بیست و هشتمین سالگرد شهادت سید جواد موسوی برگزار شد/گزارش تصویری

مراسم سالگرد شهادت سید جواد موسوی در مسجد ولیعصر(عج) روستای شنبه بازار شهرستان فومن برگزار شد.

بیست و هشتمین سالگرد شهادت سید جواد موسوی برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از بهجت نیوز ،بعد از ظهر جمعه مراسم بیست و هشتمین سالگرد شهادت جوان نوزده ساله سید جواد موسوی با حضور گسترده مردم از اقصی نقاط گیلان در روستای شنبه بازار شهرستان فومن برگزار شد.

از سال ۸۲ بعلت اتفاقاتی که در این منطقه افتاد باعث گردید تا زائرین زیادی از شهرهای اطراف هرطور شده خود را به این مراسم برسانند .

در این مراسم که مسئولین شهرستانی در آن حضور داشتند ابتدا مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و سپس حجت‌الاسلام محمد محسن‌زاده نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به ایراد سخنرانی پرداختند .

لازم به ذکر است هر ساله در مراسم سالگرد شهید سید جواد موسوی خیل عظیم جمعیتی را که به نوعی حاجت روا شده اند و آنان که برای طلب حاجات خود به این بارگاه آمده اند را می توان دید و آنگاه است که شک و تردیدها از میان میرود.

مردم ولایی و دوست دار مقام شامخ شهدا هرساله با فرار رسیدن روز سالگرد شهید جواد موسوی از اقصی نقاط گیلان خود را به روستای شنبه بازار شهرستان فومن می رسانند و نسبت به اعطای نذر خود از جمله آش،شعله زرد،نان پنیر و سبزی و غیره در بین زائرین اقدام و سپس به زیارت آرامگاه سید جواد موسوی می روند و با شور و حرارت با خدای خود رازو نیازمی کنند و برای شادی شهدا فاتحه می خوانند.

جمعیت عظیم مجمه داران(سینی که زائران پس از برآورده شدن حاجات، نذری خود را درآن گذاشته پارچه سبزی روی آن می پیچند و آنرا بر سر میگیرند) با چشمان اشکبار، عده ای خندان از برآورده شدن نیاز، عده ای اشک شوق بر چشم، عده ای ذکر گویان وارد بقعه میشوند و ورود سیل جمعیت مجمه داران از صبح آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه می یابد

seyyed-javad-2

seyyed-javad-11

seyyed-javad-9

seyyed-javad-4

seyyed-javad-3

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه