پاسخ به شایعات؛

بنای یادبود صدام حسین در یکی از شهرهای فلسطین!

تصویر بنای یادبود صدام در شهر قلقیلیه فلسطین اشغالی تنها در شبکه های اجتماعی و در صفحه توییتر دختر صدام دیده شده است.

بنای یادبود صدام حسین در یکی از شهرهای فلسطین!

به گزارش ۸دی، تصویر بنای یادبود صدام در شهر قلقیلیه فلسطین اشغالی تنها در شبکه های اجتماعی و در صفحه توییتر دختر صدام دیده شده است.

هر چند ممکن است این تصویر یک عکس واقعی باشد اما نکته جالب این است که این تصویر موجب اعلام انزجار بسیاری از اعراب و فلسطینی ها از این تصویر شده است.

ضمن اینکه، شهر مزبور در مناطق اشغالی فلسطین قرار دارد و همچنین صدام در دوران حکومتش از دولت خودگردان فلسطین که میانه خوبی هم با ایران ندارد و بر مناطق اشغال شده فلسطین حکومت می کند حمایت مالی و معنوی خوبی می کرد.

نکته مهم تر اینکه، این منطقه جز غزه نمی باشد و به صرف قرار گرفتن این نماد نمی توان درباره نگاه فلسطینی ها به ایران قضاوت کرد.

لازم است بدانید که ایران از چند گروه فلسطینی که اعتقاد به مقاومت دارند حمایت می کرد و همزمان صدام از برخی از گروه‌های دیگر حمایت می کرد. همین امروز نیز عربستان و آمریکا از گروه ابومازن (که به خون جنبش حماس تشنه است) حمایت می کنند.

در واقع دشمن توانسته است فلسطین‌یها را به چند گروه معارض با یکدیگر تبدیل کند و برخی از این‌ها با ایران فاصله دارند.

آنچه مهم است این است که پرچم مقاومت مسلحانه و جهاد در فلسطین در دست گروه‌های علاقه‌مند به ایران مثل جنبش جهاد اسلامی، جنبش الصابرین و الجبهه الشعبیه و حماس است. البته حماس در سال‌های اخیر بخاطر بحران سوریه تا حدی از ایران فاصله گرفت و ایران هم به همین دلیل از کمک‌هایش به حماس کم کرد اما طی یکسال گذشته انتخابات داخلی جدیدی در حماس برگزار شد و مجددا طیف نزدیک به ایران به رهبری حماس رسیده‌اند که می توان از یحیی السنوار و خلیل الحیه نام برد.

بنابراین اینکه چند فلسطینی طرفدار صدام باشند عجیب نیست و این ربطی به گروه‌های هم پیمان با ایران ندارد. ایران به فلسطینی‌های اندکی که حامی صدام هستند سلاح نمی‌دهد. حمایت‌های ما مربوط به فلسطینی‌هایی است که با ما رابطه خوبی دارند و با صهیونیست‌ها می جنگند.

گفتنی است صدام در یک برهه زمانی کمک‌هایی به ۳۰ هزار خانواده فلسطینی کرده بود تا چهره یک «قهرمانِ مدافع محرومان» را برای خود بسازد. طبعا اقلیتی از فلسطینی‌ها که در یک برهه از کمک‌های صدام بهره برده‌اند و از جنایات او در حق ملت ایران و عراق بی‌خبر هستند ممکن است گاهی از صدام تمجید کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بسمه تعالي بنظر من هميشه باي ب عقلمون رجوع كنيم و ظاهر بين نباشيم ،شايد برخي از رفتارها و اتفاقها برا گمراه و ازكوره در رفتنمون باشه؟؟توكل بخدا و صبر
یک نفر
امیرالمومنین تاکید کردند که به قاتلش شیر بنوشانند و زمانی که خلخال از پای پیرزن یهودی باز کردند ایشان به شدت ناراحت شدند.ما در مقابل ظلم می ایستیم واز مظلوم دفاع میکنیم چه دوست ما باشد و چه دشمن. ما از سیره اهل بیت پیروی میکنیم.
ناشناس
همون حماس که میگین مگه در ابتدای جنگ یمن پشتِ حکومت أل صعود رو نگرفت و اونا رو برادران عربی خود نخواند ؟؟؟ لابد اونم شایعست!!!!
جلال
هرکاری کنیم عربها نامردند.البته حق دارند از ایرانیها بدشون بیاد چون قرنها در دوره هخامنشی و اشکانی و ساسانی به ایران باج میدادند و تحقیر میشدند
واقع بين
اين برادران به اصطلاح" ارزشي "هر اتفاقي كه در اثر ندانم كاري و تعصبي بودن مسئولين ميافته را يه جوري "تـــــــــــــ و جيه" مي كنن!!!!!!!!
لیا
از خدا میخوام روزی بین فلسطینیها و اس اییل صلح کامل برقر ار بشه,بعد بینم ایران میخواد سر چی با اسراییل بد باشه
ناشناس
سیاست هر کشوری اقتضا میکنه که به فکر منافعش باشه چه در کشور دوست چه در کشور دشمن. همان طور که امریکا همین کارو در غالب کشورهای جهان انجام میده البته بدون در نظر گرفتن انسانیت
ناشناس
ماله کشی تا کجا آخه شما که تو مذاکرات صلح وجود دو کشور اسراییل و فلسطینو قبول ندارین میگین تمام اون سرزمینا متعلق به فلسطینیاس. این یعنی از تمام فلسطین دفاع می کنین وگرنه نوار غزه که الانشم دست فلسطینیاس
لیلی
این توجیه رو قبول ندارم. وقتی خود فلسطینی ها چندین شاخه هستن و فقط یک اقلیتی از اونها با اسرائیل مشکل داره، چرا باید ایران طرف اون اقلیت رو بگیره و نظر اکثریت رو رها کنه؟ از دشمنی بین اسرائیل و فلسطین چه سودی عاید ایران می شه؟ بهتر نیست فلسطینی ها به سرزمینهای توافق شده قانع باشن و مثل اسرائیل مشغول ساختن و آبادکردن سرزمینشون باشن و ایران هم از صلح حمایت کنه تا تمام این دشمنیها تموم بشه؟
ناشناس
با سلام...دیپلماسی سیاسی ایجاب میکنه که ازهمون اقلیت به قول شما دفاع کنیم اگر دفاع نکنیم مث این میمونه که اتیش دور تا دور ما باشه وما بگیم نا دیوار نکشیم وبذاریم اتیش بیاد همچیو نابود کنه....به هر حال ما برای حفظ کشورمون باید به گونه ای که الان داره کار میشه عمل کنیم...
ناشناس
تا بوده عرب با عجم مشکل داشته حالا چه عرب عربستان چه عرب سوری والسلام
بیدار
کلا ما خوبیم
محمد
سلام در زات فقه شیعه نیست که از مظلوم دفاع نکند ما شیعه مرتضی علی هستیم مگه پیامبر(ص)وائنه ما ازمظلوم دفاع نمیکردندحالا مظلوم میخواد مسلمان باشد یا غیر مسلمان برادران وخواهران کمی به خودمان بیائیم وواقع بین باشیم حالا جمعی از فلسطینیان فکر میکنند که اگر با اسرائیل سازش کنند تمام خاک فلسطین رو به آنها میبخشن که در طول تاریخ اسرائیل به آنها باج نداده و نخواهد داد
j
بابا خجالت بکشین
در حاشیه