مسئول تفحص سیره شهدای گیلان مطرح کرد؛

۴ هزار پدر و مادر شهید گیلانی در انتظار شهداپژوهان/ حجم وسیعی از کار در گیلان باقی مانده

مسئول تشکل مردمی تفحص سیره شهدای گیلان با بیان اینکه ۳ هزار نفر از والدین شهدای گیلانی فوت کرده‌اند گفت: حدود ۴ هزار نفر از پدران و مادران شهدا چشم به راه حضور شهدا پژوهان هستند.

۴ هزار پدر و مادر شهید گیلانی در انتظار شهداپژوهان/ حجم وسیعی از کار در گیلان باقی مانده

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، میثاق بکیان امروز در گردهمایی تشکل های مردم نهاد گیلان در رشت با بیان اینکه بیشترین حوزه فعالیت تشکل مردمی تفحص سیره شهدا در حوزه دانشجویی است اظهار کرد: دوره دفاع مقدس نیروی ذخیره تاریخ اسلام است و باید به آن توجه کافی شود.

وی با بیان اینکه باید محتوای کار در یادواره های شهدا هدفمند باشد افزود: یادواره های شهدا باید معرفت افزایی و زندگی اسلامی ایرانی را ترویج دهد و صرفا برگزار کردن یادواره های شهدا نباشد.

مسئول تشکل مردمی تفحص سیره شهدای گیلان با بیان اینکه در اوج دوران طاغوت جوانان وارد عرصه انقلاب می شدند گفت: نام ها از سرداران شهید همچون خوش سیرت و املاکی در اذهان شکل گرفته اما در سیره زندگی آنها توجه کافی نشده است.

بکیان با تاکید بر اینکه باید با شهدا از ابتدا تا شهادت زندگی کرد: افزود: در ۱۰ شهرستان گیلان کار پژوهش از سیره شهدا را آغاز کرده و تاکنون پژوهش در سیره زندگی ۹۰۰ شهید را آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه تفحص از سیره شهدا با کمترین بضاعت در حوزه دیجیتال شروع شده مطرح کرد: سایت جامع دفاع مقدس گیلان به همت دست اندرکاران تشکل راه اندازی شده است.

مسئول تشکل مردمی تفحص سیره شهدای گیلان با بیان اینکه سامانه وبلاگ دهی نصر بلاگ در این تشکل ایجاد شده گفت: سامانه وبلاگ دهی امروز جای خود را به کانال های اجتماعی داده و این جدای آن است که ما گروه های نرم افزاری همچون صراط را طراحی کرده ایم و از همه ی ابزار ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته ایم.

بکیان با بیان اینکه ۲۰ گروه شهدا پژوه در گیلان توسط این تشکل ایجاد شده است گفت: متاسفانه گنجینه اطلاعات شهدا که والدین شهدا هستند حدود ۳ هزار نفر از دنیا رفته اند و ما نیازمند عزم همگانی در این عرصه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دست یاری به سوی همه ی شهدا پژوهان دراز می کنیم گفت: حجم وسیعی از کار در گیلان باقی مانده و حدود ۴ هزار نفر از پدران و مادران شهدا چشم به راه حضور شهدا پژوهان هستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه