ترفندهایی برای مقابله با ریزش مو در دوران شیردهی

این نوشته را بخوانید تا با راه‌های درمان ریزش مو در دوران شیردهی آشنا شوید.

ترفندهایی برای مقابله با ریزش مو در دوران شیردهی

به گزارش ۸دی، ممکن است در دوران بارداری از درخشندگی و پرپشتی موهایتان هیجان‌زده شوید. در این زمان موها غیر از کمی خشکی (که آن هم با چند قطره نرم‌کننده حل می‌شود) هیچ مشکلی ندارند. شاید به خودتان بگویید «آخ جون بالاخره موهایم جانی گرفت». اما بعد از زایمان ناگهان اوضاع برعکس می‌شود. تعجب می‌کنید، حتی شوکه می‌شوید وقتی می‌بینید موهایتان دسته دسته می‌ریزد. این نوشته را بخوانید تا با راه‌های درمان ریزش مو در دوران شیردهی آشنا شوید.

نه، قرار نیست کچل شوید. این دوره‌ موقتی است. طی چرخه‌ی طبیعی رشد موها، ریزش مو روزانه اتفاق می‌افتد اما در دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح استروژن بدن، مو در مرحله‌ی رشد (یا «استراحت») باقی می‌ماند. به‌این ترتیب موهایی که در حالت عادی می‌ریختند، روی سر می‌مانند، به همین دلیل موها پرپشت‌تر می‌شوند. بعد از زایمان با کاهش سطح استروژن، تمام موهایی که در مرحله‌ی استراحت بودند، شروع به ریزش می‌کنند. دکتر «جوآن استون» (Joanne Stone)، متخصص جراحی زنان در مرکز درمانی «مانت سینای» (Mount Sinai) در نیویورک می‌گوید، ریزش مو در ماه سوم یا چهارم بعد از بارداری شروع می‌شود و در ماه ششم به پایان می‌رسد. هرچند برخی از زنان می‌گویند این روند در مورد آنها تا یک‌ سال هم طول کشیده است. این ریزش موی موقتی به معنی سوءتغذیه یا کمبود ویتامین بدن نیست و کاملا دلایل هورمونی دارد.

گاهی موی تمام سر دچار ریزش می‌شود. یا ممکن است وقتی زیر دوش هستید یا موهای خود را شانه می‌کنید دسته دسته بریزند. معمولا موهای جلوی پیشانی می‌ریزد به همین دلیل موها از جلو بسیار کم‌پشت می‌شوند و حتی به نظر می‌رسد فرد دارد طاس می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این مرحله، موقتی است و همه چیز مثل قبل خواهد شد. فقط باید صبور باشید تا این دوره‌ بگذرد. برای اینکه در این دوره موها بهتر به نظر برسند، نکاتی را که در ادامه می‌آید، مطالعه کنید.

۶ نکته‌ی مفید

برای حفظ زیبایی ظاهری موهایتان در این دوره، به توصیه‌های زیر دقت کنید.

۱. مدل موی جدیدی انتخاب کنید

اولین و مهم‌ترین نکته، مراجعه به آرایشگری حرفه‌ای و مشورت با اوست. شاید وقت آن باشد که مدل موهای خود را عوض کنید تا موهای کم‌پشت جلوی سر را بپوشانید. اگر قبلا موهایتان بلند بود یا آن را تکه‌ای کوتاه کرده بودید به شکلی که بلندی بخشی از آن در جلو تا چانه‌تان می‌رسید، شاید حالا بهتر باشد این تکه‌ها را کوتاه‌تر کنید تا با چتری‌های بلندتان دور صورت‌ را بپوشانید. متخصصین مد معتقدند کوتاه کردن موی جلوی سر فکر خوبی است. چترهای مدل برژیت باردو، هنرپیشه‌ی فرانسوی که در میانه کوتاه‌تر و در کناره‌ها بلندتر بود می‌تواند عالی باشد. تکه‌ای کوتاه کردن موهای کل سر نیز باعث می‌شود موها پرپشت به نظر برسند.



۲. موهایتان را مرطوب نگه دارید

استفاده از محصولات مناسب نیز می‌تواند موها را پرپشت‌تر نشان دهد. یک حجم‌دهنده‌ی مو بخرید و همیشه بعد از شامپو زدن از نرم‌کننده استفاده کنید، یا مرطوب‌کننده‌‌های مو که نیاز به آبکشی ندارند به کار ببرید.

۳. موهایتان را رنگ کنید

استفاده ار بعضی رنگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای پرپشت نشان دادن موهاست. اگر حس می‌کنید خط رویش موهایتان عقب رفته و رنگ موهایتان هم تیره است، هایلایت کردن جلوی موها مثل پوششی برای این قسمت عمل می‌کند. می‌توانید از شامپوهای براق‌کننده نیز برای درخشان کردن موهایتان استفاده کنید.

۴. فرق خود را عوض کنید

اگر تا حالا فرق وسط باز می‌کردید می‌توانید از این به بعد فرق کج بگیرید تا موهای نازک و کم‌پشت شقیقه‌ را بپوشانید.

۵. به موهایتان حالت بدهید

موهای ساده و صاف، کم‌پشت‌تر به نظر می‌رسند. اگر معمولا فر یا جعد موهای خود را صاف می‌کنید، حالا وقت آن است که بگذارید موهایتان حالت خود را داشته باشد. اگر هم موهایتان صاف است، با بابلیس و بیگودی به آن حالت دهید.



۶. موها را بیارایید

هدبند، روسری و دستمال‌سرهای زیبا و گلدار یکی از راه‌های جذاب برای مخفی کردن موهای ریخته شده هستند.

یادتان باشد تمام این موارد را فقط برای این گفتیم که به شما ایده بدهیم. خودتان هم می‌توانید با کمی خلاقیت موهایتان را زیباتر از قبل نشان دهید. اگر هم سؤالی درباره‌ی سلامت موهای خود یا اطرافیان‌تان داشتید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام/

منبع: چطور

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه