خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان:

در گیلان کسی با فساد مسئولان کار ندارد / هر کسی پا کج گذاشت باید راستش کرد / جایگاه وقتی مقدس است که در مسیر انقلاب باشد

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: حفظ حرمت مدیران و مسئولان وظیفه است و همه جایگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی مقدس هستند اما به شرطی که اینها در مسیر انقلاب حرکت کنند. هر کسی پا کج گذاشت باید راستش کرد. انتظار نداشته باشیم با سکوت کارها درست شود.

در گیلان کسی با فساد مسئولان کار ندارد / هر کسی پا کج گذاشت باید راستش کرد / جایگاه وقتی مقدس است که در مسیر انقلاب باشد

به گزارش ۸دی، سردار نظرعلی علیزاده عصر امروز در یادواره شهدای بازرگان محله رودسر ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: طبق احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای همه احکام اسلام است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زمانی به پا خواست که بالاترین منکر در دایره حکومت مسلمانان رخ داد افزود: امام(ع) زمانی قیام کرد که خلافت اسلامی دست کسی افتاد که نه تنها خلافتش با اسلام سازگاری نداشت بلکه ضد دین بود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه امام انقلاب را با حمایت ملت به پیروزی رساند ادامه داد: امام فرمود ما باید دولت و کشوری به تمام معنا اسلامی بسازیم و رهبر انقلاب فرمودند انقلاب پنج مرحله دارد که شامل ایجاد انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی است و بعد فرمودند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی شکل گرفته اند و امروز در حال تشکیل دولت اسلامی هستیم.

علیزاده گفت: سه مأمورت ساخت دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی امروز بر دوش و وظیفه ملی و انقلابی ماست. رهبر انقلاب در دیدار با دولت فرمودند که بعد از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی هنوز دولت اسلامی نداریم. چرا دولت اسلامی نداریم. دولتی اسلامی است که بتواند کشور اسلامی و تمدن اسلامی بسازد و جهان را برای ظهور امام عصر آماده کند.

وی تأکید کرد: دولت اسلامی دولت‌مردانی را می خواهد که در مکتب اسلامی پرورش یافته باشند و روش اسلامی را در جامعه پیاده کنند و قوانین اسلامی را اجرایی کنند. ما تا رسیدن به اینجا خیلی فاصله داریم و امروز در گام‌های اول تشکیل دولت اسلامی هستیم. امروز بر روی قوانین ما مهر دولت اسلامی است اما اگر همین قوانین را افرادی که در مکتب اسلامی پرورش پیدا نکرده‌اند بخواهند اجرا کنند ناتوان خواهند بود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان افزود: امنیت امروز مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است و اگر بر همین اساس بخواهیم در عرصه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی عمل کنیم به سمت مسیر تشکیل دولت اسلامی خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه امروز عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما از فرهنگ ایثار و شهادت خالی است گفت: اینکه رهبر انقلاب از مجلس خبرگان خواست که مطالبه‌گری کنند به این معنی است که کسانی که می‌توانند باید در برابر سستی‌ها و کجی‌ها مطالبه‌گری کرد. مگر می‌شود وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی سند ۲۰۳۰ غرب را با رنگ و لعاب جدید در مدارس ما اجرا کند و از دل آن جهاد و شهادت و ایثارگری بیرون بیاید؟

علیزاده ادامه داد: با اینکه در عرصه اقتصادی همه فکر و ذهن مسئولان ما کمک بیرونی باشد نمی‌توانیم اقتصاد را درست کنیم. مدیر ما اگر اقتصاد اسلامی را نفهمیده است قطعا نمی‌تواند موفق شود. نمی‌شود با فرهنگ غرب عمل کنیم و خروجی اسلامی داشته باشیم. شهید حججی‌ها پرورش یافته فرهنگ اسلامی و عاشورا هستند. شهید حججی شدن هنر و کار می‌خواهد و باید برای آن از همه چیز گذشت.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه باید مردم را در مدیریت‌ها دید گفت: چون مردم در مدیریت‌ها دیده نمی‌شوند کاخ‌ها بوجود می‌آیند و چون خدا دیده نمی‌شود هر کاری را می‌کنند. چون اگر خدا را دیده بودند یک مدیر در جمهوری اسلامی صاحب ثروت چند هزار میلیاردی نمی‌شد. خوب این را از کجا آورده‌اید؟ این ما هستیم که این فضا را در اختیار اینها قرار داده‌ایم. ما باید از اینها بخواهیم که توضیح دهند و در این مسائل از مسئولان مطالبه‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه در استان کسی با کسی کار ندارد اظهار کرد: در استان گیلان این همه اتفاقات می‌افتد هیچ‌کس حرفی نمی‌زند. اگر کسی هم حرفی بزند یک دفعه همه حمله می‌کنند و داد می‌زنند که وای! شما آبروی فلانی را بردید. از دهیار روستا گرفته تا بالاترین مسئول کشور باید پاسخگو باشند. رهبر انقلاب خطاب به اعضای مجلس خبرگان فرمودند شما مطالبه‌گری کنید. حتی فرمودند از رهبری مطالبه‌گری کنید. این به این معنی است که همه باید پاسخگو باشند.

علیزاده ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین منکرات جامعه ما سستی و سهل‌انگاری و ندیدن انحرافات موجود در جامعه است که حتی نیروهای انقلابی هم نسبت به آن سکوت کرده‌اند. حفظ حرمت مدیران و مسئولان وظیفه است و همه جایگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی مقدس هستند اما به شرطی که اینها در مسیر انقلاب حرکت کنند. هر کسی پا کج گذاشت باید راستش کرد. انتظار نداشته باشیم با سکوت کارها درست شود. نه اینطور کارها درست نمی‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: وقتی وارد صحنه نیازمندان و محرومان می‌شوید خواب به چشم آدم نمی‌آید. ما الان در حوزه محرومین در گیلان ۵ بحران داریم که یکی از آنها بحران معیشت است و برخی از مردم در این بحران به نان شب خودشان محتاج هستند. در این قضیه همه مسئول هستند. نظام، مدیران و مسئولان و همه مردم مسئول هستند. بحران دوم بحث درمان است. بخش زیادی از نیازمندان ما گرفتار انواع مریضی هستند اما پولی برای درمان ندارند و کسی هم به داد آنها نمی‌رسد و در گوشه خانه‌شان روزگار می‌گذرانند.

وی بحران سوم را بحث اشتغال دانست و افزود: مشکل اشتغال را در همه سطوح داریم اما اشتغال در حوزه محرومین بحران است چون دیگران به هر حال کاری برای خودشان فراهم می‌کنند اما محرومان نمی‌توانند رابطه‌بازی کنند چون با مسئولان روابط آنچنانی ندارند. وقتی شغل نداشته باشند معیشت و درمانشان مشکل خواهد داشت. بحران چهارم نیز در بحث ازدواج است. کسی که پول ندارد امکان ازدواج هم برایش فراهم نیست. بحران پنجم هم بحران مسکن است. امام بعد از ۲ ماه از پیروزی انقلاب، حساب ۱۰۰ امام را باز کرد. امام این حساب را برای مسکن محرومین باز کرد با این وجود بعد از ۳۸ سال از انقلاب هنوز برخی در دخمه‌ها زندگی می‌کنند. تعداد اینها هم کم نیست اما مشکل قابل حل است و اصل اشکال این است که ما اینها را فراموش کرده‌ایم.

علیزاده با بیان اینکه مسئولان بهزیستی باید درباره مشکلات این بخش از جامعه داد بزنند و از مردم و دیگر مسئولان کمک بخواهند گفت: مسئولان بهزیستی نیروی خط مقدم در حل مشکلات محرومان هستند و باید داد بزنند تا مدیران و مسئولان و مردم پای کار بیایند. اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم این امر به معروف است. مگر در بازرگان‌محله چند نفر چنین زندگی‌ای دارند. ما خودمان جمع شویم و مسئولان را هم درگیر این امور کنیم و این مشکلات را پیگیری و حل کنیم. مهم‌ترین منکر امروز جامعه ما این است که مسائل را به گردن هم دیگر می‌اندازیم. همه باید آستین‌ها را بالا بزنند و مشکلات را حل کنند. اینها زیبنده نظام اسلامی نیست. برای همین است که می‌گوییم دولت اسلامی نداریم. دفاع مقدس باید ما را وادار کند که این راه را ادامه دهیم.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان علت موفق بودن در عرصه امنیتی را عدم وجود مصلحت اندیشی دانست و افزود: در عرصه محرومیت زدایی هم باید بدون مصلحت اندیشی وارد کار و عمل شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه