فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

عزاداری‌های ناصحیح نباید موجب مزاحمت برای همسایگان شود

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: نباید با عزاداری‌ ناصحیح برای دیگران مزاحمت ایجاد کرد؛ ممکن است برخی مداحان در راستای اهداف دشمن حرکت کنند اما نیروی انتظامی اجازه چنین حرکتی را نمی‌دهد.

عزاداری‌های ناصحیح نباید موجب مزاحمت برای همسایگان شود

به گزارش ۸دی، سردار محمدرضا اسحاقی عصر امروز در همایش عاشورائیان استان گیلان در سالن شهدای ناجا واقعه در فلکه انتظام رشت ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: خدمت در دستگاه امام حسین(ع) توفیقی برای خادمان اباعبدالله(ع) است که نصیب هرکسی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با نام و یاد امام حسین علیه‌السلام حرکت کردند، افزود: همان‌گونه که در سال ۶۰ قمری حادثه عظیمی در کربلا رقم خورد در ایران اسلامی نیز در سال ۶۰ شمسی مسیر عاشورا در جبهه‌های اسلامی ایران تکرار شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه رزمندگان اسلام بادل و جان خود فرهنگ آزادگی را در ایام دفاع مقدس تجدید کرده‌اند، گفت: مسیر دفاع مسدود نشده است و امروز نیز در مسیر امنیت ملت‌ها تحت عنوان مدافعان حرم جوانانی جان خود را تقدیم اسلام و ائمه اطهار سلام‌الله می کنند و این نوع حرکت نیز در راستای قیام اباعبدالله علیه‌السلام است.

اسحاقی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی خدوم انتظامی در دفاع از ارزش‌ها و نوامیس ملت ایران، گفت: نیروی انتظامی افتخار می‌کند که زمینه را برای خدمت هیآت مذهبی و عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در خلال عزاداری‌ها متأسفانه وجود دارد، گفت: هرچقدر ضعف‌ها و خلأها در عزاداری‌ها زیاد باشد دشمن بیشتر در سو استفاده کردن از آیین‌های مذهبی ما بهره می‌برد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه نباید با عزاداری‌های ناصحیح برای همسایگان و سایر شهروندان مزاحمت ایجاد کرد، گفت: ممکن است برخی از مداح‌های هیأت ها در راستای اهداف دشمن حرکت کنند اما هیچ‌گاه اجازه چنین حرکتی را نیروی خدوم انتظامی نخواهد داد.

اسحاقی با تاکید بر حفظ امنیت درراه اندازی هیأت‌ها گفت: نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد با تحریکات کسانی که از خارج از کشور برای کشور توطئه می‌چینند در داخل هیئت‌ها اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا دشمن از بدعت‌های نامتعارف در هیأت ها سوءاستفاده کند، گفت: باید توجه همگان به نظم اجتماعی در برگزاری صحیح و درست عزاداری‌های حسینی لحاظ شود و اجازه سوءاستفاده از رفتارهای نامناسب برخی از خاطیان فراهم نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه