رئیس دانشگاه گیلان:

توسعه دانشگاه گیلان توسط خیرین به یک امر عادی تبدیل شده است / تحصیل ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه خیرین در حوزه آموزش عالی پیشگام هستند، گفت: توسعه دانشگاه گیلان توسط خیرین به یک جریان عادی در این دانشگاه تبدیل شده است.

توسعه دانشگاه گیلان توسط خیرین به یک امر عادی تبدیل شده است / تحصیل ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه

به گزارش ۸دی، احمد رضی ظهر امروز در نشست آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه گیلان با اشاره با بیان اینکه دانشگاه گیلان با داشتن حدود ۶ هزار دانشجو تعطیلی ندارد، اظهار داشت: دانشگاه گیلان توانسته در نظام‌بندی و رتبه‌بندی جهانی جایگاه قابل قبولی را کسب کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه گیلان در مقاطع بالاتر قبول می‌شوند، افزود: دانشگاه گیلان در تلاش است تا از حالت گلخانه‌ای به ارگانیک ارتقا پیدا کند و برنامه‌های پژوهشی و آموزشی خود را ارتقا ببخشد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه در سال‌های اخیر مطلوب بوده و باید افزایش پیدا کند، گفت: ارتباط‌گیری ارکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه با بیرون بسیار حائز اهمیت است و ما اکنون افرادی را در داخل داریم که در توسعه دانشگاه به بیرون نیز تلاش‌هایی انجام داده‌اند.

رضی با اشاره به عزم دانشگاه برای راه‌اندازی آزمایشگاه در دانشگاه گیلان اظهار کرد: ساختمان‌ها، تجهیزات و ابزارهای مختلفی را خیرین در اختیار دانشگاه گذاشته‌اند که حاضر نیستند نامی از آنها برده شود.

وی با بیان اینکه خیرین در حوزه آموزش عالی پیشگام هستند، گفت: توسعه دانشگاه گیلان توسط خیرین به یک جریان عادی در دانشگاه گیلان تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان در تلاش است تا برنامه محور عمل کند، گفت: طبق سند چشم انداز و برنامه‌های توسعه‌ای، ما مقید هستیم تا برنامه‌ها را تبیین کنیم و به یک گفتمان قالب تبدیل شود.

رضی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ برنامه محور توسط هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه در دستور کار قرار بگیرد، گفت: اعضای هیئت علمی دنشگاه باید برای خود برنامه ۵ ساله تعریف کنند و بدانند که در بخش آموزش، پژوهش، ارتباطات بین‌المللی چه‌برنامه هایی دارند.

وی با بیان اینکه طرح کلان اساتید و اعضای هیئت علمی باید برای کشور تبین و طراحی شود، گفت: در چشم‌انداز دانشگاه مقرر شده تا دانشگاه به سمت بین المللی شدن حرکت کند و این نیازمند عزم جدی هیئت علمی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه