خبرنگار: محدثه فردی
امام جمعه موقت رشت:

بانکداری اسلامی فقط در حد یک شعار است / دیرکردها مردم را بیچاره کرده است

امام جمعه موقت رشت گفت: در کشور از بانکداری اسلامی سخن می‌گویند اما این حرف فقط در حد شعار است؛ آیا دریافت این همه دیرکرد، نتیجه بانکداری اسلامی است؟

بانکداری اسلامی فقط در حد یک شعار است / دیرکردها مردم را بیچاره کرده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ماه محرم ماه قیام امام حسین(ع) با محوریت امر به معروف و نهی از منکر بوده است، پس عاشقان حسینی به تاسی از اربابشان باید دعوت کننده به نیکی و بازدارنده از بدی باشند.

وی با بیان اینکه اهل ایمان برای امر به معروف و نهی از منکر راست قامت می باشد، به حدیث امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: مومنان همچون پاره‌های آهن سرسخت بوده واگر تکه تکه شوند به باورهایشان پایبند خواهند بود.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه انسان حریف نفس خویش نیست گفت: برای تقوا باید تلاش کرد زیرا صرفا خواندن نماز و دعا ما را از بدی‌ها بیمه نخواهد کرد.

صدیق عربانی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علاوه بر حماسه آفرینی فرزندان ایران اسلامی، صبر و استقامت زمینه ساز موفقیت و پایداری جمهوری اسلامی می‌باشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه خانواده شهدا بارها ثابت کرده اند که در راه حفط تمامیت ارضی استقامت پیشه می‌کنند، گفت: پرچم اسلام ناب محمدی در تاریخ پرفراز و نشیب آن با مجاهدت‌های فراوان به دست حماسه آفرینان ایران اسلامی رسیده است و ان شاءالله توسط آنان به دست ولی عصر (عج) خواهد رسید.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه عزاداری سید و سالار شهیدان خطاب به ذاکرین اهل بیت (ع) تاکید کرد: شما را به خدا آبروی امام حسین (ع) را حفظ کنید. حرمت اباعبدالله و خاندان مطهرش اجل برخی خوانش‌های بی‌محتواست.

وی با بیان اینکه مردم تیز بین هستند، خطاب به هیئات و تکایا اظهار کرد: شما را به خدا حرمت مردم را حفظ کنید مردم و بیماران را در ساعات نیمه شب نرنجانید و در حرکت دستجات به خصوص در شب سرو صدا نکنید چرا که امام حسین (ع) به چنین رفتارهایی رضایت نمی دهد.

خطیب جمعه رشت به انتصاب محمد علی نجفی استاندار سابق گیلان در کسوت استاندار استان البرز اشاره کرد و افزود: در دوره مسئولیت استانداری او، شاهد زحمات فراوانی بودیم لذا برای موفقیتشان آرزوی توفیق داریم.

وی با بیان اینکه ما دوست داشتیم مدیران بومی سکاندار مدیریت استانی، باشند تاکید کرد: ما با دولت محترم دعوایی نداشته و تسلیم تصمیمات آنها خواهیم بود و امیدواریم هر فردی که عهده دار این مسئولیت در گیلان شد در خدمت جمهوری اسلامی و استان گیلان باشد.

وی به بازگشایی مدارس، حوزه علمیه و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هوش ایرانی‌ها در دنیا زبانزد است لذا برای جلوگیری از تخصص ایرانی‌ها در کشور با وعده‌هایی وسوسه‌انگیز آنها را از کشور خارج می‌کنند که امیدواریم با تربیت هرچه بیشتر دانش آموختگان متخصص، شاهد پیشرفت بیشتر ایران اسلامی باشیم.

صدیق عربانی ۳۱ شهریور را سند مظلومیت ایران عزیز عنوان کرد و افزود: ایران با وجود مبارزه با تمام دنیا و با از دست دادن بیش از ۲۴۰ هزار شهید ، یک وجب از خاک کشور را به بیگانه نداد که نشان از عنایت خداوند بر رزمندگان اسلام می باشد.

وی با بیان اینکه در این جنگ از ۱۷ کشور دنیا اسیر گرفته و رفتار انسانی با آنها داشتیم گفت: اسرای ایرانی در زندانهای عراق، شکنجه های زیادی را تحمل کردند که باید آنها را چشم و چراغ مردم دانست.

خطیب جمعه رشت از ربوی بودن بانکها در جامعه اسلامی گلایه کرد و افزود: در کشور از بانکداری اسلامی سخن می‌گویند اما این حرف فقط در حد شعار است؛ آیا دریافت این همه دیرکرد، نتیجه بانکداری اسلامی است؟

وی با تاکید به این که دریافت این دیرکردها مردم را بیچاره کرده است گفت: چه کسی جواب خون شهدا را در این ظلم خواهد داد؟

صدیق عربانی به تاکیدات رهبری معظم نظام مبنی بر فرزند آوری اشاره و اظهار کرد: آینده کشور نیاز به نیروی انسانی بیشتر دارد، لذا از مجلس محترم درخواست می‌کنم تا با قرار دادن تشویقاتی، مردم را به فرزندآوری بیشتر رهنمون سازند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نسل کشی در میانمار گفت: چگونه است که جایزه صلح نوبل را به خانومی می دهند که این همه ظلم در کشورش اتفاق می‌افتد؟

صدیق عربانی با اشاره به پاسخ رهبری معظم انقلاب در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ درباره ایران اظهار کرد: آنها می‌خواهند از مراکز نظامی ما و قدرت تجهیزات نظامی ایران سر در بیاورند، اما باید گفت آن ها باید بمیرند تا این آرزو را به گور ببرند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه من به مردم آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت می گویم، گفت: این ملت تحت شعار هیهات منا الذله رشد کرده است و دنیا مردم ما را با صبوری مقاومت و مجاهدت می شناسند.

صدیق عربانی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در گیلان افزود: همانطور که فرمانده سپاه قدس وعده نابودی داعش را داده است انشا الله به زودی شاهد نابودی کامل آنها خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه