فرمانده سپاه ماسال:

برنامه‌های متعدد فرهنگی در هفته دفاع مقدس در ماسال برگزار خواهد شد

فرمانده سپاه ماسال ضمن تشریح برنام‌های هفته دفاع مقدس گفت: بنا داریم با برنامه‌های متعدد گوشه‌ای از فرهنگ شهدا را مرور کنیم.

برنامه‌های متعدد فرهنگی در هفته دفاع مقدس در ماسال برگزار خواهد شد

به گزارش ۸دی، سرهنگ حمید جانباز فرمانده سپاه ناحیه ماسال در گفتگو با ماسال نیوز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در روزهای آتی گفت: همانطور که بارها از بیان مقام معظم رهبری استماع کرده ایم که دفاع ۸ ساله ما یک گنج تمام نشدنی است، در هفته دفاع مقدس امسال بنا داریم با اجرای برنامه های متعدد گوشه ای از فرهنگ شهدا را یک بار دیگر مرور کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال خاطر نشان کرد: تلاش داریم نسل جوان و نوجوان ما که دوران جنگ را احساس نکرده اند و به یاد ندارند و تنها در کتاب ها خوانده اند از نزدیک با شیوه های بهتری با فرهنگ ایثار و مقاومت که اوجش در دوران جنگ ۸ ساله بود آشنا کنیم.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب می فرمایند باید نسل جدید را با فرهنگ ایثار آشنا کنیم برای ما یک راهبرد است. این هفته فرصتی است تا این نسل را که بیشترین مخاطبین برنامه های ما هستند بهتر از قبل با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

جانباز شروع برنامه های سپاه ناحیه ماسال به مناسبت هفته دفاع را از هفته گذشته دانست و گفت: جمعه گذشته یک پباده روی خانوادگی خوب با شرکت مردم و مسئولین داشتیم. تقارن هفته دفاع با ایام سوگواری ابا عبدالله هم تقارن زیبایی است که باید استفاده کرد. چرا که مشعل فروزان راه ما در دوران دفاع قدس نهضت کربلا بود.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال با بیان اینکه در این هفته در همه مساجد شهرستان یک برنامه برگزار خواهد شد، تاکید کرد: چهارشنبه این هفته نشستی با حضور هیات امنا، فرماندهان پایگاه ها و شوراهای اسلامی خواهیم داشت تا نام و یاد شهدا ازهمه مساجد و منابر بیش از پیش طرح شود.

وی افزود: پنج شنبه هفته جاری یادواره شهدای شهرستان با حضور سردار مرتضی قربانی ایز فرماندهان عالی رتبه سپاه در مسجد جامع ماسال برگزار می شود. سردار قربانی فرماندهی جنگ را در برخی قرارگاه ها داشته و فرمانده لشکر ۲۵ کربلا بودند و بسیاری از شهدای گیلان تحت فرماندهی ایشان در جبهه ها حضور داشته و رشادت آفریدند.

جانباز با اشاره به برگزاری یادواره های گوناگون در این هفته گفت: در روستاهای وردم، دلیجان، مهدیخانمحله، میرمحله ماسال و اولم یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال ادامه داد: صبحگاه ویژه مشترک  نیروهای مسلح و خودروهای نظامی در جوار مزار شهدای شهرستان، نشست های بصیرتی با موضوع دفاع مقدس،  نواختن زنگ ایثار در روز شنبه اول مهر، کوهپیمایی فرماندهان واحدهای دانش آموزی و فرماندهان مقاومت، نشست های آسیب شناسی فضای مجازی، ویزیت رایگان متخصصین و برنامه های متنوع خواهران در این هفته اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز پنج شنبه ۶ مهر ماه برنامه ریزی شده تا از همه مزارهای شهدای شهرستان به طور همزمان در ۱۷ نقطه شهرستان غباروبی شود.

جانباز سرکشی از خانواده معظم شهدا را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از رزمندگان ما هم‌اکنون در جبهه مقاومت در حال جهاد با دشمنان هستند برنامه سرکشی از خانواده عزیزان مدافع حرم هم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا با تبعیت از فرهنگ شهدا و با اخلاص در این هفته در راستای فرهنگ شهدا قدم برداریم تا در جامعه تاثیری مثبت ایجاد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه