8دی گزارش می دهد؛

برگزاری پنجمین اجلاس سالیانه کمیته مدیریت فنی TMC در رشت

در پنجمین اجلاس سالیانه کمیته مدیریت فنی TMC در رشت دبیرخانه اجرایی پروژه اگرواکوتوریسم در آسیای مرکزی و غربی با حضور نمایندگانی از ایران و سایر کشورهای عضو منطقه در رشت تشکیل شد.

برگزاری پنجمین اجلاس سالیانه کمیته مدیریت فنی TMC در رشت

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، پنجمین اجلاس سالیانه کمیته مدیریت فنی TMC هم‌زمان با کارگاه آموزش با محوریت اگرواکوتوریسم منطقه‌ای بر پایه کشاورزی، برنج و توسعه اشتغال روستایی با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان ۸ کشور عضو مرکز در رشت برگزار شد.

صبح امروز در مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی تحقیقات برنج که در مرکز بین‌المللی برنج آسیای مرکزی و غربی با میزبانی رشت به مدت سه روز از تاریخ ۲۷ شهریور برگزارشده بود تشکیل دبیرخانه اگرواکوتوریسم در دستور کار قرار گرفت.

در این اجلاس که نمایندگان تام‌الاختیار در بخش کشاورزی از کشورهای آسیای مرکزی و غربی همانند افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان،ترکیه، عراق و آذربایجان حضور داشتند برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌های سال آینده و پروژه‌های فنی کشت برنج که در همه‌ی کشورهای منطقه‌ای نسبت به آن اذعان دارند به‌صورت جدی بحث و تبادل‌نظر شد.

برگزاری کارگاه آموزش اکو توریسم و توسعه روستایی برای کشورهای آسیای مرکزی و غربی از دیگر برنامه‌های این اجلاس برای سال آینده بود که متون و برنامه‌های آن موردحمایت سازمان برنامه‌وبودجه استان، فراکسیون گردشگری مجلس، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور نیز قرار گرفت.

همچنین در این اجلاس تشکیل دبیرخانه برای اجرای پروژه اگرواکوتوریسم در آسیای مرکزی و غربی از اهداف اصلی این اجلاس بود که در راستای آن کمیته مشترک برای توسعه روستا و افزایش درآمد مردم از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مصوب شد تا برای روستائیان در ایران و کشورهای منطقه تشکیل و حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

لازم به ذکر است این اجلاس برنامه ابداعی از سوی رئیس و هماهنگ‌کننده اجلاس بین‌المللی برنج آسیای مرکزی و غربی بوده که با توجه به بازدید فنی که به کشور قرقیزستان صورت گرفته بود و همچنین تمایل و رغبت کشاورزان برای تبادل تجربه این پروژه مطرح شد و امید است نتایج آن تأثیری در شکوفایی سطح تولیدات و کیفیت برنج کشورهای منطقه‌ای داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه