دلسوزی موسسین سلاخ‌خانه «گوانتانامو» برای سران فتنه ۸۸/آقای ظریف! جواب اظهارات مداخله‌جویانه «ماری هارف» را بدهید

دلسوزی وزارت امور خارجه ایالات متحده برای سران فتنه در ایران در حالی صورت گرفته که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور در نطق آغاز سال جدید میلادی خود تصریح کرد که توانایی تعطیلی زندان گوانتانامو و نجات زندانیان از شکنجه را ندارد.

دلسوزی موسسین سلاخ‌خانه «گوانتانامو» برای سران فتنه ۸۸/آقای ظریف! جواب اظهارات مداخله‌جویانه «ماری هارف» را بدهید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا، سال است که صدای فریاد ناشی از شکنجه زندانیان در «گوانتانامو» قطع نمی‌شود و تمام وعده‌ها برای تعطیلی این زندان مخوف به یک خاطره تلخ تبدیل شده اما وزارت امور خارجه ایالات متحده که این روز‌ها به لطف لبخندهای تمام نشدنی برخی مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان حسابی دور برداشته‌اند، برای سومین سال حصر خانگی سران فتنه در ایران بیانیه تهدیدآمیز صادر می‌کند.

به گزارش رجانیوز، در بخشی از بیانیه وزارت امرو خارجه آمریکا آمده است: «سه سال پیش در چنین روزی حکومت ایران نامزدهای پیشین انتخابات ریاست جمهوری و رهبران مخالفان، مهدی کروبی، میر حسین موسوی و همسرش، فعال حقوق زنان، زهرا رهنورد، را بدون تفهیم رسمی هر گونه اتهامی تحت حصر خانگی قرار داد. ما در محکوم کردن ادامه حبس آن‌ها و آزار اعضای خانواده‌شان و در طلب آزادی فوریشان، به جامعه جهانی می‌پیوندیم.»
ماجرا به همینجا ختم نشده و در ادامه این بیانیه با لحنی تهدیدآمیز که صراحتا دخالت در امور داخلی کشورمان است، آمده است: «ایالات متحده به درخواست مصرانه از دولت ایران برای احترام به این تعهدات ادامه خواهد داد، و ما خواسته خود را از ایران، برای آزادی همه زندانیان عقیدتیِ در بازداشتش، تجدید می‌کنیم.»
پیش از این هم «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برگزار شده بود، آزادی این افراد و دیگر «زندانیان عقیدتی» در ایران را خواستار شده بود. کاخ سفید اعلام کرده است که بحث حقوق بشر علاوه بر موضوع هسته‌ای و پیشرفت موشکی از جمله موضوعاتی است که ایران باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
همزمان با وزارت خارجه آمریکا، سازمان غیرانتفاعی عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای در روز ۲۵ بهمن ماه همین ادعا را داشته است. اخیراً «ماری هارف»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات تندی را در مورد نقض حقوق بشر ایران به زبان می‌راند و در روز پنجشنبه هم مدعی شده بود که تحریم‌ها علیه ایران باید به دلیل نقض حقوق بشر این کشور ادامه پیدا کند.
تمامی این اقدامات و رفتارهای توهین آمیز و مداخله جویانه در حالی صورت می‌گیرد که مقامات مسئول در وزارت خارجه ایران تاکنون واکنشی نسبت به این رفتار کاخ سفید نشان نداده‌اند و برخلاف وظیفه ذاتی خود در پاسخگویی به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان، نسبت به این اظهارات و اقدامت بی‌تفاوت هستند.
در این زمینه باید تاکید کرد که ایالات متحده بر طبق آمارهای ارائه شده توسط نهادهای جهانی در زمره بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشر قرار دارد که زندان مخوف گوانتانامو، یکی از نمادهای اصلی آن است؛ زندانی که ۱۳ سال از فعالیت آن می‌گذرد و افراد زیادی بدون طی مراحل قانونی محاکمه و بدون هرگونه تفهیم اتهامی، در آن مورد شکنجه‌های قرون وسطایی قرار می‌گیرند.
دلسوزی وزارت امور خارجه ایالات متحده برای سران فتنه در ایران در حالی صورت گرفته که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور در نطق آغاز سال جدید میلادی خود تصریح کرد که توانایی تعطیلی زندان گوانتانامو و نجات زندانیان از شکنجه را ندارد. جالب آنکه حتی در فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی هم به این زندان مخوف اشاره می‌شود و از آن به عنوان محلی که قانون و حقوق بشر به نفع امنیت ملی آمریکا ذبح می‌شود، نام می‌بردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه