رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

ورود ۵ هزار تن رسوب به تالاب انزلی در سال/ سالانه باید دو میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شود

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه سالانه دو میلیون هکتار از اراضی ملی باید عملیات آبخیزداری در آن انجام شود، گفت: سالانه ۵ هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود.

ورود ۵ هزار تن رسوب به تالاب انزلی در سال/ سالانه باید دو میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شود

 

خداکرم جلالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه سالانه ۵ هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود، اظهار داشت: آبخیزداری یکی از نیازهای اساسی کشور در رابطه با جلوگیری از فرسایش خاک، رسوب، حفظ پوشش گیاهی، آب و آب‌های زیرزمینی است.

وی بابیان اینکه توجه به آبخیزداری از اولویت‌های مهم در کشور است، افزود: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌ها اخیر و برداشت‌های بیش‌ از اندازه از آب‌های زیرزمینی نیاز است که توجه جدی‌تری به حوزه آبخیزداری کشور شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به توجه مجلس به حوزه آبخیزداری در برنامه ششم توسعه گفت: سالانه حداقل دو میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور باید انجام شود.

وی ادامه داد: اگر برنامه ششم به‌صورت کامل اجرایی شود و اعتبارات لازم در آن تخصیص پیدا کند می‌توان به نتایج قابل قبولی در رابطه با آن دست‌یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان مراتع و آبخیزداری کشور توان اجرای برنامه ششم در حوزه آبخیزداری را دارا است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با اعتبارات کمتر نیز کمبودها در حوزه آبخیزداری را جبران کنیم و رقم عملیاتی که در برنامه ششم ذکرشده را محقق کنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه