لحظه به لحظه با مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی؛

تشییع جانان بر قلبهای مردم ایران/ بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی + تصاویر و فیلم

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه در میدان امام حسین(ع) تهران شروع شد. پس از آن پیکر مطهر این شهید سرافراز سپاه اسلام برای تدفین به زادگاهش در نجف آباد اصفهان منتقل خواهد شد.

تشییع جانان بر قلبهای مردم ایران/ بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی + تصاویر و فیلم

به گزارش ۸دی به نقل از جهان نیوز؛ مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم پاسدار محسن حججی با حضور جمع کثیری از آحاد مردم در میدان امام حسین(ع) آغاز شد.
بنابراین گزارش، سیل حرکت مردم به سمت میدان امام حسین(ع) چند ساعت است که آغاز شده و لحظه به لحظه به این تعداد اضافه می‌شود.
خانواده معظم شهدا، مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم تهران و شهرهای اطراف در این مراسم حضور دارند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از جمله مسئولین حاضر در این مراسم هستند.

امنیت را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم
قاضی سراج صبح امروز جهت ادای احترام به مقام شامخ شهید مدافع حرم محسن حججی در مراسم تشییع این شهید عزیز در میدان امام حسین (ع) شرکت کرد.
وی در حاشیه این مراسمم گفت: امروز با وجود اینکه جنگ و ناامنی، اطراف ما را احاطه کرده است؛ اما کشور ما در امنیتی قرار دارد که وجود این امنیت را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم و باید قدردان این امنیت و ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدای مدافع حرم باشیم، شهید حججی عزیز یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که با شهادت خود انقلابی در دل‌های مردم کشورمان ایجاد کرد.
سراج با تأکید بر اینکه شهید حججی‌ها ثابت کرده‌اند که جوانان ما امروز نیز مانند جوانان اول انقلاب در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها ثابت‌قدم هستند، اظهار داشت : همان‌طور که در دوران دفاع مقدس، جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و حماسه‌ها آفریدند، امروز نیز جوانان ما فراتر از مرزها، از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع می‌کنند.
خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید محسن حججی مسدود شد
بنا بر اعلام پلیس راهور، به دلیل افزایش بار ترافیکی در معابر و خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا، خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید محسن حججی مسدود شده است.
انگشتر و چفیه رهبر انقلاب به همسر شهید حججی اهدا شد
صبح امروز و پس از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کنار پیکر مطهر شهید حججی، انگشتر و چفیه رهبر انقلاب اسلامی به همسر این شهید اهدا شد.
خوش آمدی رفیق
علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در دلنوشته‌ای به بهانه بدرقه شهد محسن حججی، آورده است که محسن عزیز شاخسار پر شکوفه‌ی جهاد عاشقانه! رزم عارفانه ات، پژواک فریاد نسل شیربچه های خمینی، انقلابی های بی آرام و مبارزان قسم خورده و مقاومان خستگی ناپذیر بود و شنیدیم که گفتی: عشق که از “سر” گذشت چه یک وجب چه صد وجب.

 

پیکر مطهر شهید محسن حججی با حضور خیل عظیم مردم از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا در حال تشییع و بدرقه است.

حضور فرزند رهبر انقلاب‌ در مراسم‌ تشییع‌ شهید حججی

حضور نمایندگان مجلس در مراسم تشییع پیکر شهید حججی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پایان زوردهنگام جلسه علنی امروز مجلس، در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی حضور یافتند.
بدرقه پیکر مطهر شهید محسن حججی

پیکر مطهر شهید محسن حججی با حضور خیل عظیم مردم از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا در حال تشییع و بدرقه است.

حضور مقامات لشکری و کشوری

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و … از جمله مقامات حاضر در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی هستند.

پناهیان: مردم هنوز به شهدایشان افتخار می‌کنند
حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم تشیع پیکر شهید حججی: استکبار دوست داشت بعد از دفاع مقدس یاد شهدا به فراموشی سپرده شود. در روزنامه های همین مملکت بعضی ها نوشتند دیگر مردم نام شهید، رزمنده و جانباز می شنوند حالشان بهم می خورد، کجا هستند آنها، بیایند ببینند مردم هنوز به شهدایشان افتخار می کنند و برای تشییع شهدایشان بیش از گذشته مایه می گذارند.
متن کامل سخنان حجت الاسلام پناهیان را اینجا بخوانید.
رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی: خدا شهید شما را عزیز کرده
رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است. همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست. اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است.

 

مداحی حاج صادق آهنگران

هم اکنون حاج صادق آهنگران در جمع خیل عظیم مردم حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی در حال مداحی است.

پخش صدای شهید حججی در مراسم
صحبتهای شهید حججی برای فرزندش در مراسم پخش شد و حال و هوای ویژه ای در مراسم تشییع ایجاد کرد.

لحظه به لحظه با پیکر مطهر «شهید حججی»/ سیل مردم برای تشییع پیکر مطهر شهید به میدان امام حسین(ع) آمدند

حضور جانبازان در مراسم تشییع پیکر شهید حججی

جانبازان ۸ سال دفاع مقدس در مراسم تشییع پیکر شهید حججی حضور یافتند.
مراسم وداع با پیکر شهید حججی آغاز ‌شد/حضور خانواده شهید حججی در مراسم+ تصاویر

توزیع برگه های صلوات برای تعجیل در فرج امام زمان(عج)

دانشجویان در مراسم تشییع پیکر شهید حججی برگه هایی را به عنوان ختم صلوات برای ظهور امام زمان(عج) در میان مردم پخش کردند.
مراسم وداع با پیکر شهید حججی آغاز ‌شد/حضور خانواده شهید حججی در مراسم+ تصاویر
حضور گسترده مردم و مسئولان رد مراسم شهید حججی

خانواده معظم شهدا، مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم تهران و شهرهای اطراف در این مراسم حضور دارند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از جمله مسئولین حاضر در این مراسم هستند.

ورود پیکر شهیدحججی به میدان امام حسین(ع)
پیکر شهید حججی برای آغاز مراسم وارد میدان امام حسین شد.
لحظه به لحظه با پیکر مطهر «شهید حججی»/ مراسم تهران تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد

حضور رهبرانقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی
دقایقی پس از سحرگاه امروز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر #شهید_محسن_حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام ارزوی علو درجات کردند.
همچنین، ایشان دقایقی با خانواده‌ی این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو نمودند. لحظه به لحظه با پیکر مطهر «شهید حججی»/ مراسم تهران تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد

راهی که از سر گرفتیم
ظرفیت میدان امام حسین (ع) از ساعت ٨:٠٠ صبح کاملا تکمیل شد. در حال حاضر امتداد جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع شهید حججی به خیابان دماوند رسیده است. حضور اقشار مختلف جمعیت با تیپ های متفاوت، از نکات مهم مراسم تشییع شهید حججی است.
پرچم هایی با شعارنوشته ” راهی که از سر گرفتیم” علاوه بر اینکه در دست مردم است، از پشت بام های ساختمان های مجاور میدان امام حسین (ع) به چشم می خورد.
حضور پناهیان
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان واعظ مشهور برای عبور از میان خیل جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی و رساندن خود به صفوف اولیه، پشت موتور در میدان امام حسین(ع) مشاهده شد.
بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی
رهبر معظم انقلاب که سحرگاه امروز برای قرائت فاتحه در کنار پیکر مطهر شهید حججی در مسجد امام حسی (ع)حاضر شدند، بر تابوت این شهید والامقام و مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام بوسه زدند.
پایتخت در انتظار استقبال از یک قهرمان/ بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی
پیکر شهید حججی وارد میدان امام حسین(ع) شد
پیکر مطهر شهید والامقام محسن حججی در میان استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم وارد میدان امام حسین علیه‌السلام شد.
حضور قبل از موعد
با وجود آنکه از پیش اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد اما جمع کثیری از شیفتگان مکتب ایثار و شهادت از حدود ساعت ۶ صبح خود را به میدان امام حسین(ع) مبدا تشییع رساندند. اکنون که حدود ۳۰ دقیقه به آغاز مراسم باقی مانده، حضور پرشور مردم برای تشیع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) بسیار چشمگیر است.
حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی
دقایقی پس از سحرگاه امروز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.
قصه‌ی محسن به سر رسید/ حماسه‌ای در راه است…
تصاویر تشییع شهید حججی را امروز باید بیش از همه اربابان آمریکایی و صهیونیستی تکفیری‌ها ببینند؛ شیفتگان و عشاق مکتب شهادت خار چشم آنهایند؛ این قصه هر چند به سر رسیده اما ادامه دارد …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه