌اند؟ می‌خواهم بگویم که مردی از تبار حسین (ع) با عزت به کشورش بازگشته، قصه، قصه سر دادن است و شهادت.

این جمعیت برای مردی آمده است که جانش را در راه عشق بزرگی داده است و حال خداوند آن‌چنان عشقش را به دل همگان انداخته که زبان از بیانش قاصر است اما دایره لغاتم آن‌قدر محدود است و پیشینه فکری‌مان آنقدر از هم دور است که تنها با لبخند می‌گویم: سربازی جوان بود که او را کیلومترها دورتر از کشورش در اوج غربت برای امنیت مردم سرزمینش و هدفی والا سر بریدند.

با تعجب نگاه می‌کند، شانه‌ای بالا می‌اندازد و با جمعیت سلفی می‌گیرد.

 

توریست استرالیایی

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه