کارگردان ستارگان درخشان در گفتگو با 8دی:

مادر شهیدی گفت من جبهه نبودم ولی امشب صحنه‌های نبرد فرزندم را دیدم/ دست‌اندرکاران ستارگان درخشان گیلانی بودند

کارگردان ستارگان درخشان گفت: این نمایش با سناریوی متفاوت در حال اجراست و برای اولین‌بار حمله به بیت زهرا(س) را به تصویر می‌کشیم.

مادر شهیدی گفت من جبهه نبودم ولی امشب صحنه‌های نبرد فرزندم را دیدم/ دست‌اندرکاران ستارگان درخشان گیلانی بودند

محمد لطیفی مسئول و کارگردان گروه نمایش بزرگ ستارگان درخشان سه در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: نمایش میدانی ستارگان درخشان امسال از تاریخ ۲۷ شهریور تا دوم مهر هر شب راس ساعت ۸ شب در دهکده مقاومت کیلومتر ۴ جاده رشت به تهران در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایش با سناریویی کاملا متفاوت در سطح کشور در حال اجراست و برای اولین بار شان نزول حدیث کسا و حمله به بیت حضرت زهرا(س) را به تصویر می کشیم و تشییع نمادین حضرت زهرا(س) را داریم.

کارگردان ستارگان درخشان با بیان اینکه سعی کردیم غربت امیرالمونین را هم بازسازی کنیم گفت: المان‌هایی ساخته شده و درد و دل حضرت امیر با چاه را به نمایش می‌کشیم و همچنین با توجه به اینکه در ایام محرم حضور داریم به بخش واقعه عاشورا به صورت ویژه پرداخته‌ایم، و در آن به توبه حر، شهادت حضرت علی اصغر، شهادت سیدالشهدا پرداختیم که مورد استقبال کم‌نظیر مردم واقع شد.

لطیفی با بیان اینکه بخشی هم درباره پیروزی انقلاب و برپایی تعزیه داریم را که رژیم ستمشاهی تلاش زیادی را در برچیدن آن کرد تا این پرچم عزا را به زمین بیاندازد اما مردم جانانه پای کار آمدند تصریح کرد: در ادامه پیام حضرت امام، راهپیمایی ۲۲ بهمن و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی را نیز به تصویر کشیده‌ایم.

مسئول گروه ستارگان درخشان با اشاره به اینکه برنامه‌ای هم در خصوص روز تلخ و بیادماندنی ۳۱ شهریور ۵۹ و حمله لشکر بعثی عراقی‌ها به خرمشهر خواهیم داشت اظهار کرد: به همت دوستان یک هواپیمای نمادین را ساخته‌ایم که بر فراز محل اجرای برنامه حرکت می کند و انفجارهایی را داریم و سقوط شهر خرمشهر را با این انفجار ها به تصویر می کشیم.

وی با اشاره به اینکه محل میدان شهدای ذهاب رشت را به عنوان محل اعزام مردم به جبهه ها بازسازی کرده‌ایم افزود: و بعد از آن هم بازسازی عملیات بیت المقدس ۷ را داریم که این هم به لطف خدا مورد استقبال مردم واقع شد.

کارگردان ستارگان درخشان با تاکید بر اینکه در نهایت به طور خاص و ویژه و با همه توان خود آیتم مدافعان حرم را طراحی کرده ایم اظهار داشت: این آیتم برای مردم جذاب بود و برای اولین بار این مدل را از نزدیک می دیدند، بازسازی بسیار سخت بود، اما به جهت اینکه ما ۲۰ شهید مدافع حرم تقدیم کرده ایم در جبهه مقاومت اسلامی و دفاع از حریم آل‌الله برخودمان وظیفه دانستیم این قسمت را بصورت خاص و پر از محتوا به مردم ارائه بدهیم و فکر می کنم در حد بضاعت خودمان موفق عمل کردیم.

 لطیفی با بیان اینکه گروه ستارگان درخشان کار خودش را در کانون بسیج، در یک زمین بسیار کوچک و با نمایش و سناریوی کوچک شروع کرده است افزود: در مرحله دوم که ستارگان درخشان ۲ بود توانایی های خودش را در کنگره عرضه کرد، امسال هم در ایام هفته دفاع مقدس و ماه محرم، طی جلساتی که با دوستان در سپاه قدس گیلان داشتیم و با استقبال و حمایت آنها سعی کردیم یک برنامه پربارتر، پرمحتواتر و با المان‌های بیشتری ارائه بدهیم.

وی افزود: به لطف خدا و با عنایت شهدا و با کمک‌هایی که دست‌اندرکاران داشتند توانستیم این کار را بخوبی انجام بدهیم و این از نظر دوستانی که می‌آیند و برنامه را از نزدیک می‌بینند کاملا مشهود است.

کارگردان ستارگان درخشان با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری در راستای آتش به اختیار بود تصریح کرد: تعدادی از جوانان مومن انقلابی که هر کدام تخصص خوبی داشتند این کار را انجام دادند و یکی از افتخارات استان ما هم این است که ما داریم عزیزانی را که در وادی کارگردانی، نویسندگی، بازیگردانی، اجرا و هنروری نقش آفرین باشند.

مسئول گروه ستارگان دخشان با اشاره به اینکه همانطور که حضرت آقا می فرمایند جوانان هرجا که هستند باید همان نقطه را نقطه جهانی قرار بدهد افزود: بر همین اساس طی چندین جلسه این تیم را کامل شناسایی و سازماندهی کردیم و توانستیم این نمایش را در طی این شب برگزار کنیم، و با استقبال خوب مردم با توجه به ایام محرم و آغاز سال تحصیلی مواجه شدیم.

لطیفی با بیان اینکه در پایان جلسه به نیابت از همه  عزیزانی که هر شب در برنامه شرکت می کنند، دو نفر به کربلا و سه نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند گفت: این هدیه ای است که شهدا از معبر ستارگان درخشان به زائران و میهمانان خودشان تقدیم می کنند.

وی با بیان اینکه هر شب تعداد از خانواده‌های شهدا به برنامه ما می‌آیند اظهار کرد: مادر یکی از شهدا در جلسه حضور داشت و در پایان برنامه به بنده اظهار داشت، من جبهه نبودم ولی امشب صحنه‌های نبرد فرزندم را دیدم و چند ساعتی در دل بهشت نشستم، این جمله تمام خستگی من و همکاران را از تن بیرون کرد.

کارگردان ستارگان درخشان گفت: به رسم ادب از همه‌ی دست اندرکاران، سپاه قدس گیلان، فرمانده سپاه، فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس و همه‌ی معاونت‌هایی که به ما کمک کردند، خاصه از جناب سرهنگ بایرامی تشکر می کنم.

وی در پایان افزود: این کار به نویسندگی و بازیگردانی برادر خوبم مجتبی حاذق بود، مدیر صدا و تصویر آقای مهدی بدری، طراحی دکور و اجرای دکور به عهده برادران رضای شریفی و محدرضا بدری بود، دستیاری این کار بزرگ را امیر بدری بر عهده داشت، مدیر تولید کمیل کاس‌پور،  مدیر هماهنگی مهدی محمدی و سرپرست بازیگران و بازیگر شاخص سجاد عزیزپور بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه