امام جمعه اسالم:

مسلمانان نباید نسبت به رفتار ددمنشانه دولت میانمار با مسلمانان بی‌تفاوت باشند

امام جمعه اسالم گفت: مسلمانان نباید نسبت به رفتار دردمنشانه میانمار بی‌تفاوت باشیم و همه وظیفه دارند نسبت به این جنایات وحشیانه اعتراض کنند.

مسلمانان نباید نسبت به رفتار ددمنشانه دولت میانمار با مسلمانان بی‌تفاوت باشند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم، ماه عزای سرور و سالار شهیدان و  پیروزی خون بر شمشیر و نهضت بزرگ امام حسین (ع) در برابر دستگاه ظلم و فساد و طاغوت و طاغوتیان و یزید و یزیدیان است.

وی تأکید کرد: هر مسلمانی که نگران دین و ارزش های اخلاقی است، هرکسی که دغدغه سلامت و پاکی جامعه است، هرکسی که دوست دارد چراغ اسلام پر فروغ بماند، وظیفه دارد در بزرگداشت محرم، سنگ تمام بگذارد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه آغاز محرم آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر هم است گفت: متاسفانه این دو واجب بسیار مهم الهی، فراموش شده و حتی با وجود قوانین مناسب، هنوز قدم اساسی در این راستا برداشته نشده است.

جدائی با اشاره به نقض مکرر برجام و توهین های اخیر ترامپ به ایران اظهار کرد: متاسفانه هر روز خبرهای جدیدی از نقض برجام و تحریم های جدید علیه ایران شنیده می‌شود که نشان می‌دهد دولت آمریکا هیچ تعهدی نسبت به قرارداد برجام در خودش احساس نمی کند. در واقع در ایران قبل از برجام با ایران بعد از برجام تفاوتی احساس نشد؛ اخیر رئیس جمهور نامتعادل آمریکا در اظهارات توهین آمیز است گفتند ایران صادر کننده ناآرامی ترور و خونریزی است. به دنبال توهین های ترامپ، ریچارد هاوس هم گفت سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار بحث محور شرارت جورج بوش با این تفاوت که عراق کنار رفته اما ایران و کره شمالی باقی مانده اند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در واکنش به توهین های ترامپ افزود: از مواضع رییس جمهور محترم تقدیر و تشکر می کنم. آقای ظریف وزیر امور خارجه هم در توییتر خودشان به این موضوع واکنش نشان دادند و نوشتند سخنان وقیحانه و جاهلانه رییس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم، عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می دهد.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به وقایع میانمار ادامه داد: با توجه به این که سازمان های بین المللی، عملا در دست استکبار جهانی است و بسیاری از کشور ها، با وجود عضویت، هیچ تاثیری در تصمیم گیری های اتاق فرماندهی استکبار و صهیونیسم ندارند.اصلا بسیاری از کشورها در سازمان ملل، فقط نقش نعش را بازی می کنند. به این جهت، کسانی از جایزه صلح نوبل برخوردار می‌شوند که ذره ای شایستگی برای دریافت آن جایزه را ندارند.

وی افزود: اوباما، کارتر، اسحاق رابین، شیمون پرز و الان آنگ سان سوچی جلاد خون آشام میانمار قاتل میلیون ها مسلمان میانماری، جنایت کار کثیفی که مردم را در میانمار سلاخی می کند و جنایات اش به قدری فجیع است که بیان اش هم حال انسان را خراب می کند. چرا باید جایزه صلح نوبل را دریافت کند؟ مضحک تر و مسخره تر از این مسئله در دنیا چیز دیگری پیدا می شود؟

جدایی ادامه داد: نسل کشی فجیع مردم مسلمان میانمار که از ۲۰۱۲ کلید خورده و این روز ها به اوج خود رسیده، در حالی استمرار دارد که هنوز هم مجامع بین المللی نه تنها دستور توقف این جنایت ها را صادر نمی کنند بلکه بصورت مستقیم حمایت هم می کنند و از این جنایت و کشتار جمعی گسترده با کمال گستاخی به عنوان درگیری های مختصر قومی یاد می کنند. کشتار بسیار تلخ و ناگوار مردم مظلوم مسلمان میانمار، توسط بودایی های جنایت کار، امروز تصویر دیگری از کربلای قرن ۲۱ را نمایش گذاشته است.

امام جمعه اسالم تأکید کرد: ما مسلمان ها نباید نسبت به رفتار درد منشانه بودایی های خبیث بی تفاوت باشیم.  همه انسان ها وظیفه دارند نسبت به این جنایات وحشیانه اعتراض کنند و هر کسی باید برای مبارزه با ظلم و ستم، کاری کندـ امروز عزیزان هلال احمر هم برای کمک به مردم میانمار در مصلا حضور دارند، امیدوارم کمک های انسان دوستانه شما مومنین برای مردم مسلمان و مظلوم میانمار، بتواند درد آن ها را کمی کاهش دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه