امام‌جمعه رودسر در گفت‌وگو با 8دی:

دختران و پسران به‌گونه‌ای برای امام حسین(ع) عزاداری کنند که منکری خلق نشود

امام‌جمعه رودسر گفت: دختران و پسران جامعه به‌گونه‌ای برای امام حسین(ع) عزاداری کنند که در کنار عزاداری آن‌ها منکری خلق نشود.

دختران و پسران به‌گونه‌ای برای امام حسین(ع) عزاداری کنند که منکری خلق نشود

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رودسر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار داشت: همه‌ی عزاداران، سخنوران و مداحان بدانند سر مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام برای چه هدفی بالای نیزه رفته است.

وی با اذعان به فرموده امام حسین علیه‌السلام مبنی بر اینکه برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرده افزود: متأسفانه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی با حجم بسیار زیادی مغفول مانده است.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به نگرانی جامعه از بی‌تفاوتی مردم نسبت به فساد، فسخ و فجور در جامعه گفت: عزاداران حسینی خود را مدیون امام حسین علیه‌السلام بدانند اگر برای سیدالشهدا علیه‌السلام بر سر و سینه می‌زنند و اشک می‌ریزند در مقام اول دو فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر را پاس بدارند.

روحانی بابیان اینکه دهه نخست محرم دهه امربه‌معروف و نهی از منکر است، مطرح کرد: سیدالشهدا دعاگوی عزادارانی است که هدف قیام حضرت را دنبال کنند و در راستای اسلامی کردن جامعه بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در عزاداری‌ها از ابزاری خلاف عرف و شرع استفاده کرد، گفت: دختران و پسران جامعه به‌گونه‌ای برای امام حسین علیه‌السلام عزاداری کنند که در کنار عزاداری آن‌ها منکری خلق نشود.

امام‌جمعه رودسر با تاکید بر انجام امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه مطابق موازین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی گفت: همه‌ی عزاداران باید خود را احیاگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بدانند و نباید نسبت به منکرات در جامعه آرام باشند بلکه باید همچون سیدالشهدا نسبت به منکر جامعه خروش و جوشش داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه