ایرنا: سریع القلم مشاور روحانی است/ آشنا: سریع القلم مشاور رئیس جمهور نیست!

پس از ۷ ماه از مطرح شدن نام سریع القلم در خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب رسمی کشور به نظر می رسد جریانی در دولت ترجیح داده است که با پاک کردن صورت مساله و تکذیب انتساب سریع القلم به دولت مانع هزینه های بیشتر از سوی وی برای دولت شود.

ایرنا: سریع القلم مشاور روحانی است/ آشنا: سریع القلم مشاور رئیس جمهور نیست!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، محمود سریع القلم مشاور ارشد رئیس جمهور در امور بین الملل بار دیگر حاشیه ساز شده است و به نظر می رسد جریانی در دولت قصد دارد، وی را از مجموعه دولت یازدهم جدا کند.

نحوه پوشش خارج از عرف محمود سریع القلم و استفاده از کراوات در اجلاس داووس، که حتی انتقاد برخی از نزدیکان رئیس جمهور را نیز در پی داشته سبب شد تا حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور صراحتا صورت مساله را پاک کند و مدعی شود سریع القلم اصلا مشاور رئیس جمهور نیست.

111979

حسام‌الدین آشنا که خود عنوان مشاور فرهنگی رئیس جمهور به حساب می آید، پس از آنکه در یک برنامه تلویزیونی پوشش محمود سریع القلم مورد انتقاد قرار گرفت، در نامه ای به مهندش ضرغامی نوشت:

از آنجا که بارها به صورت شفاهی و کتبی به آن سازمان محترم تذکر داده شده است انتصابات ریاست محترم جمهوری صرفا از طریق سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اعلام می شود، اصرار بر خلق مشاور و سپس همراه کردن وی با هیات همراه رییس جمهور در داووس و در نهایت نقد پوشش ایشان را نمی توان اشتباهی عادی تلقی کرد.

مستدعی است دستور فرمایید ضمن اصلاح مصداق در اولین برنامه، نسبت به اصلاح رویه نیز اقدام عاجل صورت بگیرد.

در برنامه گزارش هفتگی شبکه یک پخش با انتشار تصویر سریع القلم که با کراوات در اجلاس مونیخ حاضر شده بود، گفته شد: «عکسی از اجلاس داووس منتشر شده که در اون یکی از مشاورای رییس جمهوری با کراوات و پوشش غربی مشاهده می شد …اما وقتی کسی عنوان مشاور رییس جمهور یه کشور رو یدک می کشه بد نیس متناسب با پروتکل های اون کشور لباس بپوشه و در نشست های بین المللی شرکت کنه. فک نکنیم این درخواست خیلی زیادی باشه»

اما در حالی حسام الدین آشنا سعی دارد که انتساب سریع القلم به دولت را زیر سئوال ببرد که پس از روی کار آمدن حسن روحانی و اعلام برخی از مشاوران وی، خبرگزاری رسمی دولت و  رسانه های نزدیک به رئیس جمهور از انتصاب سریع القلم به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور بین الملل یاد کردند.

نکته جالب توجه آنکه حسام الدین آشنا که اخبار مربوط به رسانه های خبری را به صورت جدی پیگیری می کند تاکنون هیچ واکنشی به خبرگزاری های رسمی کشور و روزنامه های دولتی و غیردولتی درباره سمت محمود سریع القلم نداشته و به ناگاه با انتشار غیر قابل تکذیب عکس های مربوط به حضور سریع القلم در اجلاس امنیتی مونیخ، از اساس انتصاب وی به دولت را تکذیب کرده است.

به عنوان مثال، خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا ۲۶ آذرماه سال جاری در خبری درباره حضور سریع القلم در کرمان از وی به عنوان مشاور رئیس جمهور یاد کرد:

111983

یا روزنامه اعتماد در تاریخ ۵/۶/۹۲ درباره سریع القلم نوشته است:

 111982

سایت های خبری نزدیک به دولت نیز بارها از سریع القلم با عنوان مشاور رئیس جمهور در امور بین الملل یاد کردند.

111981

با این حال پس از ۷ ماه از مطرح شدن نام سریع القلم در خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب رسمی کشور به نظر می رسد جریانی در دولت ترجیح داده است که با پاک کردن صورت مساله و تکذیب انتساب سریع القلم به دولت مانع هزینه های بیشتر از سوی وی برای دولت شود.

این در حالی است که پیش از این نیز اظهارات تعجب برانگیز سریع القلم درباره رانندگان تاکسی و انسان هایی که از درجه پایین شغلی برخوردار هستند با انتقاد برخی از اقشار مردم و رسانه های غیر دولتی روبرو شده بود.

به نظر می رسد رقابتهای داخلی در دولت به ویژه میان دو طیف کارگزارن و دوم خرداد که به گفته برخی از رسانه ها به کناره گیری محمد علی نجفی و تمسخر حسن فریدون نیز کشیده شده، و همچنین اظهارات هزینه آور سریع القلم دلیل اصلی کنار زدن وی از تیم مشاوران رییس جمهور به حساب می آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه