همه چیز با یک دستمال کاغذی شروع شد؛

هفده سال از روزی که لیونل مسی به بارسلونا آمد، گذشت

۱۷ سال از آن روز گذشته و حالا مسی بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا و به عقیده بسیاری، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

هفده سال از روزی که لیونل مسی به بارسلونا آمد، گذشت

به گزارش ۸دی، امروز، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷، دقیقا هفده سال از اولین باری که لیونل مسی به بارسلونا گام گذاشت، می گذرد. فوق ستاره آرژانتینی که با آمدنش، هم تاریخ باشگاه را عوض کرد و هم تاریخ فوتبال را.

به گزارش mundodeportivo، هفده سال پیش مسی به همراه پدر، مادر و سه برادرش برای اولین بار به بارسلونا آمد تا با این تیم قرارداد امضا کند. او که توسط جوزپ ماریا مینگلا به چارلی رکساچ، مدیرورزشی وقت بارسلونا پیشنهاد شده بود، تا حدود سه ماه، منتظر ماند تا تست‌های نهایی باشگاه را پشت سر بگذارد. سران بارسلونا در آن زمان در جذب یک نوجوان ۱۳ ساله که سابقه مشکلات فیزیکی داشت، مردد بودند اما با اصرار مینگلا بود که بارسا در نهایت به انتقال مسی رضایت داد و لئو اولین قراردادش را با بارسلونا به امضا رساند.

گفتنی است اولین قرارداد مسی توسط رکساچ و بر روی یک دستمال کاغذی امضا شده است و اکنون این دستمال کاغذی در موزه بارسا نگهداری می شود.

رکساچ درباره این قرارداد عجیب می گوید: “پدر مسی از وضع خسته شده بود و می‌خواست به آرژانتین برگردد. من از او خواستم یک روز دیگر منتظر بماند و من یک بازی تدارک ببینم و نظر نهایی‌ام را اعلام کنم. من بازی را ترتیب دادم، اما او مقابل تیمی ‌بازی کرد که یک سال بزرگ‌تر از او بودند. وقتی بازی او را دیدم گفتم: «او نابغه است و برای من این موضوع کاملا واضح بود. چیزی که مسی می‌دانست در هیچ آکادمی ‌آموزش نمی‌دهند. به نظرم این لحظه بزرگ‌ترین موفقیت من بود. چند تن از دوستانم به من گفتند اصلا چرا باید این بازیکن ۱۲ ساله را داشته باشیم چون چند سال بعد او دیگر اینجا نخواهد بود. برای من تامین نظر کادر فنی خیلی مشکل بود ولی من اصرار کردم. با این‌که همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت پدر مسی دیگر نمی‌توانست صبر کند و مهلت یکروزه من هم برای قرارداد رسمی ‌تمام شد. از آن به بعد هر روز که او به باشگاه می‌رفت تا قرارداد امضا کند به او می‌گفتند یکی دو روز بعد مراجعه کند و به این ترتیب او صبرش تمام شد و به من گفت: «خواهش می‌کنم مرا مسخره نکنید!» ما به یک رستوران رفتیم و من که نمی‌خواستم به هیچ عنوان این بازیکن را از دست بدهم به عنوان مدیر فنی تیم بارسا قراردادی روی یک تکه دستمال کاغذی با پدر مسی امضا کردم. بعدها تصور کردم این دستمال خیلی زود از بین رفته، اما متوجه شدم پدر مسی آن را در آلبوم شخصی پسرش نگاه داشته و جزو اموال باارزش خانوادگی آنهاست.”

۱۷ سال از آن روز گذشته و حالا مسی بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا و به عقیده بسیاری، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه