حاجتمند خبر داد؛

فیلم سینمایی حمله تروریستی به «بهارستان» ساخته می‌شود

هادی حاجتمند از شروع نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «بهارستان» درباره حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فیلم سینمایی حمله تروریستی به «بهارستان» ساخته می‌شود

به گزارش ۸دی، هادی حاجتمند از فیلمسازان کشور در سخنانی درباره تازه‌ترین اثر سینمایی خود گفت: در ابتدا قرار بود فیلمی درباره مدافعان حرم تولید کنیم اما با بررسی‌های بیشتر، به این نتیجه رسیدیم که تولید کاری با موضوع حمله تروریستی داعش به مجلس ضروری‌تر است.

وی افزود: بسیاری از مواقع با عدم بیان حقیقت و روایت بموقع تاریخ، موجب موضع‌گیری نادرست برخی از روشنفکران و دشمنان داخلی و خارجی نسبت به رویدادهای کشور شده‌ایم که اتقافات سال ۶۷ از آن جمله است.

این فیلمساز با اشاره به بی‌اطلاعی مردم از تاریخ کشور ادامه داد: بی‌توجهی به مسائل سال ۶۷ موجب شد که بعد از حدود ۳۰ سال، وقتی مهدویان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» را درباره آن اتفاقات تولید کرد، شاهد تلاطم فضای روشنفکری کشور باشیم.

حاجتمند خاطرنشان کرد: هنوز زمان زیادی از واقعه تروریستی مجلس نمی‌گذرد ولی برخی از روشنفکران و معاندان مدعی می‌شوند که این اتفاق، کار سپاه بوده است. وقتی آنها امروز چنین مطالب دروغی را بیان می‌کنند قطعا بعد از گذشت چند سال، دروغ‌های بزرگ‌تری را درباره این واقعه به مردم می‌گویند.

وی تصریح کرد: همین مسائل باعث شد تصمیم به ساخت فیلمی درباره حادثه تروریستی مجلس بگیریم. این پروژه در حال حاضر، در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه قرار دارد. البته برای واقعی‌تر شدن داستان فیلم، در حال رایزنی با سپاه هستیم تا اطلاعات نیروهای حاضر در مجلس را هم بگیریم.

حاجتمند اضافه کرد: فیلمنامه این اثر که تا پایان سال نهایی می‌شود، برعهده صابر الله دادیان است و کار با دقت نظر خاصی روبه جلو حرکت می‌کند تا متن مناسبی، تهیه شود، به همین علت به جشنواره فیلم فجر امسال نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: داستان این فیلم که نام اولیه آن «بهارستان» است، در داخل مجلس می‌گذرد و در آن با یک نگاه جامعه شناختی روبرو خواهیم بودیم. ضمن اینکه به برخی از بحث‌های اقتصادی هم به صورت فشرده پرداخته می‌شود.

این فیلمساز در ادامه سخنانش توضیح داد: با توجه به زمان اندکی که از حادثه مجلس سپری می‌شود، بسیاری از جوانب واقعه، امنیتی است و این موضوع، از جمله مشکلات ما در مسیر ساخت فیلم است. به همین دلیل هم پیگیر گفتگو با سردار نقدی، سردار نجات و تعدادی دیگر از مسئولان سپاه برای توجیه لزوم ساخت این اثر هستیم.

وی تاکید کرد: ماجرا در این فیلم سینمایی، کاملا صادقانه بیان می‌شود چرا که این نوع نگاه به امنیت ملی کشور کمک می‌کند. چنین موضوعاتی باید هر چه سریع‌تر توسط بچه‌های حزب الهی روایت شود، در صورت تعلل ما، دیگران، آن گونه که می‌خواهند داستان را برای مردم بازگو می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: سینما پرس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه