امام جمعه بندرانزلی:

مجلس و دستگاه دیپلماسی باید در برابر بدعهدی‌های آمریکا موضع گیری قاطعی داشته باشند

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برجام یک سند بین المللی است و پذیرش آن از سوی ایران، از روی ضعف نبوده است.

مجلس و دستگاه دیپلماسی باید در برابر بدعهدی‌های آمریکا موضع گیری قاطعی داشته باشند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته بندر انزلی اظهار داشت: اظهارات سخیفانه رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده اشتباه محاسباتی است که دیگر دشمنان جمهوری اسلامی هر از گاهی این تجربه را تکرار می کنند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی هیچگاه از موضع ضعف برجام را نپذیرفته است تاکید کرد: معرفی آمریکا به عنوان یک بد عهد و غیر قابل اعتماد نشان دادن این دولت به جهانیان مهمترین هدف پذیرفتن برجام از سوی ایران بود.

خطیب جمعه انزلی در ادامه با تقدیر از سخنان ریاست محترم جمهور در سازمان ملل و مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: نمایندگان مجلس و دستگاه های دیپلماسی باید در برابر بدعهدی های امریکا موضع گیری قاطعی داشته باشند تا دنیا و حاکمان تازه کار امریکاییان نیز بدانند که ایران زیر بار ظلم نمی رود.

شمس الدین در ادامه افزود: دنیا بدانند که برجام سند بین المللی است و اینگونه نیست که اگر امریکا کنار کشید، ایران نیز متعهد به برجام بماند بلکه ایران قادر است در صورت نقص عهدها علاوه بر بازگشت به جایگاه قبلی، پیشرفت بیشتری در مسئله هسته ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: در بحث موشکی نیز دشمنان نمی توانند جلوی پیشرفت تسلیحاتی و افزایش قدرت دفاعی ایران را بگیرند و امروز نیز به کوری چشم دشمنان از موشک بالستیک خرمشهر با برد دوهزار کیلومتر با قابلیت حمل چندین کلاهک جنگی رونمایی کرد .

خطیب جمعه انزلی همچنین افزود: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی دست بسته نبوده و اگر خویشتن داری می کند نشانه ضعف نیست و امروز قدرتمند تر از همیشه در منطقه هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تقارن آغاز هفته دفاع مقدس و دهه های محرم و امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه های واجب الهی است که متاسفانه در جامعه امروز به آن کم توجهی می شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف نهضت سیدالشهداء در قیام عاشورا بود گفت: امروز نیز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد چرا که رمز پیروزی و پیشرفت جامعه اسلامی ما رعایت همین اصول است.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی ها در شرایط فعلی از مبارزه با ظلم عقب نشینی کرده اند تصریح کرد: در نظام اسلامی مهمترین وظیفه مردم اطاعت از ولایت فقیه است و نباید او را تنها بگذارند که در غیر این صورت آنچه در تاریخ بارها اتفاق افتاده است تکرار خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری چنین مراسمی در سرتاسر جهان نشان دهنده ی ایستادگی و قدرت حتی نوزادان ما در برابر استکبار ، صهیونیست و ظالمان است.

گفتنی است در پایان نماز جمعه ، نماز گزاران در محکومیت سخنان رئیس جمهور آمریکا و همچنین توجه بیشتر مسئولان به واجب فراموش شده ی امر به معروف و نهی از منکر، با شعارهایی چون مرگ بر آمریکا و اسرائیل ، اطاعت از امام و رهبری و اهمیت حجاب ، مسیر مصلی تا میدان گمرک انزلی را راهپیمایی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه