خبرنگار: حمیدرضا دنیادیده
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

باید با سینه‌زنی‌های عزاداران حسینی استکبار جهانی بر خود بلرزد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید محتوای استکبارستیزی در هیئت‌های مذهبی پررنگ شود و با سینه‌زنی‌ها و گریه کردن‌های عزاداران، استکبار جهانی بر خود بلرزد.

باید با سینه‌زنی‌های عزاداران حسینی استکبار جهانی بر خود بلرزد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در همایش عاشورائیان نیروی انتظامی استان گیلان ظرفیت عاشورا و محرم را بسیار بزرگی دانست و اظهار داشت: رابطه عمیق بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت وجود دارد که باید به ارتباط بین آن‌ها بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) از چندین جهت برای شیعیان الگو است، افزود: امام حسین علیه‌السلام برای احیا سنت قیام کرده‌اند و همه‌ی مسلمانان در پی سنت هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امام حسین علیه‌السلام الگوی همه‌ی ادیان معرفی کرد و گفت: امام حسین(ع) برای کل بشریت الگو هستند و به تعبیر حضرت همه‌ی کسانی که دین هم ندارند آزاده باشند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه در مجالس امام حسین باید باورهای عقیدتی تقویت شود، گفت: باید خروجی مراسمات و عزاداری‌های امام حسین علیه‌السلام اخلاق‌مداری باشد.

عضو کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید آموزه‌های دینی در مجلس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تقویت شود، گفت: لازم است در مراسم اباعبدالله علیه‌السلام آموزش قرآن و تفسیر قرآن در دستور کار هیآت قرار بگیرد چون در طول سفر از مدینه به کربلا در چندین جا مشاهده می‌شود اباعبدالله به قرائت قرآن مشغول شده است.

رمضانی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام محفل قرآن را دوست داشت و یک‌ شب برای تلاوت قرآن را مهلت می‌گرفته است گفت: دغدغه امام حسین این بوده که دین در متن زندگی باشد و در حاشیه قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در آزمایش‌ها دنیوی مردم باید دغدغه دین‌مداری داشته باشند، گفت: باید خطبه سال ۸۵ منای امام حسین علیه اسلام که مخاطب خواص هستند در مراسم‌ها و عزاداری‌ها تشریح بشود.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید علل قیام امام حسین علیه‌السلام تبیین شود، گفت: امام حسین علیه‌السلام اراده و قیام کرد تا امر به‌ معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر اینکه دستگاه امام حسین یک دستگاه توحیدی است، گفت: در این دنیا که همه تشنه شناخت امام حسین علیه‌السلام هستند نیاز است که اهداف و علل قیام اباعبدالله تفسیر شود.

عضو کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بامطالعه کتاب‌ها و بزرگانی که از امام حسین علیه‌السلام سخن گفتن می‌توان امام حسین علیه‌السلام را به دنیا معرفی کرد، گفت: باید نقل صریح از عاشورا داشت و با تحلیل صحیح و تطبیق درست امام حسین را به جهانیان معرفی کرد.

رمضانی بابیان اینکه اکنون در دنیا زمینه ظهور با معرفی امام حسین علیه‌السلام فراهم‌شده است، گفت: اکنون در گوشه‌هایی از دنیا با حضور ۲ تا ۳ هزار نفر امام حسین علیه‌السلام به جهانیان معرفی می‌شود و این در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه باید با رفتار صحیح امام حسین علیه‌السلام را معرفی کرد: شیعیان باید اهل فهم، دقت، وفادار و صبور باشند و باحالت‌ها و رفتارهای صحیح خود امام حسین و شیعه را به دنیا معرفی کند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه جبرائیل اولین کسی بود که برای پیامبر روضه خواند، گفت: گریه کردن، خود را به تباکی زدن، توسل کردن و زیارت عاشورا خواندن همه در جای خودش اهمیت دارد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بابیان اینکه در خواندن زیارت عاشورا باید دشمن زمانه را شناخت، گفت: امروز در میانمار ۱۳۵ قوم به رسمیت شناخته می‌شود اما مسلمانان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و با وحشیانه‌ترین صورت با آن‌ها مقابله می‌شود.

عضو کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه برخی‌ها با خواندن زیارت عاشورا دشمن را فرضی می‌دانند، گفت: در بسیاری از مراکز اسلامی نسبت به ظلم‌هایی که در منطقه همچون عراق، سوریه، افغانستان می‌شود بی‌توجه هستند.

رمضانی با تاکید بر اینکه باید دشمن را شناخت و ظلم را نپذیرفت گفت: هیهات من الذله شعار هرروز عاشورائیان باید باشد.

وی با اشاره به مقاومت دولت در زمان رضا خوان گفت: در دوره رضا خوان روحانیان را می‌کشتند و اجازه نمی‌دادند تا روحانیان و دین شناسان برای عاشورائیان بخوانند چون نمی‌خواستند محتوای دین به آیندگان منتقل شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه روضه اباعبدالله همان کربلای حسینی است، گفت: نباید رفتن به هیئت‌های عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را سبک شمرد و هر خرافه‌ای را به هدف، شیوه‌ها و ابزارها وارد کرد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بابیان اینکه با جستجو عنوان عاشورا در فضای مجازی خون و خونریزی به تصویر کشیده می‌شود، گفت: عاشورایی زندگی کردن و تفکر عاشورایی زندگی کردن مفهومش این است که نباید در جهان جایی برای ثروت‌اندوزان و ظالمان وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید اسلام و شیعه بدلی ایجاد کرد، گفت: شیعه‌ای که دشمن معرفی می‌کند در آن اسلام دوستی، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی نیست و هیئت ناکارآمد در دستگاه امام حسین جایی ندارد.

رمضانی با بیا اینکه روضه‌های امام حسین علیه‌السلام در دنیا روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود، گفت: در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی بیش از ۳۰۰ هیئت مذهبی برای امام حسین علیه‌السلام به ثبت رسیده است.

وی با اذهان به اینکه روضه‌خوانی برای امام حسین علیه‌السلام افتخار است، گفت: متأسفانه نباید از خطابه و موعظه در عزاداری خودداری و به سینه‌زنی و استفاده از طبل‌های دو برابر قدی استفاده کرد چون این موارد و تحریفات صرفاً یک بدعت هستند.

عضو کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه باید حماسه عاشورایی در عزاداری‌های حسینی پررنگ شود، گفت: باید محتوای عاشورایی و استکبارستیزی در هیئت‌های مذهبی پررنگ شود و با سینه‌زنی‌ها و گریه کردن‌های عزاداران استکبار جهانی بر خود بلرزد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه خواندن زیارت عاشورا برای تقویت اعتقادات دینی است، گفت: حرکت‌های زننده در برخی هیئت‌ها تنها خوراکی برای غربی‌ها شده و بزرگ‌ترین ابزار برای تحریف دین شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه