خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس اداره محیط زیست رودسر در گفتگو با 8دی:

دستگیری ۳۰ شکارچی متخلف در رودسر / ورود با اسلحه در مناطق شکار ممنوع در حکم شروع به شکار است

رئیس اداره محیط زیست رودسر گفت: ورود به مناطق شکارگاهی اشکورات و … با اسلحه و بدون پروانه شکار در حکم شروع به شکار است.

دستگیری ۳۰ شکارچی متخلف در رودسر / ورود با اسلحه در مناطق شکار ممنوع در حکم شروع به شکار است

علی محمدپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه ۳۵ درصد مساحت شهرستان رودسر جز مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان محیط زیست است اظهار داشت: در سال جاری اقدامات متعددی در خصوص برخورد با متخلفات بحث شکار انجام شده است که از جمله آنها ضبط ۲۰ قبضه سلاح مجاز بوده است.

وی افزود: در شهریور ماه گذشته با گزارش مردمی در منطقه اشکورات و در منطقه زیستگاه حساس کله‌بز وحشی یکی از شکارچیان و متخلفان حرفه‌ای کله‌بز وحشی قبل از انجام شکار به همراه یک قبضه اسلحه ۲۷۰ دوربین‌دار دستگیر شد و تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس اداره محیط زیست رودسر با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی به شهرستان و استان گفت: روز گذشته به صیادان و کومه‌داران مستقر در شهرستان تذکرات لازم مبنی بر عدم استفاده از سلاح در کومه‌ها داده شد و یک قبضه سلاح دو لول ته‌پر و یک رشته دام هوایی نیز جمع‌آوری شد.

محمدپور ادامه داد: سازمان محیط زیست از همین جا به شکارچیان اعلام می کند که نسبت به اخذ مجوز لازم شکار قبل از هر گونه اقدام به شکار اقدام کنند و در غیر اینصورت با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز دستورالعمل صدور پروانه شکار پرندگان آبزی صادر نشده است گفت: با توجه به اینکه هنوز در ابتدای فصل شکار هستیم امسال هنوز پروانه شکار صادر نشده است.

رئیس اداره محیط زیست رودسر افزود: این شهرستان دارای منطقه شکار ممنوع اشکورات با وسعت ۴۰ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده سرولات و جواهرداشت با وسعت ۲۱ هزار هکتار و اثر طبیعی ملی چشمه دمکش می‌باشد که در مجموع ۳۵ درصد از وسعت شهرستان را در بر می‌گیرد.

محمدپور ادامه داد: مناطق آزاد اشکورات و سرولات و جواهر دشت و مناطق تالاب‌های مابین ساحل و کوهستان و خط ساحلی جز مناطق شکارگاهی محسوب می‌شود و ورود به این مناطق با اسلحه و بدون پروانه شکار در حکم شروع به شکار است.

وی افزود: در سال جاری حدود ۳۰ نفر شکارچی متخلف توسط مأموران حفاظت محیط زیست دستگیر شده‌اند که ۱۱ نفر از آنها با لاشه کله‌بز و تعداد برای صید ماهی و شکار دیگر حیوانات دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تأکید کرد: کله‌پز از گونه‌های شاخص علف‌خواران شهرستان است و جمعیت آن به کنتزل جمعت گرگ و پلنگ کمک می‌کند و حضور آن به همراه شوکا و گوزن باعث می‌شود که گوشت‌خواران به دام‌های اهلی حمله نکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه