بهزاد نبوی کیست؛

مرد مرموز! از رفاقت با شهید رجایی تا دشمنی با رهبری

اولین کسی هم که بلافاصله بعد از انفجار فریاد می‌زد کشمیری شهید شد، بهزاد نبوی بود! شهید رجایی، هم به کشمیری علاقه شخصی و مورد اعتمادش بود.

مرد مرموز! از رفاقت با شهید رجایی تا دشمنی با رهبری

به گزارش ۸دی، پدرش برخلاف پدربزرگش آدم غرب زده بود! خودش می‌گفت خانواده اش مذهبی بودند ولی پدرش اهل نماز نبود، خود بهزاد هم زیاد از احکام اسلام بهره ای نبرده بود ولی نماز می‌خواند!

سال ۵۱، سیانور را می‌خورد ولی چون فاسد بوده، نمرد و ساواک بازداشت اش می‌کند! پدر بهزاد نبوی، بعد از انقلاب در قالب پاکسازی، بازنشسته می‌شود، به خارج رفته و عضو گروهک شاپور بختیار می‌شود! بنی صدر  ماجرای پدر او را اثر برخود نظام ایران معرفی می‌کند!

در سال ۵۸ با توصیه یکسال قبل امام (ره)، با همکاری شهیدان مطهری و محمد منتظری و آقای جلال الدین فارسی و … ۷ گروه فلق، فلاح، بدر، موحدین، صف، منصورون با اطلاعیه، با هم ادغام و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، را بنا نهادند! نبوی که خود عضو یکی از ان گروه‌ها بود، عضو اصلی سازمان می‌شود، به دلیل فعالیت‌های نظامی و سیاسی، این سازمان نقش عمده‌ای در تشکیل کمیته و سپاه را داشتند، محسن آرمین، می‌گفت در همان ابتدا سازمان به اختلاف خورد، آنها از امام (ره) درخواست کردند و امام، آقای راستی را نماینده خود در سازمان قرار دادند، اختلاف بعدی سر نماینده امام شد!!! ولی امام از نماینده خود دفاع کردند و گفتن تغییرش نمی‌دهد!

نبوی تفاوت خود را با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در عمل به فقه می‌دانست …

سران مجاهدین می‌گفتند امام یک نماینده در امور سیاسی و یکی هم برای مسائل فقهی تعیین کنند! ولی امام قبول نکردند! آقای راستی، یک شورا تشکیل می‌دهد و روز بعد جریان چپ سازمان بیانیه می‌دهد و این شورا را تشریفاتی معرفی می‌کند! بهزاد نبوی در اعتراض به نظر امام (ره) و نماینده ایشان، به همراه ۳۶ نفر دیگر در سال ۶۱ از سازمان استعفا می‌دهند.

بعد از ۴۴۴ روز از نگهداری گروگان‌های آمریکایی، امام خمینی، در نامه ای به مجلس، تعیین تکلیف را بعهده مجلس می‌گذارد! بهزاد نبوی که معاون اجرایی شهید رجایی شده بود، به عنوان مسئول تیم مذاکرات با آمریکا به الجزایر می‌رود و قرار می‌شود در برابر آزادی گروگان‌های آمریکایی، دولت آمریکا دیگر در امور ایران دخالت نکند! تمام دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند، ثروت عظیمی که شاه پهلوی به سرقت برده بود را پس بفرست و پول تجهیزات نظامی که شاه به آمریکا داده بود برگردانده شود!

اما قرار داد ۱۹۸۱ الجزایر بهزاد نبوی با امرآیکا، یک خسارت محض برای ایران شد! از مفاد مضحک این بیانیه، آمریکا که اموال ایران را بلوکه کرده بود، به عنوان وکیل ایران در پرداخت بدهی ایران تعیین و حدود ۴۰۰ میلیون دلار را اضافه تر برداشت!

مبلغ یک میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار، به نام دولت الجزایر در انگلستان برای بدهی بخش خصوصی به آمریکا پرداخت شد! که برای تضمین آن، استفاده از اموال ایران بدون اجازه! در هر جای دنیا، مجاز اعلام شد! تمام ۱۴۰۰ شکایت ایران از اتباع آمریکایی لغو ولی تمام شکایت های آمریکا علیه ایران باقی ماند!

از ۱۲ میلیارد دلار اموال بلوکه شده، فقط ۳ میلیارد دلار به ایران داده شد!!! و ثروت افسانه‌ایی و طلا و جواهرات سلطنتی شاه هیچگاه به ایران داده نشد! تمام وام‌هایی که دولت پهلوی از آمریکا گرفته شده بود و ایران می بایست سر موعد (و نه زودتر) به میزان ۸ میلیارد دلار، به صورت یکجا با ایران تسویه شد!

بهزاد نبوی در توجیه این بیانیه، به دروغ می‌گفت امام او را مجبور به پذیرش بیانیه کرده و او (بهزاد) وثوق السلطنه است! در حالی که از چهار شرط امام (ره)، برای این قرارداد ننگ امیز، به هیچ کدام عمل نشد!

بهزاد نبوی، هیچگاه در عمل پیرو امام (ره) نبود، وقتی که در سال ۶۷، منتظری از قائم مقامی عزل شد، با دستور امام مبنی بر جمع آوری عکس‌های او از ادارات در جلسه هیات دولت(کابینه موسوی) رسما ابراز مخالفت می‌کند! تا جایی که محمد خاتمی نیز این موضوع را خلاف مصلحت بیان می‌کند!

بعد از صدور فرمان ارتداد سلمان رشدی، شدیدا به این فرمان امام(ره)، در جلسه دولت، اعتراض می‌کند،کاتوزیان می‌گفت که بهزاد نبوی گفته بود: امام در مسائل فقهی مجتهد است و من در مسائل سیاسی…!

کشمیری که عامل شهادت رجایی و باهنر بود، تنها نبود! سازگارا، علی اکبر تهرانی و قوچاکانلو، به دلیل صحنه‌سازی و تهیه تابوت و معرفی جسد رجایی، به نام کشمیری! که البته با هوشیاری خانواده رجایی و شناسایی دوستان ناکام ماندند، متهم می شوند!

اولین کسی هم که بلافاصله بعد از انفجار فریاد می‌زد کشمیری شهید شد، بهزاد نبوی بود! شهید رجایی، هم به کشمیری علاقه شخصی و مورد اعتمادش بود و هم بهزاد نبوی! رجایی با نبوی در زندان شاه، آشنا شده بودند! نبوی برای رجایی کلاس آشنایی با سوسیالیسم و … می‌گذاشت و رجایی برای او درس احکام! نبوی ابتدا به مارکسیسم گرایش داشت و با رجوی و موسی خیابانی  ارتباط داشت و بعد از تغییر فکر مجاهدین خلق  و بعد آشنایی با دوزدوزانی و رجایی از آنها جدا شد! هر چند برخی افراد به شهید رجایی بابت نبوی تذکر می‌دادند، رجایی قبول نداشت..!

زرگر، نماینده مجلس می‌گفت حتی اگر کل بدن بسوزد، استخوان ها و جمجه به دلیل داشتن آب از بین نمی روند! و سریع موضوع را به آقای خامنه‌ای اطلاع و آقا هم پاسدارها خبر می‌کند و می‌فهمند کشمیری زنده است! خسرو تهرانی، از شاگردان سابق رجایی، و دوست نبوی، خارج شدن کشمیری را از جلسه دیده بود ولی تا مدتها انکار می‌کرد!

نبوی می‌گفت سازمان منافقین، هیچگاه مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفتند! درحالی که همان روز منافقین در لندن با بیانیه‌ای، مسئولیت ترور را قبول کردند!

جال‌بتر آنکه، وقتی پرونده انفجار را برای شهید لاجوردی(دادستان انقلاب تهران) ارسال می‌کنند، نبوی جلوگیری می‌کند! وقتی هم شهید قدوسی، بهزاد نبوی را بازداشت کرد، هاشمی رفسنجانی سرو صدا می‌کند و آن را ترور دوم می‌نامد! روز بعد هم قدوسی در دفتر کارش ترور می‌شود..!

تمام تلاش بهزاد نبوی، برای فراری دادن کشمیری بوده است! اعضای دفتر اطلاعات نخست وزیری هم می‌گویند پیکر شهید مسعود کشمیری…! کاملا متلاشی شده! در عوض شهادت دفتریان(مدیر کل مالی نخست وزیری)، تا ۴۸ ساعت از سوی نبوی اعلام نمی شود! حتی نزدیک بوده پیکر دفتریان بجای کشمیری دفن شود!

بهزاد نبوی (سخنگوی دولت)عدم اطلاع رسانی به موقع حادثه را، خراب نشدن روحیه رزمندگان برای شکست حصر آبادان بیان می‌کرد! درحالی که جبهه از اوضاع با خبر شده و عملیات هم چند روز بعد انجام می‌شود!

بهزاد نبوی، قصور دفتر اطلاعات نخست وزیری که کشمیری را به اداره مهم رکن دوم ارتش و سپس شورای عالی امنیت ملی راه داده بود را به حساب کم تجربگی و… می‌گذارد و این گونه هوای امثال حجاریان و خسرو تهرانی و..نگه می‌دارد!

کشمیری کسی بود که قبل از جذب هم، ارتباط و عضویت برخی از نزدیکان خانوادگی اش با منافقین مشخص بود و حتی هنگام خروج اسناد محرمانه از رکن دوم ارتش، دستگیر می‌شود! برادر شهید رجایی می‌گفت معرف کشمیری به شخص رجایی، نبوی بود…!

خوش خدمتی دیگر نبوی برای منافقین، شکست و سقوط جنگنده نهاجا در عملیات بمباران رادیو مجاهدین خلق بود، به طوری که خسرو تهرانی، کشمیری را مسئول ستاد عملیات منصوب می‌کند، هواپیما بعد از بلند شدن سقوط می‌کند و عملیات لو می‌رود…! برای بررسی حادثه، دوباره کشمیری از طرف تهرانی مسئول می‌شود! بهزاد نبوی برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا، عملیات انهدام رادیو مخفی منافقین را موفق اعلام می‌کند …

بعد از خودکشی مشکوک تقی محمدی در زندان، و فشار های سیاسی عناصر چپ(اصلاحطلب)، و با نامه ی دادستان کل وقت(موسوی خوئینی ها) امام بنا بر مصلحت فقط پرونده را مختومه اعلام می‌کند! و تمامی متهمان آزاد می شوند…!

بهزاد نبوی، در دولت موسوی، وزیر صنایع سنگین می‌شود!! در دولت هاشمی، معاون محمد خاتمی در وزارت فرهنگ(تخصص …!)، با اینکه حکم کارمندی دولت را داشت، پروژه های خود را در ایران خودرو و مپنا و پتروپارس ادامه میدهد…!

در دولت خاتمی، مشاور وی می‌شود، در انتخابات ششم مجلس شرکت و نائب رئیس مهدی کروبی می‌شود …

طرح های او برای جریان اصلاحات در مجلس، حیاتی و مهم بود، زمانی هم که حسن روحانی در سالهای ۸۲ تا ۸۳ مسئول مذاکرات هسته ای بود، او به همراه دیگر هم فکرانش در مجلس، طرح پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی را مطرح می‌کند! او که زمانی دایه ضد امریکایی اش، گوش فلک را کر می‌کرد! بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، می‌گفت باید لایحه سه فوریتی را پروتکل الحاقی را تصویب کنیم و برخورد شعارگونه ندهیم!حسن روحانی بعدها که رئیس جمهور شد، از ان اقدام نمایندگان اصلاحطلب، تعبیر به انداختن سنگی درون چاه یاد کرد…!

نبوی از ترس آمریکا، می‌گفت باید از فناوری هسته ای چشم پوشی کنیم و با افتخار اعلام میکرد که :مسلم است که از آمریکا تا بن دندان مسلح می‌ترسم…!

مجلس ششم که به همراه دولت خاتمی که هر روز یک جنجال سیاسی بجای پیگری مشکلات مردم درست میکرد،بهزاد نبوی به همراه تعدادی از نمایندگان اصلاحطلب،نامه اهانت آمیز پذیرش جام زهر را به رهبرانقلاب نوشتند!بعد از آن،نامه ابراهیم نبوی به رهبری توسط بهزاد نبوی و محسن ارمین درمجلس توزیع شد!

نبوی بعدها میگفت هیچ کار بدرد بخور برای مردم در مجلس نکردیم!

وقتی که در انتخابات مجلس هفتم،رد صلاحیت شد،متنی را اماده و درآن نظام را به کاهش مشروعیت مردمی و دشمن تراشی خارجی متهم کرد و به همراه تعدادی از نمایندگان، استعفا داد!

جو عمومی مردم که ناراضی از دولت شعار زده خاتمی شده بودند، باید راهی را پیدا می‌کرد تا جناح پشت هاشمی رفسنجانی، مظلوم واقع شده و زمینه برای پیروزی هاشمی در انتخابات نهم ریاست جمهوری فراهم شود! بدین منظور، بهزاد نبوی، با ضبط سخنرانی تند و اهانت امیز مصطفی معین موجب رد صلاحیت دکتر معین شد! مهدی هاشمی به نبوی گفته بود که اگر معین با همان آرا کم هم اش بیاید، پدرش شکست می‌خورد! نقشه ای که با حکم حکومتی آیت الله خامنه ای مبنی بر تایید صلاحیت معین، به شکست انجامید..!

در دوران ریاست محمود احمدی نژاد، نبوی از هیچ سیاه نمایی دریغ ننمود! نبوی که از دهه هفتاد، سازمان مجاهدین را مجدد پی ریزی کرده بود در انتخابات ۸۸، از اعضای سازمان بود، بهزاد نبوی، قبل از انتخابات دهم، می‌گوید: باید احمدی‌نژاد را کاندید رهبری معرفی کنید که اگر شکست خورد بگویند رهبری شکست خورده، این کار را خرداد ۷۶ کردیم و ضربه بزرگی زدیم!

نبوی همچینین می‌گوید: باید از طرح شورای فقاهت حمایت کرده و رهبری را منزوی کنیم! باید از لجبازی هاشمی با احمدی نژاد حداکثر استفاده را بکنیم!

با پیروزی احمدی نژاد و اعلام تقلب موسوی، بهزاد نبوی با سازمان مطبوع خود، از این دروغ پشتیبانی کرده و بر طبل فتنه می‌کوبد! بهزاد نبوی بعدها می‌گوید ما هیچ سندی دال بر تقلب نداشتیم! و باید به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذاشتیم! وقتی از او خواسته می‌شود همین حرف‌ها را رسما اعلام کند، می‌گوید من به موسوی خیانت نمی‌کنم!

او کسی است که حاضر شد مرکز کشور را هشت ماه در آشوب نگه دارد و خسارت های مالی و جانی به مردم برسد،ولی حاضر نشد دروغ تقلب را ….!

بهزاد نبوی که سالها امورات سازمان مجاهدین انقلاب را هدایت می نمود در بخشی از جلسه متذکر می شود که: شعار نه غزه نه لبنان(بخوانید هم نوایی با اسرائیل) که برخی از ما نیز آن را قبول نداشتیم، باعث اخراج ما از سیاست کشور شد!

بهزاد نبوی به دلیل جعل اسناد و نامه های وزارت کشور و توزیع آن بین مردم، القای تقلب و تشویش اذهان عمومی، تمرکز حملات روی ولایت فقیه، و اقدامات ضد امنیتی، به زندان محکوم شد. او در سال ۹۲ (در زندان) به دلیل آنچه ناراحتی از رد صلاحیت هاشمی بیان می‌کرد رای نداد! و خودش می‌گفت باور نداشتم روحانی رای بیاورد!!! او بعد از دوران محکومیت، آزاد شد…

همین…

منبع: وبلاگ فرهنگ پرواز www.farhangeparvaz.blog.ir

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید
ملت ایران هرگز خائنان ملّت را نخواهد بخشید
در حاشیه