خبرنگار: محدثه فردی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان:

۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان گفت: ۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در هفته گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس در گیلان رونمایی می‌شود.

۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، رسول جلایی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقش برجسته و پیشتاز شعر و ادب ایران در حمایت از رزمندگان اسلام و حماسه دفاع مقدس، در مقطع هشت ساله دفاع جانانه ملت ایران در تاریخ معاصر کشور چشم نوازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشور نهادینه کرده است، افزود: موفقیت‌های اعجازآمیز و دستاوردهای بی بدیل دفاع مقدس، موجبات عقب‌نشینی دشمنان نظام اسلامی را فراهم کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه همت رزمندگان و قدرت ایمان آنها در مبارزه با جهان خواران باعث تحقق نصرت الهی شده است،گفت: ایران اسلامی کشوری مقتدر، توانمند، پیشرو و با قدرت بازدارندگی بوده که جرئت تجاوز مجدد را از دشمنان دون ستانیده است.

جلایی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی پیروزی و اقتدار خود را مدیون رهبری الهی، امام خمینی رحمه الله و وحدت رزمندگان، همگرایی اقوام، ادیان، اقشار مختلف جامعه و همچنین روحیه ولایت مداری رزمندگان می باشد، اظهار کرد: رزمندگان با تأسی از فرهنگ عاشورا، ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی، نگاه جهادی و انقلابی را به ارمغان آورده اند.

جلائی تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم را یک فرصت فرهنگی دانست و افزود: ماه محرم یادآور حیات مادی و معنوی امام حسین علیه السلام می باشد، که به ما آموخته است باید انقلابی باشیم و تن به ذلت و سازش با دشمنان ندهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در همه بخشها، روستاها و  شهرهای استان گیلانادامه داد: ستادهای شهرستانی و دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و سازمان های نظامی فعالیت خود را در  زمینه‌های ادبی، هنری، اجتماعی، سیاسی، آموزشی و ورزشی به بهترین نحو انجام خواهند داد.

وی فعالیت حوزه ادبی را رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب عنوان کرد و افزود: برگزاری محافل شعر، خاطره‌گویی و نقد کتاب در کارگاه‌های ادبی و همچنین جلسات قصه‌خوانی، انتشار ویژه‌نامه‌ها و برنامه‌های آیه‌های ایثار از دیگر برنامه‌های حوزه ادبی و هنری در این هفته می باشد.

جلایی ادامه داد: برنامه‌های حوزه هنری با اجرای نمایش های صحنه ای خیابانی در مجتمع های فرهنگی هنری و نمایش های هنر های تخصصی، رونمایی از فیلم کوتاه ریحانه مربوط به شهدای مدافع حرم و همچنین تابلوهای شهدا و برنامه مشق از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان گفت: رزمایش فرهنگی ستارگان درخشان، نواختن زنگ مقاومت در مقاطع مختلف، مسابقات کتابخوانی، برنامه میثاق با شهیدان و همایش تشکل مردم نهاد از جمله حوزه های فرهنگی برنامه های دفاع مقدس می باشد.

جلایی ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها، سازمان‌های نظامی، اعزام تیم‌های پزشکی بر پایه بیمارستان‌های صحرایی افتتاح واحدهای مسکونی محرومین از جمله خدمات اجتماعی هفه دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: نشست‌های دانشجویی سیاسی در  رده‌های مختلف بسیج انجام خواهد شد.

وی از اجرای فعالیت‌های  ورزشی از جمله پیاده‌روی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: رژه‌ی نیروهای مسلح با  حضور سازمان‌های مختلف نظامی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح ما بین میدان مصلی و نیروی دریایی در آغازین روز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

جلایی از برگزاری همایش روحانیون و همایش سنگرسازان بی سنگر در هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: در حوزه تولیدی صدا و سیما و گزارش اخبار در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است  که به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان به  نشست تشکل های مردم نهاد در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این نشست با میهمان کشوری، سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در روز پنج شنبه در استانداری گیلان برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه