عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با 8دی مطرح کرد؛

ایجاد هرج‌ومرج در بازار برنج با فقدان مهر استاندارد بر روی آن/ سازمان استاندارد مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هرج‌ومرج‌های موجود در بازار برنج کشور با عدم نظارت سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد باید مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند.

ایجاد هرج‌ومرج در بازار برنج با فقدان مهر استاندارد بر روی آن/ سازمان استاندارد مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند

اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در املش، با تاکید بر تفکیک و شناسایی برنج داخلی با خارجی اظهار داشت: متأسفانه غفلت دستگاه‌های ذی‌ربط باعث شده تا برنج‌های مرغوب عرضه‌شده در بازار شناسایی نشوند.

وی با بیان اینکه حذف برنج‌های تقلبی با شناسنامه‌دار شدن محصول در مراکز تولید امکان‌پذیر است، افزود: عدم بسته‌بندی و نظارت و همچنین ثبت استاندارد مسئله‌ای است که باید هر چه سریع‌تر انجام شود و به برنج داخلی هویت ببخشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم نظارت استاندارد باعث شده تا در شناسایی برنج مرغوب از نامرغوب هرج‌ومرج به وجود بیاید، گفت: اکنون تولید برنج مبدأ و مقصد مشخص ندارد و باید سازمان استاندارد در این مسئله وارد شود و تصمیم اساسی بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه عدم نظارت استاندارد و فقدان مهر آن بر روی برنج باعث سو استفاده نیز شده، اظهار کرد: اکنون عدم نظارت و مهر استاندار موجب شده تا سودا گران و دلالان برنج نهایت استفاده را در این هرج‌ومرج ببرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد باید مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند، گفت: لازم است سازمان استاندارد، تعزیرات حکومتی، بازرسی و وزارت خانه‌های جهاد و صنعت و معدن وارد شوند و با تشکیل کارگروهی تولیدات داخلی موردحمایت قرار بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه