خبرنگار: محدثه فردی
رئیس اداره اوقاف رشت:

در آستانه محرم شهرداری اطراف بقعه خواهر امام را شخم زده است! / سوگواره بصیرت عاشورایی در رشت برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف رشت گفت: با توجه به نزدیکی ماه محرم، دور بقعه متبرکه خواهر امام به نیت بازآفرینی شخم زده شد.

در آستانه محرم شهرداری اطراف بقعه خواهر امام را شخم زده است! / سوگواره بصیرت عاشورایی در رشت برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا کریمی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در خصوص تعظیم شعایر نهضت حسینی و گسترش فرهنگ عاشورایی اظهار داشت: این سوگواره از روز ۳۱ شهریور مصادف با روز اول ماه محرم برپا می‌شود و تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه های این سوگواره گفت: این مراسم به صورت شاخص در بقعه امامزاده هاشم برگزار خواهد شد.

وی گفت: در روز دوم محرم برای پنجمین سال پیاپی همایش لبیک یا حسین برای برافراشته شدن پرچم سوگواره ابا عبدالله در بقعه خواهر امام برگزار می شود.

کریمی با اشاره به همایش اهلا من العسل گفت: این همایش در روز ششم محرم برگزار می شود و در روز دوازدهم محرم همایش رهروان زینبی که مخصوص بانوان ولایی است در حرم مطهر خواهر امام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به یکی از کار ویژه‌های مهم طرح گفت: اجرای نیات واقفین خیر اندیش در سه حوزه مرتبط با حضرت ابا عبدلله انجام خواهد شد که از آن جمله اطعام؛ روضه‌خوانی و تعزیه داری است که به معنای اداره کردن مجالس عزاداری است و با تعزیه خوانی تفاوت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به کمک به هیئات شاخص رشت گفت: یکی از نکات کلیدی طرح بصیرت عاشورایی حضور مبلغین متخصص در رشته‌های مختلف در قالب خیمه‌های معرفت و حضور در امامزادگان است.

کریمی افزود: امسال ۱۶ مبلغ تخصصی از قم در بقاع متبرکه مشغول می‌شوند و بیش از ۱۲۰ نفر مبلغ بومی در این سوگواره حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در بقاع شاخص در سه وقت نماز جماعت برگزار می شود خاطر نشان کرد: برای نخستین بار سازمان اوقاف در مرز مهران تشکیل موکب پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خواهد داشت و در هر روز بیش از ۱۰۰۰ نفر پذیرایی خواهند شد و برای زایرین شرایط اسکان فراهم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اعلام برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: در بقاع شاخص تجمعات ویژه‌ای صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی از طریق تیزرهای تلویزیونی و بنرهای مختلف صورت می گیرد.

کریمی گفت: در محرم سال ۹۵ شب‌های مجرم قریب به ۷۵ هیئت عزاداری در بقعه دانای علی پذیرایی شدند و این نشان دهنده توجه مردم به بقاع متبرکه است، این در حالی است که حضور این هیئات در بقعه خواهر امام بیش از ۸۰ هیئت در یک شب بوده است.

وی با انتقاد از شهرداری رشت گفت: با توجه به نزدیکی ماه محرم، دور بقعه متبرکه خواهر امام به نیت بازآفرینی شخم زده شد اما این عمل موجب سختی در تردد و مشکلاتی برای عزاداری شده است و با توجه به وعده های بسیار هیچ اتفاقی برای رفع این مشکل نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۲۰۰ بقعه شهر رشت برگزار می شود، گفت: بحث اربعین تمسک به اهل بیت است، ما به دنبال بدعت گزاری نیستیم.

کریمی با اشاره به پیاده روی نمادین در روز اربعین گفت: پایگاه مقاومت شهید مصطفی خمینی در روز اربعین یک پیاده روی نمادین از رشت تا حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف برگزار خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه