حجت الاسلام مهدوی:

هدف از ترویج مراسم خرافی قمه زنی خنثی کردن پیام ابا عبدالله است/ از برگزاری مراسم با پشتوانه دولتی اجتناب شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: صاحبان شبکه های ماهواره ای و کسانی که به واسطه پول های کلان حسینه های بزرگ در لندن ساخته اند درصدد خنثی کردن پیام اباعبدالله (ع) با ترویج خرافه هستند.

هدف از ترویج مراسم خرافی قمه زنی خنثی کردن پیام ابا عبدالله است/ از برگزاری مراسم با پشتوانه دولتی اجتناب شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سعید مهدوی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» با تأکید بر ضرورت انگیزه بخشی و جهت دهی مجموعه ها و عناصر مذهبی همچون مداحان، مسئولان هیئت ها و شاعران آیینی و… در آستانه ماه محرم، اظهار کرد: همایش اخیر با همکاری بسیج مداحان استان گیلان سامان گرفت که به دلیل تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم سعی شده است در فضای گفتمان جلسه از سخنرانی استفاده شود که علاوه بر تکلیف هیئت ها بر اساس تراز انقلاب، یادآور نقش توسل به اهل بیت در پیروزی در دوران ۸سال دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن اذعان کرد: لوث کردن فرهنگ عاشورا، بی اثر کردن هیئت های مذهبی و منحرف نمودن فضای مذهبی عواملی است که برگزاری چنین همایش هایی را در جهت هشدار و آسیب شناسی ها ضرورت بخشیده‌ است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه اسلام آمریکایی و انگلیسی در قالب داعش در حال برادر کشی و تفرقه در بین مسلمانان جهان است، اضافه کرد: امروز هدف دشمنان نابودی وحدت بین مسلمانان و سوء استفاده از مجالس اهل بیت و ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان و مردم جهان است.

وی تصریح کرد: صاحبان شبکه های ماهواره ای و کسانی که به واسطه پول های کلان حسینه های بزرگ در لندن ساخته اند نیز از جمله افرادی هستند که درصدد خنثی کردن پیام اباعبدالله (ع) با ترویج مراسمات خرافی همچون قمه زنی هستند.

مهدوی افزود: ترویج چنین مراسماتی علاوه بر تغییر نگاه افکار عمومی جهان نسبت به قیام اباعبدالله (ع)، موجبات وهن و توهین و افراطی نشان دادن مسلمانان جهان و موجب اختلاف بین اهل تسنن و تشیع می شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به الگوبرداری ماهاتا گاندی از قیام اباعبدالله (ع) در نجات هندوستان از زیر سلطه انگلستان، گفت: بر اساس اهمیت قیام اباعبدالله الحسین(ع) دشمنان اسلام در حال برنامه ریزی های پنهان و آشکارا در جهت خدشه دار کردن و توهین و تحقیر اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

**مردم مانع تحقیر و سبک شمرده شدن مجالس اباعبدالله (ع) شوند

وی با بیان اینکه مجالس اباعبدالله (ع) جز شعائر دینی ما است، اذعان کرد: از مردم ولایت مدار گیلان استدعا دارم همت کنند و با تعصب ویژه ای مجالس اباعبدالله (ع) را زنده نگه داشته و مانع ایجاد توهین، تحقیر و سبک شمرده شدن این مجالس شوند و با حساسیت ویژه ای این مناسک روح افزا و بهشت ساز دنیا و آخرت را حفظ کنند.

مهدوی در تشریح مهمترین نکاتی که متولیان مراسمات در مجالس ماه محرم می بایست رعایت کنند، گفت: مبارزه با تحریف قیام اباعبدالله (ع) و جعل و خرافه گرایی و درس عبرت گرفتن از پیام های عاشورا از جمله مواردی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: رعایت حق الناس توسط هیئت ها و دسته های عزادارای، انگیزه و نیت خالصانه، نظم در نحوه برگزاری مراسمات به ویژه عدم اختلال در برپایی نماز صبح و سایر اعمال و واجبات از دیگر نکات حائز اهمیت می باشد.

**مراسمات عزادارای باید بر اساس سفارشات معصومین انجام شود

وی با بیان اینکه شیوه برگزاری مراسمات عزادارای باید بر اساس سفارشات معصومین انجام شود، افزود: در نوع برگزاری مراسم و شیوه عزاداری بهتر است از شیوه سفارش شده معصومین استفاده شود زیرا ابداعات تبدیل به بدعت خواهد شد و باید از هر گونه افراط و تفریط اجتناب شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به مسئله نذر و نذورات مردمی اذعان کرد: نذر هیچ گونه منافاتی با کمک به محرومین ندارد و نذورات در واقع جنبه کمک مادی، معنوی و معرفتی به محرومین دارد.

مهدوی با بیان اینکه هیئت های مذهبی هزار و اندی سال است که با پشتیبانی مردم و نهضت نذر مراسمات خود را تامین و برگزار می کنند، افزود: بهتر است از برگزاری مراسمات‌ با پشتوانه دولتی حتی المقدور اجتناب شود.

**فرهنگ وقف و نذر تضمین کننده سلامت نسل جوان و ارتقای معنوی جامعه است

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تأمین و کمک برای هزینه های برگزاری مراسمات و هیئت ها در حکومت و دولت اسلامی امری لازم و ضروری است اما این امر نباید فرهنگ وقف، نذر، توسل، توجه و تبرک مردمی را تحت شعاع قرار دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه هر سال باید فرهنگ وقف بیش از قبل گسترش و ترویج پیدا کند، افزود: فرهنگ وقف و نذر و موارد فوق تضمین کننده سلامت نسل جوان و فرزندان جامعه و موجب استحکام خانواده و نیز ارتقای معنوی می شود.

مهدوی در پایان اضافه کرد: علاوه بر کمک های مردمی دستگاه های حکومتی ودولتی باید نسبت به برگزاری و حمایت از مراسمات مذهبی وظایف خود را انجام دهند و آرمان های امام راحل از باند اداره شان مهمتر باشد و در فضاسازی محیطی شهر و جامعه آرمان گرا بمانند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه