درگذشت بانوی مجتهده گیلانی که مؤسس ۳۶ مدرسه علمیه در کشور بود

وی تاکنون ۳۶ شعبه از مدارس علمیه عصمتیه را در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و … در ایران و نیز کشور بحرین راه‌اندازی کرده است.

درگذشت بانوی مجتهده گیلانی که مؤسس ۳۶ مدرسه علمیه در کشور بود

به گزارش ۸دی نیوز، بانو مجتهده شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه کشور و مدیر مدرسه علمیه عصمتیه مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی در سال ۱۳۰۸هجری شمسی در گیلان چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم در تهران، در محضر اساتیدی چون آیات عظام وحیدخراسانی، فلسفی، میلانی و قمی به تعلیم علوم دینی و اسلامی پرداخت تا به درجه اجتهاد رسید.

این مدیر فقید گیلانی که از سال ۱۳۴۰ به مشهد عزیمت کرده و به تبلیغ، تعلیم، تدریس و تربیت شاگردان اشتغال داشت، به عنوان نخستین فعال قرآنی سطح شهر نیز شناخته شده و از وی، موقوفات عام‌المنفعه بسیاری در مشهد و سایر شهرها به جای مانده است که از آن میان می‌توان به مدارس علمیه خواهران، پرورشگاه راه حق رضویه و … اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مجتهده صفری که از مبارزان انقلاب اسلامی بر ضد رژیم شاهنشاهی بوده است، تاکنون ۳۶ شعبه از مدارس علمیه عصمتیه را در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و … در ایران و نیز کشور بحرین راه‌اندازی کرده است.

از این استاد فقید حوزه علمیه خواهران، تالیفات بسیاری از جمله «ارمغان جاویدان»، «صمدیه آستان»، «نوید سعادت»، «۴۰ حدیث»منتشر شده است.

بانو مجتهده صفری که پس از بانو طاهایی، دومین پیشکوست تأسیس حوزه های علمیه خواهران کشور بوده است، پس از تحمل یک ماه بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد به دلیل کهولت سن و سکته مغزی، دعوت حق را لبیک گفت.

خاطرنشان می شود مراسم وداع طلاب و علاقه‌مندان به علوم دینی با این بانوی عالمه صبح فردا(دوشنبه)، ساعت ۸:۳۰ از محل مدرسه علمیه عصمتیه واقع در میدان گنبدسبز مشهد، آغاز و سپس پیکر وی از مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه