مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران کشور؛

بسیاری از چای‌کاران دستفروشی می‌کنند/برای بیمه محصول هم پول نداریم

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران کشور معتقد است؛ آژیر خطر وضعیت نامناسب معیشتی چای‌کاران سال‌هاست که روشن شده.

بسیاری از چای‌کاران دستفروشی می‌کنند/برای بیمه محصول هم پول نداریم

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، پرویز شعبانی (مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران کشور) در مورد وضعیت درآمدی چای‌کاران در سال جاری می‌گوید: خشکسالی‌های پی‌ در پی و عدم توجه به وضعیت بیمه چای‌کاران وضعیت معیشتی این قشر از کارگران کشاورزی را با بحران جدی روبه‌رو کرده به طوری که آژیر خطر برای این گروه چند سالی‌ست که روشن مانده است.

وی در مورد وضعیت بیمه‌ای چای‌کاران اضافه می‌کند: تنها تعدادی از چای‌کاران تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند و باقی آنها زیر نظر بیمه خاصی نیستند. همچنین در مورد بیمه حوادث باغ‌های چای؛ بیشتر چای‌کاران به دلیل ناکافی بودن درآمدهایشان نمی‌توانند هزینه ۲۵۰ هزارتومانی را به شرکت بیمه پرداخت کنند تا در صورت بروز حوادث و نابودی محصول بتوانند غرامت دریافت کنند.

این فعال چای‌کاری در مورد بیکاری چای‌کاران ادامه می‌دهد: آمار نشان می‌دهد برداشت چای نسبت به دو دهه گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرده و این امر موجب شده بسیاری از چای‌کاران به حاشیه شهرها کوچ کنند.

او در همین مورد ادامه می‌دهد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد برخی از افرادی که سال‌ها پیش آنها را به عنوان کشاورز می‌شناختیم؛ به دلیل بیکاری و نداشتن درآمد ثابت؛ امروز در حاشیه شهرها دستفروشی و مستخدمی می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران کشور در پایان می‌گوید: در سه چهار سال گذشته دولت حمایت‌های خوبی از چای‌کاران انجام داد که در دولت‌های گذشته ما شاهد چنین حمایت‌هایی نبودیم ولی انتظار ما این است که مسئولان مربوطه به وضعیت معیشتی چای‌کاران توجه بیشتری بکنند تا از وضعیت بغرنج فعلی خارج شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه