خبرنگار: ابوالفضل شکری
سردار سلیمانی در شلمان لنگرود:

پایان حکومت داعش را ۲ ماه دیگر جشن می‌گیریم/ مدیریت او در آن شب باعث شد بیش از ۱۰۰ نفر نجات پیدا کنند

سردار سلیمانی در لنگرود گفت: یکی از ویژگی های شهید حسین‌پور این بود که در بحران و سختی شجاعت و قدرت احاطه و اداره بحرانش بیشتر می‌شد و هجمه دشمن اثری بر او نداشت.

پایان حکومت داعش را ۲ ماه دیگر جشن می‌گیریم/ مدیریت او در آن شب باعث شد بیش از ۱۰۰ نفر نجات پیدا کنند

به گزارش ۸دی، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی عصر امروز در مراسم اربعین شهادت شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور (حسین قمی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: محمدعلی جناح قائد اعظم پاکستان پیرامون امام حسین(ع) می‌گوید هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از آنکه امام حسین(ع) از لحاظ فداکاری نشان داد در عالم پیدا نمی‌شود به عقیده من مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد پیروی کنند.

وی افزود: یک استاد ادبیات مسیحی جمله زیبای دیگری خطاب به یک جمع مسیحی می‌گوید که آقایان! مسیحیت بدون حسین کامل نمی‌شود هر آیینی چه آسمانی و چه غیرآسمانی اگر شخصیتی چون حسین نداشته باشد دینی زمینی است و از بهشت بی بهره خواهد بود. یک حقوق دان مسیحی می گوید حق چنان در من مسیحی جوشید که از شدت محبتش مرا شیعه علی خواندند ای آسمان! گواه باش و ای زمین شهادت بده که من علی را دوست دارم. من مسیحی را حسین به گریه انداخت و قطرات اشک از افق چشمانم تابید و درخشید و هر گز حال آنکه از دور به آتش می نگرد با حال آنکه از روی هیزم می سوزد یکسان نیست. این معنای همان شعر زیبای محتشم است که این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهدا همه ارزشمندند و در پیشگاه خداوند دارای جایگاه والایی هستند. البته قدرها متفاوت است. یک وقت شهید مطهری به شهادت رسید امام او را ثمره جان خود نامید. ایشان در بعد فهم و بصیرت، معرفت و اخلاق و عرفان شیره جان امام بود. وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید امام او را تشبیه به یک ملت کرد. شهیدی که ارزش و بقای حضور او به اندازه یک ملت ارزش داشت. بهشتی یک ملت بود. این نشان می‌دهد که شهدا به دلیل اثراتی که بر جامعه و اطراف خودشان دارند تأثیرات متفاوتی دارند. این امر طبیعی است.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور مجاهدانی از عراق، سوریه و لبنان در مراسم شهید حسین‌پور در شلمان گفت: حضور مجاهدان منطقه در شلمان به معنای ریشه دوندان محبت این جوان در سران مقاومت بود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته حسین (قمی) این بود که به حرمت حضرت معصومه(س) فامیلی قمی را برای خود انتخاب کرد. یکی از ویژگی‌های شهید این بود که در بحران و سختی شجاعت و قدرت احاطه‌ و مدیریت بحرانش بیشتر می‌شد و هجمه دشمن اثری بر او نداشت.  شهادتش یک نمونه بارز ویژگی مدیریتی این شهید شهر شماست که مایه افتخار همه ایران است. در آن شب مدیریت او موجب شد بیش از ۱۰۰ نفر نجات پیدا کنند و دشمن را به همراه چند شهید دیگر از جمله شهید حججی شکست داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور رزمندگان در جبهه های مقاومت سوریه بصورت دواطلبانه حاضر می شوند گفت: این رزمندگان ملتمسانه در جبهه ها حاضر شدند. امروز یک پدرخانم شهید از من التماس می کرد که به عنوان مدافع حرم پذیرفته شود و عجیب تر اینکه یک دختران جوان که یک بچه شش ماه شهید با خودش حمل می کند التماس می کرد که پدر من را هم به عنوان مدافع حرم بپذیرید. من با صحنه های زیادی مواجه شده ام. در همین جمع شما صدها نمونه وجود دارد. جوانانی که همسران خود را با امضای همسران و مادران و پدران خود واسطه قرار دادند که آنها را به عنوان مدافع حرم بپذیریم.

سردار سلیمانی ادامه داد: همه مدافعان حرم چه از فاطمیون افغانستان و چه از پاکستان و چه از کشور ما همه داوطبانه وارد این معرکه شدند. سه عامل کشش برای این امر وجود دارد. شهدا انسان های تیزهوش و با زکاوتی هستند و دلیل آن همین پیروزی، برندگی و برد آنها از صحنه دنیاست. ذکاوت در این نیست که من چگونه ثروت اندوزی کنم و مکانی را تصرف کنیم بلکه ذکاوت این است که من چگونه بین دنیا و آخرت ابدی برنده آخرت ابدی باشد و ذکاوت این است که انسان بین مرگ اجباری و اختیاری بتواند مرگ اختیاری را انتخاب کند و جاذبه شهادت حیات ابدی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیه وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ افزود: در تفسیر این آیه پای خیلی ها می لرزد. وقتی شخصیی مثل امیرالمومنین می فرماید والله اگر اشتیاق من به شهادت در دیدار با دشمن نبود افسار این مرکب را ترک می کردم. این جاذبه کوچکی نیست. فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر (۱). این تیزهوشی می خواهد و یک عامل بزرگ جذاب مثل یک مدار مغناطیسی عظیم است که انسان های مستعد را به سوی خودش می‌کشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوان برای حضور در جبهه اقدام به دست کاری در شناسنامه خود می‌کردند گفت: در بحث مدافعان حرم نیز تعدادی از جوانان ایرانی برای حضور در جبهه مقاومت خود را به عنوان نیروی افغانستانی به سوریه رساندند.

سردار سلیمانی عامل دوم در کشش مدافعان حرم به عرصه مقاومت را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: امروز وقایع میانمار به انسان چه حالی می‌دهد. وقتی اینها دیده می‌شود برخی مثل یک تابه روی آتش می‌شوند و آرام ندارند. صدها نفر از ما سوال پیچ می‌کنند که چرا کاری برای مسلمانان میانمار نمی‌کنید. این عاطفه و وجدان انسانی است که وقتی می‌بینید یک شهری با یک میلیون نفر جمعیت مثل حلب و سامرا و آمرلی در محاصره صد در صد قرار می‌گیرد و انسان هایی در هجمه وسیعی از افرادی که از گرگ بدصیرت‌تر هستند و آماده دریدن هستند نمی‌توانند تحمل کنند و حرکت می‌کنند. اینکه فرمودند اگر کسی فریاد مظلومی را بشنود و به کمک او نشتابد او مسلمان نیست به همین معنی است. این حس انسانی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بصیرت شهدا باعث می‌شود که می‌بینند اگر با این خطر مواجه نشود ملت  و ناموس خودش هم به خطر می افتد لذا داوطلبانه به استقبال این خطرات می رود. لذا کشش چنین صحنه هایی در بعد دینی و انسانی کشش بالا و طبیعی است.

وی درباره علت حضور جمهوری اسلامی در سوریه و عراق اظهار کرد: چند مسئله است که با میخ دیپلماسی قابل حل نیست و این میخ در این سنگ سخت نمی رود و این را با دیپلماسی نمی توان حل کرد. این موضوع را توضیح می دهم چون بعضی ها نادانسته سخن پراکنی می کنند. اگر بعضی کارها با دیپلماسی قابل حل بود هیچ کس مصلح تر از امام حسین و امام علی نبود اما چرا امام حسین (ع) و امام علی دست به شمشیر بردند و چرا امام حسین(ع) با خون خود و فرزندان و فقهای حقیقی عالم اسلام از اسلام دفاع کرد. چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود. امیرالمومنین در جنگ خوارج و معاویه هم همین طور عمل کرد. وقتی منطق طرف مقابل این است که شما واجب القتل از نظر دینی هستید و کشتن ما به هر میزان بیشتر، بهشت را بر او واجب می کند آیا امکانی برای دیپلماسی برای او وجود دارد؟ برای کسی که بر علیه مسجد انتحاری عمل می کند دیپلماسی جواب می دهد؟ حادثه رستوران ناصریه را دیدید. اینها که میدان جنگ نبودند و از میدان جنگ بر نمی گشتند. اینها زن و کودک و مردم عادی بودند که بیش از ۵۰۰ کیلومتر از صحنه نبرد دورتر بودند و ۱۰۰ نفر به خاک و خون کشیده شدند. با دشمنی که تو را واجب القتل می داند امکان دیپلماسی وجود ندارد. اینجا جهاد می خواهد.

سردار سلیمانی افزود: چرا آن آیت الله سیستانی مرجع عالی مقام شیعه آن حکم بلند بالای جهاد را صادر کرد؟ چون راهی جز این نبود. چرا ولی فقیه اصرار به ایستادگی و حمایت از این جبهه برای خشکاندن ریشه این شجره خبیثه خطرناک کرد؟ من نمونه‌هایی از شنود می شنیدم که بین چند جوان وهابی که قهر کرده بودند و فرمانده‌شان می‌خواست مشکل اینها را حل کند. می‌خواستند به جبهه دیگری و زیر نظر یک فرمانده دیگر بروند. حرفشان این بود که نوبت عمل انتحاری من را به کسی دیگری واگذار کرده است. این منطق، جهاد می‌خواهد. راه دیگری جز جهاد ندارد. او همه هدفش خشکاندن ریشه دینی شماست. اینجا منطق ایستادگی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه تلاش او این است که اینها را از سر راه بردارد تا به ما برسد. آن خبیث که اعلام دولت اسلامی عراق و شام کرد پل اول برای رسیدن به ما بود و آنجایی که همه آدم‌هایش واجب القتل بودند ایران بود و او می خواست عبور کند. اگر می نشستیم و نگاه می کردیم که عراق و سوریه کی سقوط می کنند و بعد با قدرتی ۱۰ برابر می آمدند و در مرز ما قرار می گرفتند و شروع به کشتار می کردند. هیچ منطقی این را نمی پذیرد.

سردار سلیمانی افزود: هدف دشمن از بین بردن استقلال و تصرف کشور شماست. این راهی جز ایستادگی و مقاومت ندارد و دیپلماسی در این جا جواب نمی دهد. چرا ۲۰۰ هزار شهید را در جنگ قبول کردیم. اگر نمی کردیم چه می شد؟ عرفات با خدعه مذاکره اسلحه را بر زمین گذاشت. چه بلایی سر فلسطین آمد؟ آیا کسی تصور می کند که ملت فلسطین می تواند بدون جهاد و ایثار و فداکاری بر جغرافیای خودش مسلط شود؟ امکان بازگرداندن فلسطین به فلسطینیان با مذاکره وجود دارد؟ اینجا راهی جز فداکاری وجود ندارد.

وی با اشاره به عوامل موفقیت ملت ها گفت: ثروت عامل مهمی است اما کشورهای ثروتمند حتما عامل پیروزی نیستند. تاریخ امروز و دیروز بشر به ما ثابت می کند که عنصر رهبری و عنصر انسان های فداکار عامل پیروزی هستند. ملت فاقد یک رهبری بصیر و آگاه شکست می خورد. چرا بیداری اسلامی در کشورهای عربی منجر به موفقیت نشد. مردم مصر و تونس و لیبی به صحنه آمدند اما چرا نتوانست به یک انقلاب اسلامی تبدیل شود. دلیل اصلی این بود که توده ها فرسنگ ها جلوتر از رهبران بودند و ملت ها فاقد رهبری بودند. چرا اخوان المسلمین اینگونه در مصر فرو ریخت. اما چون رهبری نداشت موفق نشد. اگر ملتی فاقد این عامل بود اگر دنیایی از ثروت هم داشته باشد ناموفق خواهد بود. دلیل اساسی شکست های آمریکا در منطقه نداشتن یک رهبری حکیمانه و حاکم بودن رهبران جاهل است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برجسته ترین عامل موفقیت های ملت ایران در ۴۰ سال اخیر رهبری حکیمانه بوده است. ۶۰ سال پیش هم همین ملت بود اما چون امام خمینی نبود این ملت نتوانست به موفقیت برسد.

سردار سلیمانی انسان‌های فداکار را در کنار رهبری عامل دوم در پیروزی ملت ها دانست و گفت: نبود انسان های فداکار حکومت امام علی(ع) را دچار مشکل کرد. چرا وقتی مالک شهید می شود امیرالمومنین به این اندازه متأثر می شود. چون یک انسان فداکار به شهادت رسید. اگر جامعه ای از انسان های فداکار خالی شد آن جامعه دچار مشکل خواهد شد. اگر این انسان ها بروند امام معصوم تنها می شود.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر این فرهنگ مورد تقدیر و تقدیس قرار نگیرد ما در هر بعد خسارت خواهیم دید و انسان باید یکی از این سه زوایای غیرت را داشته باشد و آن غیرت دینی، انسانی و غیرت ملی است. انسانی که غیرت دینی نداشته باشد باید غیرت انسانی داشته باشد. استاد محترم! خواهر محترم! برادری که فیلم می‌سازی! و … باید نگاه کنیم که چه بذری را در جوانان خودمان می کاریم. اگر جامعه ی فردای ما فاقد چنین جوانان فداکار و غیرتمندی شد این جامعه اگر بالاترین ثروت‌ها را هم داشته باشد با هر طمعی از بین خواهد رفت. این وظیفه ملی و انسانی ماست. ما باید این فرهنگ را در جامعه خودمان ترویج کنیم. مگر می‌توانیم قبول کنیم که کسی برای آسایش و آرامش من جانش را در آتش بی اندازد و من او را دوست نداشته باشم؟ این چه نوع نگاهی باید باشد؟ باید بذر ایثار و فداکاری را در همه سطوح جامعه فرهنگی کشور بکاریم تا فردای ملت حاصل ارزشمندی داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر این نشد ما در همه دردها سهیم خواهیم بود. چرا رهبر انقلاب انقدر بر توسعه فرهنگ دفاع مقدس اصرار دارند؟ برای اینکه به من و شما توجه دهند که این فرهنگ، فرهنگ نجات بخش کشور است.

سردار سلیمانی شهید را پیروزمندترین انسان روی زمین دانست و اظهار کرد: اولین اثر شهید دفع خطر از ملت و پیشگیری و بازدارندگی است. چرا دشمن جرأت تجاوز به کشور را ندارد. اثر دوم شهید ترویج محبت است. امروز بیش از هر زمان دیگری از تاریخ و عالم شیعه و سنی محبت بین شیعه و سنی ایجاد شده است چون خون جوانان شیعه برای دفاع از نوامیس اهل سنت بر زمین ریخته شد. اگر جوانان شیعه در موصل به شهادت نمی‌رسیدند امکان نداشت تا سال‌های طولانی کسی می‌توانست این شهر را از دست این شر نجات دهد. اگر خون جوانان شیعه افغانستان و پاکستان و ایران به مدد مردم حلب نرفته بود این شهر در زیر تیغ‌های آخته داعش ذبح می‌شد. اینها را من از زبان علمای سنی می‌گویم. این یک واقعیت تثبیت شده‌ای است. امروز اعتماد به ملت ایران و قدرت و اقتدار ایران در طول تاریخ کشور بی نظیر است. ملت‌ها و دولت‌ها امروز به ایران بالاترین سطح اعتماد را دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما این اقتدار را مدیون رهبر انقلاب و خون شهیدان هستیم. من در پیام شهادت شهید حججی گفتم که ما انتقام خواهیم گرفت. ما باید به وعده خودمان صادق باشیم. آن انتقام کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. (تکبیر حضار) ما ضربات خودمان را قاطعانه بدون وقفه خواهیم زد تا این سه ماه را به دو ماه تبدیل کنیم. ما این غده سرطانی ساخته شده اسراییل و آمریکا را از بین خواهیم برد و جشن پایان این حکومت را در ایران و سوریه و عراق اعلام خواهیم کرد (تکبیر حضار).

پی نوشت:

۱- قال رسول الله صلی الله علیه و آله : فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر. بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست. وسائل الشیعه، ج۱۱، ص۱۰، حدیث ۲۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه